23 Eylül 2016 Cuma

MİM, Calimero'dan

Calimero’nun MİM listesinde adımı ilkten görmeyince  “Ohhh, atlattım” demiştim ki Calimero’nun şakacı yanı hemen kendini gösterdi. Sayfadan çıkmak üzereyken bir baktım listedeyim. Cevapladık o zaman. 

 1)    Hayal kurmaktan hoşlandığınız bir yer ya da zaman dilimi var mı?
Hayal kurmak, çok kişisel bir şey. Güzel. Olmalı da. Bu soru bana, çok uzunca bir zamandır hayal kurmaya bile vaktim olmadığını hatırlattı. Son yıllarda koşturduğum şeyler galiba bana beni unutturmuş Umarım bir yerlerden  baş gösterirler artık vaktiyle kurmuş olduğum düşler, hatırlandıkları için.

Hayal kurmak için özel bir yerim olmadı, böyle bir yer de  hiç düşünmemiştim. Özel yer değil de hayali tetikleyen etkileşimler belki maya. Diyelim ki doğa içinde nereyi görsem oraya yerleşmek hayalim vardı bir zamanlar. Sinop oralardan biri. Bozburun, Datça; Bozcaada; Amasra; Kastamonu dağları mesela Pınarbaşı; Erzincan, Kafkaslar, Slovenya Bled Gölü kıyısı, Bursa, Gemlik Kurşunlu’nun eski hali; Çanakkale civarı; Kaş, Kayaköy ve daha pek çok yer.
 
Hayal kurmak için bir zaman dilimim var mı aklıma gelmedi; ama……..  Müthiş bir dağ başında, ovada, kanyonda, rüzgâr eserken bambaşka olur düşüncelerim. Işık kirliliğinden uzakta, temiz hava altında kapkara geceleyin göğü, takım yıldızları, yıldız kaymalarını izlerken bambaşka biri oluyorum. Soluduğum havanın, mutluluğu solumak olduğunu hissederim o zamanlara. O yerlerde.

2)  En çok nelerin hayalini kurarsınız?

Çocukken büyümeyi düşlerdim. Çocuk düşümü capcanlı hatırlarım hala.

Altı yaşındaydım. Düşümü öyle ileri götürmüştüm ki “on iki yaşıma bir gelebilsem” dediğimi çok iyi hatırlıyorum. On iki yaş, gözüme çok büyük gözükmüş ve daha ileri gidememiştim.

Hatırladığım en eski ve belki de hiç eskimeyen düşüm, Mehmet Dedem’e mangal közünde, bakır cezvede kahve yaptığımda, onun pirinç havanda toz şekerle döverek bana  yaptığı leblebi tozunu üstüme başıma dökerek yerken Mehmet Dedem’in mangal başında anlattığı en büyük düşü, benim de düşümdü. Aksaray, Yeşilova’da çiftlik kurmak. Sazın Irmağı kenarındaki merayı da içine alacak, seksen dönümlük tarlada.
 
O zaman o imkan vardı. Şimdi yok. Mehmet Dedem, çiftliği kuramadan, tarlayı sattıktan sonra sanırım üzüntüsünden vefat etti. Düşü bana miras. Sanırım galiba bahçe işlerini çok sevmemin nedeni bu. Ruhum da fazlasıyla çiftçi.  Mandıra Filozofu’nu izlemekten hiç bıkmam o yüzden.

Yetişkinlik hayallerim içinde elbette edebiyat ve onunla ilgili her şey  çok yer tutuyor şimdi. Öykü, deneme, anı, gezi, eleştiri, roman ve belki birkaç dalda daha kitaplarım olsun isterim. Ankara üzerine fotoğraflı kitabım olsun isterim. Ankara dediysem kuşları, endemikleri, tavşanları gibi. Çeşme için de. Emek verdiklerimin ciltlenmesi, kalıcı olması bir düşse, evet benim düşüm onlar…

Hep yazmıştım; ama yazarlık gibi bir düşüm hiç olmamıştı. Ancak bugün ortada yazın alanında çalışmalarım varsa onlarla ilgili düşüm de var haliyle. Gerçekleşir mi düşlerim, bilmiyorum. Dileğim elbette gerçekleşmesi. Ama sanırım yeterince girişimim yok gerçekleştirmek için, Yazmaya nasıl insanüstü gayretliysem onların ciltlenmesi konusunda o kadar geride kalıyorum.

Ellerimle diktiğim; ama hala meyvelerini toplayamadığım ağaçların meyvelerini toplamak. Kurutmak ki o kadar çok çıkar mı bir ağaçtan bilmiyorum; ama sırf o his için kurutmak. Hatta bir tencere reçel yapmak. Dağıtacağım, biliyorum; ama bahçenin meyvesinden yapılmış reçel kokusunun ortalığı sarması. Kimi düşler sıradan da olsa gerçekleşmesi kolay değil böyle 

Ve başka birkaç hayalim daha var…  Onları da siz hayal edin bakalım! 

3) Şimdiye kadar çok hayalinizi gerçekleştirdiniz mi?

Şimdiye kadar gerçekleşenlerin hepsi de hiç aklımda olmayanlardı. Planlanmamış, hayal bile edilemeyecek kadar akılda olmayan şeyler. Kısmet mi demeli…

4)  Henüz gerçekleşmemiş ama ille de gerçekleşecek dediğiniz bir hayaliniz var mı? Sakıncası yoksa anlat çabuk nedir?

Evet var. Var da neydi? Hatırlayınca yazarım.

Şimdi MİM bırakmak zamanı mı?
Daha önceki MİMlerde bırakmadığım arkadaşlarımıza bırakacağım o halde;

Merih’in Atmosferinde
Persephone
Bücürük ve ben
Sade ve Derin
Yaşayan Anılar
Bir Deli Mavi
Cem Kazan

Geriye kalanlar, bir sonraki gelecek MİM’de kendilerini bulabilirler :)))
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 23.09.2016, 22:14
acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci
Paylaş :

27 yorum:

  1. Sizin yazıları okumak huzur veriyor insana.Şehirde değilde yeşillik bir alanda hissediyorum kendimi :) Yazın siz hep yazın :)

    YanıtlaSil
  2. Sizden bunları okuyunca ben de sevinç duydum :)

    YanıtlaSil
  3. Umarım bütün hayalleriniz gerçek olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, o zaman da gerçekleşme üzerine bir yazı yazmayı çok isterim.

      Sil
  4. Vay vay :) gerçekten güzel yazıyorsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir huyum var. Eğer istediğim dalsa bir dal, onda elimden gelenin en iyisini ortaya koymak da içimden gelen bir şey. Ama eğer ilgi alanım dışında, ruha ters gelenlerdense acemi kalabilirim. Komik bile olabilirim o dalda.

      İki buçuk yaşımda elim kalem ve deftercik var. O yüzden yazmak beni seçmiş galiba. Ben de yazmaktayım. Çok uzun boşluklar da girdi araya, hayatın koşturmacasında; ama döndü dolaştı yazmaya çıktı yollar.

      Teşekkürler. Üniversiteli genç kızımıza :)

      Sil
  5. Hayaller gerçek olsa diye şarkısı vardı Emel Sayın, aklıma bu şarkı düştü mim soru ve cevaplarını okurken. Tüm hayallerin gerçek olsun dilerim. Beni de mimlemişsin ,teşekkürler gecikmeden yapacağım:))

    YanıtlaSil
  6. Müjdecim, tek başına o şarkı bile MİM cevabı olabilir sanki ... Senin cevaplarını bekliyorum arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederim :) ilk mimi sizden almakda çok hoş:) ve sorular da tam benım sorularım :) bomba gibi geliyorum en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru seçim yaptığıma sevindim o zaman.

      Sil
  8. mehmet dedem kahve leblebi tozu ve onun hayali kısmına bayıldım valla :) hayallerin çok zor hayaller değil yaaa yaparsıın :) daddy long legs buldum nette ingilizce okurum bi ara :) hayaller mimi tımams :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünsene, demirleri eski usul, içinde beyaz kirece boyalı ocak yani şömine bugünkü, duvarları halı yastıklı sedirle çevrili, pencereli uçları dantelli beyaz patiskalı perdeli, köşede çekmeceli eski usül ceviz masa. Kapının girişindeki öbür köşede Dedem otururdu mangalın önünde. Saati gelince kahve pişer. Tabi ben pişirdim sarnırdım da da değil aslında :))) Pirinç havanda şekerle dövülen sarı leblebi.

      Aslında bu çocukluk bir hayal şimdi:))))

      Daddy Long Legs'i bulduğuna çok sevindim. O benim hiiiççç yanımdan ayırmadığım kitabım. Her kitap olduğu gibi durur yerinde; ama o tozlanacak, kirlenecek diye sarmalıdır :))))

      Sil
  9. Kurulan hayaller müthiş. Var olanların hiç aklında olmayanlar olduğu aslında çok güzel bir tespit. Tüm güzel dileklerinin ve hayallerinin sen daha acaba olur mu derken gerçekleşmesi dileğiyle. Sevgiler 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Dileklerim olduğunu bana bu MİM hatırlattı.... Böyle dilek var mıdır bilmiyorum, MİM sayesinde hatırlanılan :)))

      Sil
  10. Harika bir yazı olmuş.Bir solukta okudum.Yazarlıkla ilgili bu güzel hayal mutlaka gerçek olmalı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun tek benim hayalim olmadığını görmek de çok güzel :)

      Sil
  11. insanın hayalleri kişiliğini yansıtıyor sanırım. Hep doğa, kuşlar,böcekler,çiçekler.Ne güzel:) umarım hepsi gerçekleşir.Bu arada çiçeklere bayıldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle galiba. Şimdi yine kuş çektim. Kızıl göğüslü. Objektifin sesi ona kadar ulaştığından huzursuz oluyor. Uçup kaçınca karşılıklı mutluluk duyuyoruz sanırım. O bir riskten kurtulduğunu düşünüyordur, ben de insana alışmadığı ve insandan kaçmayı akıl ettiği için seviniyorum. Avcıların yanı sıra kafese tıkacaklardan da kaçmış oluyor çünkü.

      Çok teşekkür ederim güzel dileğin ve yazdıkların için :)

      Sil
  12. Ödevimi yapamadım elektrikler kesik. Inanırsan Öğretmenim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))) Sen kızçelerin de ödevlerini yapamamışındır.

      Bir düşüneyim....

      Sil
  13. Tüm hayallerin hayalde kalmasın hepsi düşsün pıt pıt yüreğine gönlüne ayaklarına :) Yorumuna sağlık Cancağızım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım. Olsun. Gerçekleşsin. Teşekkürler :)

      Sil
  14. Teşekkürler, cevapların yüreğe dokunuyor.

    YanıtlaSil
  15. Bloğumda ödüllü blog keşif etkinliği ayrıca bir de çekiliş var beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci