6 Ekim 2016 Perşembe

MİM, En Sevdiğim 15 Kitap

Bir Deli Mavi, cevapladığı MİMin ardından MİM bıraktıkları arasında beni de saymış. Teşekkürler. 
MİM başlığı; 
                    En Sevdiğim 15 Kitap

Bana en sevdiğim şeyler sorulduğunda öyle hemen aklıma gelmezler kolay kolay. En sevdiğim şarkılar, en sevdiğim isimler, en sevdiğim çiçekler, en sevdiğim film… Bir çırpıda hiç hatırlayamam. Belki de diyelim ki çiçekler arasında seçim yapmak çok zor olduğundandır.

Bir en sevdiğim şairi unutmam; Cahit Sıtkı Tarancı.
Bir en sevdiğim şiiri hiç unutmam; Herkese Dair, Cahit Sıtkı’dan.
Bir en sevdiğim romanı unutmam, Leylek Dede, Jean Webster’dan.
Bir en sevdiğin diziyi unutmam; ASİ.
Bir en sevdiğim dili unutmam; Türkçe.

En sevdiğim şarkılar var. Ha deyince aklıma gelmezler ama. Duyunca, dinleyince hatırlıyorum onları :)

MİM ile en sevdiğim kitapları  neredeyse hiç düşünmediğim şu sıralar düşünme fırsatım oldu. Kitap kavramı romandı, şiirdi, öyküydü diye kısıtlamasız olunca elbette okuduğumda nasıl etkisindeysem hala etkisinde olduğum kitap Kutadgu Bilig gelir aklıma ilkten en sevilen olarak.

Kutadgu Bilig müthiş bir kitap. Öğütlerden oluşuyor. Her kalem yazamaz onları. Bilgeden, bilge özler. Kimlere bu öğütler ve neden yazılmış,  okuyunca anlaşılır anca...

Kutadgu Bilig’in yazarı, Yusuf Has Hacip. Anlatılacak gibi biri değil. O kitabın neden yazıldığı, herkesin can attığı unvanlardan Yusuf Has Hacip’in neden kaçtığı ve sonunda o unvanlı işi yapmaktansa bu kitabı yazmayı yeğlemesinin öyküsü de böylesi bir tavrın  ancak böyle bir düşün insanınca takınılabileceğini gösteriyor bildik, alışıldık her şeyin dışına çıkarak. Onca öğüdün içinde.

Oğuz Atay’ın yazdığı Bir Bilim Adamının Romanı, gerçek bir hayat hikâyesi. Bilim insanı Mustafa İnan’ın hayatı. O da kaçmış bazı şeylerden. Yusuf Has Hacip gibi. Okurken hem güldürmüştü hem de nasıl bir insan diye en takdire değer düşüncelere daldırmıştı.

Ve Leylek Dede... Yani Daddy Long Legs. Jean Webster’dan. Vazgeçilmezim. İlkokul ya ikiden ya da dörtten beri okurum aksatmaksızın her yıl. Hep yanında. Öyle severim ki o kitabımı onu poşette saklıyorum. Çünkü artık ortada yeni baskıları yok. Diğerleri gibi yerine yenisi konulacak kadar kitapçıda adım başı rastlanmıyor.

Çocukken okudum ilk Leylek Dede’yi dediğim gibi. Galiba şimdi de içimdeki çocuk okumak istiyor onu. Senede en az bir kez. Bir oturuşta. Dört saatten fazla sürüyor ince ve küçük bir kitap olsa da. Hatta beşi geçiyor. Resimler de var içinde. Çocukça; ama çocuk çizgisi değil.

Kitapların gerisi listede:

Kutadgu Bilig, Yusuf Has Hacip
Bir Bilim Adamının Romanı, Oğuz Atay
Şu Çılgın Türkler, Turgut Özakman
Leylek Dede, Jean Webster
Ana, Pearl Bucks
Aşk ve Gurur, Jane Austen
Adı Aylin, Ayşe Kulin
Gazi Paşa, Atilla İlhan
Bozkırın Sırrı, Ahmet Turgut
Cahit Sıtkı Tarancı Bütün Şiirleri
Nurbanu, Hürrem, Safiye Sultan gibi kişiliklerin hayatlarını anlatan kitaplarım
İzmir Büyücüsü, Mara Meimeridi
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 06.10.2016, 20:49
Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci

Paylaş :

42 yorum:

  1. Adı Aylin ve Aşk ve Gurur'u ben de çok severek okumuştum. Kutadgu Bilik'i çok merak ettirdin bana mutlaka ama mutlaka alacağım.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka;ama mutlaka al... "Az bile yazmışın" diye geri dönüşün olacak, eminim :)

      Sil
  2. Çok merak ettim her iki kitabı da... Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okunduğunda çok da sevileceğine eminim. Teşekkürler.

      Sil
  3. Adı Aylin'i ben de çok severek okumuştum.Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kutadgu Bilig kitabı var evde. Ancak anlmakta zorlanırım diye okumadım. Şimdiden sonra okuyabilirim.:) Cahit Sıtkı Tarancı'nın şiirlerinin hayranıyım ben de..:) Emeğinize sağlık..

      Sil
    2. Kutadgu Bilig'i okumak, kitap okumak gerçekten. Hatta bir bilgeyi dinlemek...

      Sil
  4. Leylek Dede ile Kutadgu kitabını merak et.

    Leylek dedeye bir kılıf lazım,korumak için ve daha çok okuması için..zevk alarak okudum Ayşei hanımcım yüreğin hep güzel kalsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneriniz için teşekkür ederim. Gerekiyor gerçekten :)

      Sil
  5. Bence çok güzel bir liste olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Bitanem gene keyifle okudum mimini ❤️😊

    YanıtlaSil
  7. Şu Çılgın Türkler, Adı Aylin, Safiye Sultan ve Nurbanu Sultan'ın hayatları benimde okuduğum kitaplar arasında.
    Okudukların arasında hiç bilmediğim , adını duymadığım kitaplar var. Benim için öneri niteliğinde oldu. Kalemine sağlık.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başta Kutadgu Bilig, Bir Bilim Adamının Romanı olmak üzere kesinlikle öneririm :)))

      Leylek Dede, her yaşın kitabı...

      Sil
  8. Cahit Sıtkı'yı ben de çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle şiirleri sevmemek mümkün mü?

      Sil
  9. Merhaba; güzel bir liste olmuş:))) ''Adı Aylin'' ile ''Aşk ve Gurur'' kitaplarını bende severek okumuştum.Kucak dolusu sevgiler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geri kalanın da onlardan kalırı yok. Hele Kutadgu Bilig... İçerik ve amaç farklı; ama ancak Yusuf Has Hacip tarafından yazılabilecek başka da asla yazılamayacak bir başyapıt ötesi...

      Sil
  10. Ayşe Kulin'e son zamanlarda zaafım var Adı Aylin'i okumak istiyorum bende

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir biyografi; ama filmler filan utanır onun konusu yanında...

      Sil
  11. Hepsi önemli kitaplar ama Kutadgu Bilig efsane gerçekten de. Lisede edebi metinler dersinde tanışmıştım kendisiyle. Hey gidi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de satırlarının altı çizilmeyecek tek kitap Kutadgu Bilig. Çünkü her sayfanın her satırı, altı çizilecek kadar değerli ve önemli.

      Sil
  12. adı aylin de çok çok şahane bir kitaptır.:)

    YanıtlaSil
  13. Aşk ve gurur okumuştum ama favorilerimden biri değil. İzmir büyücüsünü merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir Büyücüsü, gerçek bir yaşam. Kapadokya'dan İzmir'deki gayri müslüm mahallerine bir hayat. Çok çirkin ve yoksul bir kızın hayatı, anneannesine ait notları bulup bir de onları uygulayınca bambaşka oluyor. Hayretler içinde bırakan bir kitap.

      Sil
  14. Okuduklarımın yanında okumadığım birkaç kitap daha vardı hemen araştırdım ve okuma listemde aldım. Çok teşekkür ediyorum cevapladığınız için. Sevgiler 💙💙

    YanıtlaSil
  15. Şükürler olsun ki okumadıkların varmış :)

    YanıtlaSil
  16. Faydalı ve Akıcı yazınız için teşekkür ederim, blogumu takip ederseniz sevinirim https://hastaliktakip.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz.

      Teşekkür ederim. Tabii, birazdan ziyaret ederim :)

      Sil
  17. Mim hoşuma gitti özellikle listede okuduğum kitapların olması ayrı bir mutluluk verdi. Kutagdu Bilig'e ilk kez geçen yıl Tigris Cafe'de rastlamıştım. Leylekler'i merak ettim. Ve evet filmle bir ilgisi yokmuş :) Ana, Aşk ve Gurur, ve Adı Aylin okuduklarım arasında...

    YanıtlaSil
  18. Kutadgu Bilig'i öğrenciyken okumuştum. Kısaltılmışından. Fotoğraftaki tam hali. O kitabın da bir yirmi beş senesi var en azından. Böyle bir kitap daha yok. Okumamak zarar. Hem de nasıl zarar :)

    YanıtlaSil
  19. Yazınız çok akıcı ve faydalı olmuş üstelik Oğuz Atay ı listeye eklemeniz beni etkilemeye yetti :)

    YanıtlaSil
  20. Bazilari benim de severek okudugum kitaplar. Ben de mimlendim ama önce 15 kitabi düsünüp seçmem lazim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O aşama zooorrr... Benim kolay kolay aklıma gelmiyor mesela en sevdiğim şarkı sorulduğunda.

      Sil
  21. Adı Aylin kitabını görünce hiç unutamadığım bir anım geldi aklıma( daha doğrusu her kitap okuyuşumda hep anımsarım) Kitaba Balıkesir'de trene bindiğimde başladım sabah Ankara garına girdiğinde en heycanlı yerinde bırakıp bir heycanla doğru anamın babamın yanına gittim ziyaret etmek özlem gidermek için gitmiştim hemen sarılıp koklaşıp içeri odaya geçtim (aklım kitabın son satırlarında kalmıştı ) hemen dönerim diye bir anda annemin babamın odanın kapısında sitem eden gözleriyle karşılaştım tabi çok utanmıştım rahmetli annem Senelerce herkese anlattı durdu siemini kızım bizi görmeğe değil kitap okumaya gelmiş diye
    Bak şimdi nereden nereye geldim.
    Sevgiler.



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç şaşmadım. Sadece çok heycanlı nbir kitaoolmasından değil şaşmama.

      Ben de o kitabı Çeşme'de, deniz kenarında okuyordum. Okuduğum yer Pırlanta. Orada bir rüzgar esti mi gözler, ağız< hep kum dolar. Kitap elimden düşmüyor. Bitse rahat nefes alacağım. Çok heyecanlı bir yerdeyim. Öyle ki anlattığın durum gibi.

      Rüzgar birden öyle delice esti ki tam Aylin'e yaraşır halde. Kitabı elimden savurdu. Kitabın sayfaları nasıl oldu anlamadın, tek tek söküldü.

      Rüzgarda o sayfaları toplamak ve yeniden okumak kitaba yaraşırdı. O zaman fırtınalar içindeki bir hayatı okurken o fırtınamsı rüzgar ve kitabın dağılmasını manidar bulmuştum.

      O kitap okunurken kim bilir başka ne böylesi öyküler yaşandı desem yeridir galiba :))))

      Sil
  22. austen
    ana
    atay

    bu üçünün o kitaplarını okudum. diğerlerini okumadım. leylek dede okuycam. sahaflarda yok bakalım, nette de yok kitapçılarda. ingilizcesi tamam nette var. türkçesi yok şimdilik ama bulurum ben :)

    YanıtlaSil
  23. Leylek Dede kitabımı bir kez kaybettim. İnternetten Nezih Kitapçısımdan aldım.

    Ama bilir misin bilmiyorum ben bu kitap için öykü bile yazdım. Öyküm, Beyaz Halkalar. O öyküden sonra ve ve bu kitap hakkında feysbukta sohbetten sonra o sohbettekilerin çoğu kitabı aldılar. Öykü yazılan kitap. Merak uyandırdı. Hatta bulamayanlar Çanakkale'den getirtmişlerdi diye hatırlıyorum. Herkeste bendeki etkiyi yapar mı, yapmadı galiba :)))))

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci