4 Ekim 2016 Salı

Boz tavşanın kahve sürmeli kulakları




Gün erken iniyor aylardan Ekim olunca. Arkada tepeler varsa, güneş  batmadan daha  batmış gibi olur ortalık. Güneş, tepelerin ardında kaldığında daha yitmesine zaman olsa da artık ha batmış ha birazdan batacakmış çok fark eden bir şey olmaz. Akşam alacalanmıştır.

Epeydir boz tavşana bakınıyordum. Suyu daha rahat bulacağı bir yerlere gitmiş olmalı diye düşündürtmüştü buralarda. Suyun peşindeydi kesin. Nehirdi, göldü, dereydi ortalarda yok; onlar artık mahalle, cadde adlarında kaldı malum.

Kuyruksallayan ilişti bir ara çitte gözüme. Makineme davrandım haliyle, objektifte girmedi. Çoktan kaçmış. O kadar ürkek. Gözü sizi görmeye alışkın olduğu yerdedir hep. Her hareketinizi görür o yüzden. En ufak bir kıpırtıda pıırrr…
 
Sararmış yüksek otların arasında upuzun kulakları, koca gözleriyle görüverdim boz tavşanı. Bu gördüğümü sanırım ilk kez görüyorum. Daha önceki boz tavşanlar, kahve köpüğü tüylüyken bu bayağı bir kahveye çalan renkteydi. Ceylan sırtını andırıyordu sırtı.

Otları yemekle meşguldü. Makinemi açarken o kadar mesafeye rağmen  diyelim ki üç yüz metreden fazla ayrıca o mesafeye ilaveten eşim ve ben  hayli yüksekteyiz,  sesi duyup kulaklarını dikti.

Çektim. Saat itibariyle güneş artık tepelerin ardında. Henüz gün batmasa da battı batacak; ama tepenin ardında kalan güneşin hiç faydası yok ışıklı ortam sağlamada.

Kâh otları yedi kâh kulaklarını dikti deklanşörün sesini duydukça. Otların arasında habersizce verdiği pozları oldu çekilmiş. Pozlar güzel. Güzel deee. Akşamın alacasından dolayı biraz bulanık.

Ancak önemli olan doğadan bir gerçek anın yakalanmış olması. Bazen kare bulanık bile olsa, karedeki gerçeklik her şeyin önünde olmalı.
(Her hakkı saklı)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 04.10.2016, 21:57


Paylaş :

29 yorum:

  1. Ne tatlı:)))ya Ayşei ya, insan nasıl kıyar bunları vurmaya? Tavşan avlıyorlar filan ya:(( ilk kedim melek olunca bir tavşan almayı istemiştim böyle yavru tavşan ama hiç sesi çıkmıyor ya o yüzden tercih etmedim miyavlayan, havlayan, sesi olan şeyler tercihim:))

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. İyi olmuş aslında tavşan almadığın.Tavşan dağlarda, kırlarda rahat eder. Evde yapamaz. Kemirir koltuğu, sağı solu. Yem koyup da kuşları seyretsen pencere önünde filan :)

    YanıtlaSil
  3. Oyy cok sevimli. Nerede buldun bu tavsani sen

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar güzel yaaa... Doğayla iç içe bir hayat... İmreniyorum... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tarafımız kıyıcı metropol bir tarafımız böyle. Tam anlamıyla metropolde bir küçük pencere.

      Sil
  5. Yine nefis pozlar yakalanmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin çektikleriniz kadar nefis pozlarsa sevinirim :)

      Sil
  6. Hayvan gören şükretsin.!insanoğlu çok bencil daracık veya hiç alan bırakmadı onlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Hayvan gören şükretsin". Bu lafa bayıldım. Halin özeti sanki.

      Sil
  7. Çok güzel ya... Çok güzel yakalamışsınız her zamanki gibi. EMeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epeydir boz tavşanı yakalamaya çalışıyordum. Bir de ibibik yani hüthütü. Senelerdir sesini duyarım; geçen ay ilk kez gördüm. Ama fotoğraf makinemi açamadan kaçmıştı.

      Sil
  8. O kadar uzaktan sesi duyuyorlarsa kulakları baya hassas demek ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duyuyorlar. Çıt çıksa kulaklar havada :)

      Sil
  9. BiZde merkezde kedi göremez olduk:) degil tavşan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çağdaş kentlerimizin hatta kasabalarımızın, yazlık kondurulan her yerin tablosu bu. Ağaç, kır, dağ, hayvan yok olsun; biz geliyoruz çünkü :(

      Sil
  10. Buralarda çok sayıdalar ancak fotoğrafladığınızdan cüsse olarak daha minikler. Zaman zaman mami götürüyorum, çok çabuk çoğalıyorlar. Umarım eli silahlı biri ile karşılaşmazlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar dağlardaki tavşanlar. Bu cins zaten pek yaygın değil. Ben ilk gördüğümde hızla koşuyordu seneler önce buraya ilk geldiğimizde. "Bu kanguru Avustralya'dan buraya yüzerek mi gelmiş" demiştim. Sonra kanguru olamaz ceylan olmalı diye düşünmüştüm. Kulaklarından tavşan olduğunu anladım. Bazı doğa gruplarında da tartışıldı ve bacaklarının çok uzun olduğu orada da konuşulmuştu.

      Mama verdiğiniz tavşanlar nerede?

      Sil
    2. Cidden kanguruyu andırıyorlar. Ormanın yüksek kesimlerindeler. Tırmanırsam ekmek, sebze vs bırakıyorum. Avcılar kır tavşanı diyor, yakalayıp etini yiyorlarmış.

      Sil
  11. Belki de gördüğün son tavşandır o dikkulak. Can tatlı, dikkat etmeli ki canını kurtarsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle olmasından ben de korkuyorum. Avcı mı bilmiyorum; ama zaman zaman atış sesleri duyuluyor geceleri. Aklıma hemen geceleri gezen tavşanlar geliyor.

      Sil
  12. An'ları yakalamanın keyfi...
    Şahane..

    YanıtlaSil
  13. Bir tavşan görmeyeli epey oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olağan hayatta kaplumbağasından kekliğine, tavşanına görmek olağandışı oldu.

      Sil
  14. Doğada tavşan görmek... Mucize gibi bir şey bu! Yok edememişiz, şaşırdım biraz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her gördüğümde aynını düşünüyorum. Tavşan çok geniş bir ağaçlandırmada. Beş yüz metre ötesinde de kuleler, metropolün malum silueti...

      Sil
  15. ay keşke böyle tavşan görsem yolda yaa, sadece niyat tavşanı görüyom o da esir gibin :)

    YanıtlaSil
  16. Niyet tavşanı :))) Çok güldüm. Bu öyle bir şey ki kanguru gibi koşarken. Kocaman. Kulaklarını bir kez çok uzaktan, dürbünle tabii, görünce nasıl bir bitki demiştim. Çok sonra onun kavakların yamacındaki meyilde uyuduğunu anlamıştım akşama doğru. Çok şeker. Koca gözlü. Kuyruğu daha şeker.

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci