1 Eylül 2016 Perşembe

Pelit Ağacı Yapraklarında; Palamut Meşesi Gölgesinde

Güneş ön taraftı tümden kaplayıp göz açılıp bakılamaz olunca, Çeşme’nin en şiddetlisinden esmeye alışık rüzgarı masa örtüsünün eteğindeki ağırlıkları havalandırıp havalandırıp masanın ortasına hışımla  davul çalma merakıyla vurmaya başladığında arkaya kaçmaktan başka yapılacak bir şey kalmaz. Önde, önüne geleni savurtan rüzgar  eserken arkada durgun sanki beş, on adım sonrasında olanlardan habersizmişçesine bir sükunet, dinginlik...

Ağaçlar, bitkiler perdeliyor fazlaca iç içeliği başka bahçelerle. Gayet rahat, onca ev içinde sanki inzivada gibi hissedildiği oluyor ara ara. Hoşa gitmiyor değil onca trafik gürültüsü, kargaşa, insan uğultusundan sonra.

Yanlış hatırlamıyorsam pikan cevizi hani yurtdışından gelen, meyvesi daha çok  pelit ağacı meyvesi yani palamut görünümündeki pikan cevizinin elimle dikip  kırk santime kadar büyüttüğüm fidanı için yuvasındaki şerbeti toprağın emmesini beklemekteyim.

Fidan için açılan yuva içine kığ denilen koyun gübresi konulduktan sonra ağzına dek su ile doldurulur birkaç kez. Yuva, şerbeti  çekmeli ve bitki için besleyici hale gelmelidir. Bu arada  oturduğum yerde elimde fotoğraf makinem. Birazdan demin komşu bahçeden merakla bana bakan yavru karatavuklar gözükür eminim. Çok sever onlar kuru yapraklar arasında, bitki köklerine serpilen gübreler içinde eşelenmeyi.

İlk konuk bir kelebek. Kelebekler bu yıl pek tedirgin. Konmuyorlar. Kararsızca uçuyorlar. Neyse sonunda karşı taş duvara kondu. Üzerine pelit yani palamut  meşesinin dallarının gölgesi düşüyor. Yine de turuncu ile kızıl karışımı, bir açıp bir kapanan  kanatlarının deseni, gösterişi ortada. Epeyce çektim resmini ancak meşe dalı gölgesi vurduğundan pek hoşnut kalmadım. Hareketlendim daha uygun bir açıdan çekebilmek için.  Hemen uçtu. Olacağı buydu, biliyordum zaten :)
 
Sonra yavru karatavuklar gözüktü. Pek şekerler. Üç tane hem de. Üç karatavuğu aynı anda görmemiştin hiç bahçede. İki tane gördüğüm çok oldu ama. Eşelendiler, deşindiler. Ben deklanşöre basarken başlarıyla yere atakta olduklarından kimi fotoğraf bulanık çıktı.

Bu arada beni de gözleriyle hep takip ediyorlar. Çok alıştıklarını hissettiğimde, tedirgin olup hareketleniyorum kaçsınlar diye. İnsanlara alışmasalar iyi olur.

Pelit  ağacı yani palamut meşesinde farklı, kocaman, kırmızı kanatlı arılar geziniyor. Başka bir ağaca gittikleri yok. Onları da çektim.

Bir saatlik bir molada epeyce konuğu oldu bugün arka bahçenin. Poz verdiler. Ben de çektim.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 01.09.2016, 19:16


Paylaş :

26 yorum:

  1. Hayvanları seven bir insan olup,insana alışmalarından rahatsız olan korunması için insanlardan uzak kalması ne acı.
    Yine güzel,sakin,dingin iyi ki varsın YASEMİN...!

    YanıtlaSil
  2. Ben de pek kelebek göremedim bu yıl.Nerede bu kelebekler?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba böcek ilaçlamasının onlara da etkisi. Sinek , sivrisinek filan derken kelebekler, uğur böcekleri de zarar görüyor. Burada bugün tam bir sanat eseri kelebek gördüm. Konmadı ama. Kocamandı. Kirli beyazımsı, çok uçuk çağla yeşilimsi kanadındaki desenleri kıskandı sanırım :)

      Sil
  3. Konuklar çok güzel. Renk renk. Eylülle birlikte doğanın çehreside değişecek yeni konuklar getirecek sana. Biliyorum ki seve seve paylaşacaksın. Bende seve seve bakacağım.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada ilk Eylül'üm galiba. Pek Eylül'e kalmazdık. Kasım'da geçen sene çok güzeldi ortalık. Kalabalık olunca bunaltıcı oluyor. Bayram öyle olur kesin...

      Kırmızı kanatlı arılar kocaman. O kadar da çok ki. Pelit ağacını yani meşeyi kaplamışlar. Seve seve paylaşacağım çektiklerimi.

      Selam ve sevgi ile.

      Sil
  4. Ne çok misafirin olmuş yine? Yav; bunlar seni fotomodel ajansı falan mı sanıyorlar acaba? Yoksa niye gidip gelip sana poz versinler? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Calimerocum, ben de adını koyamamıştım bu ziyaretlerin. Evet, kelebekler, kuşlar, böcekler aleminde ünlü olmak isteyen, bir uğruyor yakınlarıma galiba :))))))

      Sil
  5. Resimler çok güzel çıkmış elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Epey uğraşıp onlarca çekiyorum. Biri iyi oluyor sonunda :)))

      Sil
    2. Ben, resimleri çok beğendim. Çok güzel çıkmış resimler, tekrar elinize sağlık.

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Diğerleri zararsız aman kırmızı kanatlı arılara fazla yaklaşamamanızı öneririm yine de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kocamanlar. Uyardığınız için teşekkür erim. Ne arısı olduklarını anlayamadım. Yaban arısı galiba.

      Sil
  7. Sen tvde program yapmalısın, kitap çıkarmalısın, fotoğraf sergisi açmalısın. Harikasın :) ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminecim, gerçekçilik bu işte :)))) Hala keşfedemediler beni. Ödülse kazandım büyüklerden. Bir yarışta iki tane hem de. Öncesi de var. Ama göremiyorlar :))))

      Çok teşekkürler canım. Ne güzel bunları duymak.

      Sil
  8. kelebeklere takıldım ben, nerede o arkasından koşturduğum kelebkler, hepsinin ömrünü mü tükettik ne yaptuk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün yine çok değişik bir kelebek gördüm. Durup poz vermedi. Görmüş olmakla kaldım. Bu bile çok iyi hiç görmemiş olmaktan :)

      Sil
    2. aynen, nedendir bilmem kelebekleri çok severim; ama uzun zamandır hiç ama hiç göremiyorymm

      Sil
    3. O zaman bugün yayınlayayım bir tane. Dün çektim.

      Sil
  9. Ne güzel konuklarınız var yaaa... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yavru karatavuklardan biri bugün de geldi. En beklenmediği de mazı içine saklana karatavuğun pek de belirgin olmasa da resmini çekmem. Gördüğüm en utangaç karatavuk. Dalların arasına saklandı fotoğraf makinesini görünce :)

      Sil
  10. İyi ki onları ölümsüzleştiriyorsunuz ben de bu güzellikleri görme şansını yakalıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha ne isterim bunları duymaktan başak. Çok sevgiler Tigriscim.

      Sil
  11. ya kaç kere arı soktu beni yaa, sarı olanlar, ama hep yanlışlıkla onları zor durumda bıraktığım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan öğrenmek. Çıkarım. Zor durumda kalan arı demek ki......

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci