9 Ekim 2016 Pazar

MİM, Yaz Değerlendirmesi

Bir Deli Mavi, MİM gereği verdiği beş güzel ve dopdolu cevaptan sonra MİM bırakırken beni de hatırlamış. Çok teşekkür ederim.

MİMlerle şunu fark ediyorum ki belki de oturup hiç düşünmeyeceğim, hiç aklıma gelmeyecek şeyleri düşünmek gerekince aslında tekdüzelikten biraz çıkıp, başka sokaklara, patikalara sapıyor akıl. Değişiklik oluyor bir yerde, aklın gezindiği parkurlarda. Fena da olmuyor. Cevaplar mı? Bekletmeyeyim o zaman…

1.         Bu yaz okuduğun en güzel kitap?
Demir Taht (Nesrin Baytok), Kara Atena- Black Athena (Martin Bernal), Doğal Yaşam ve Başkaldırı (Henry David Thoreau)

2.         Bu yaz okuduğun ve sana hayal kırıklığı yaşatan kitap?
Dava (Jonathan Harr) ve Orhan Pamuk kitapları elbette… Hala Kar romanının sonunun nasıl bittiğini anlayamayanlardanım, o kitabı  okuyan herkes gibi.

3. Bu yaz izlediğin en güzel üç film?
Bu yaz televizyonda iki kez film izledim. İkisi de aynı filmdi; Mandıra Filozofu.

4.         Bu yaz dinlediğin en güzel şarkı?
Seal dinliyorum şu sıralar sıkça. Onun sesini başta çok yadırgamış hatta reddetmiştim. Sonra baktım dinlememek ziyan. Baş ağrıtan her türlü müzikten uzağım artık :)))

Bu yaz mıydı soru? Her sabah serviste, servis kaptanı bir radyo kanalını dinler; dolayısıyla biz de dinleriz. Türkçe pop. Sözler çok yavan çoğu şarkıda, beste çok zayıf, nakaratlar almış başını gitmiş. Eziyet öylesi şarkıları dinlemek.

Ama bir şarkı çalındı kulağıma. Dikkatimi “İlelebet” sözcüğü ile çekti. O sözcüğü bilip üstelik bir güftede kullanacak kişi mutlaka iyi bir alt yapısı, birikimi, donanımı olan kişidir diye kulak kesildim. Sözler hiç sıradan değildi. Müzik de lay lay da lay lay lom şinanay nom değildi.  Sözlerini tam hatırlayamıyorum. “Kör olası” geçiyor içinde, “oyunun içinde olmak” geçiyor.  Erkek bir sanatçı söylüyor. Adını bilmiyorum. Bu yazın benim kulağıma çalınan en anlamlı, hafif olmayan ve hafife alınamayacak, nitelikli şarkısı o.

5. Bu yazıyı bir kelime ile tarif et.
Bir kelime değil de bir tamlama ile tarif etsem;
Yaz değerlendirmesi.


Böylesi bir yaz değerlendirmesi yapmak isteyenleri ben de cevaplamak üzere  MİMe davet ediyorum. Lütfen yorum ile kendilerini bildirsinler.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 09.10.2016, 20:17
Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci
Paylaş :

41 yorum:

  1. Güzel cevaplar olmuş. Mandıra Filozofunu ben de izledim ve beğendim. Orhan Pamuk yorumunuza da katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mandıra filozofu galiba metropolde hep bastırdığımız aslında mecburen bastırılan yanımızı yakalamış. Doğadan ayrı metropol keşmekeşinde olmak doğamıza aykırı çünkü. Ama okumak için, çalışmak için ve daha bir çok neden için buralardan ayrılmak kolay kolay mümkün olmuyor.

      Aklın yolu bir değil mi? Hele de orhan pamuk olunca konu ? :))))

      Sil
  2. Ya ben de Orhan Pamuk okuyamıyorum:( Son çıkan kitabını bir arkadaşım verdi, tekrar bir deneyeceğim... Güzel mim... Güzel cevaplar... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En son kitaplarında o karmaşık kendi üslubu sanırım biraz redaktör mü, editör nü elden, gözden, yeniden yapılandırmadan geçmiş gibi? Ama olmuyor. İçinden çıkılamıyor kitaplarının. Ama Ayşe Kulin... Sapsade bir dil ve akıcı bir üslup onunki. Bir çırpıda sonu geliyor kitaplarının.

      Sil
  3. Yaaaa ben bu kızın yazılarına BAYILIYORUM :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onca ödevinin, dersinin içinde beni de okumaya vakit ayırdığın için çok teşekkür ederim. Çok sevgiler sana :)

      Sil
  4. Orhan Pamuk ben de okumuyorum.Mandıra filozofunun da felsefesine hayranım doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç şaşırmadım :))) Okuyana ya da azimle kitabın sonunu getirmelerine rağmen anlayana henüz hiç rastlamadım onu...
      Mandıra filozofunu her izlediğimde "komşum olsa o" diyorum. Ama imkansız metropolde :)))))

      Sil
  5. ilelebet aşk bu bende ki, kör olası yaktı içimi, ara sıra uğra kalbime oyunun içinde tut beni, istemem söz sevmeni :) Manganın solisti Ferman Akgül tek başına bir albüm yaptı bu da onun bestesi, adam çok iyi sözler yazıyor, bu seneki 2 favori şarkımdan biri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugünün yorgunluğu üzerine ve yazındaki başlık gibi ışık hızıyla yetiştin. Evet, tam o. Manga'nın solisti miymiş :))) Manga'yı bilirim de biraz noksan biliyormuşum... Güzel şarkı. Birincilik onun olmalı :)

      Sil
    2. :) ama Pamela ve Ümit Besen' in beraber söylediği şarkıyı dinlemelisin, şarkının adı seni unutmaya ömrüm yeter mi ben bu 2 şarkı arasında gidip geldim hep yaz boyu, patronum bile sonunda benim arabaya da yükleyelim dedi :D

      Sil
  6. Bilmiyorum o şarkıyı. Bizim kaptanın dinlediği Türkçe radyo kanalında çalmıyor galiba. Çalsa duymuşluğum olurdu. Bakıyım şöyle bir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açtım dinledim yine ikisini de

      Sil
    2. beğendin mi, yoksa çok mu arabesk geldi :D

      Sil
    3. Beğendim. Arabesklik sezdim. Sezilmeyecek gibi değil zaten de biraz daha yumuşak bir tonu galiba arabeskin. Hıçkırık filan yok en azından :))) Pamela epey katkıda bulunmuş daha yumuşamasında.

      Sil
    4. farklı bir tat olmuş; ama ümüt abinin de şarkıya ilk girdiği yer of of off

      Sil
  7. Mandıra filozofu konusunda aslında aynı fikirdeyim yazarken aklıma gelmemişti. Seal ilkkez duydum size çok güveniyorum bu yüzden hemen araştırıp dinleyeceğim. Çok güzel cevaplardı. Üst üste geldi mimler umarım bunaltmamıştır. Sevgilerimle 💙💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba o filozofu sevmeyen yok.

      Seal'i seversen yazarsın :) Hiç bunalmadım MİMlerden. Hatta değişiklik oldu, bir durup soluklanma oldu. Bak bu saatte bile iki makine boşaltıp gelince bilgisayar başına MİM aslında güzel bir mola vesilesi bile oluyor. Sevgiler :)

      Sil
  8. Benden kaçtın ama gene mim'e yakalanmışsın:)

    YanıtlaSil
  9. Cevapların çok hoş olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum da çok hoş :) Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  10. sen hasta mısıın yaa geçmiş olsun bi hafta yoktum blogda yorumları bile yanıtlayamadımm da seni görmedim hiçbi yerde yorumunuuu, kötü bişi yok di mii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen hafta hiçbir şeye tam yetişemedim. Neyse ki bitti. Hasta değildim; ama aç bile kaldım bir gün boyunca dört bisküvi dışında zamansızlıktan :))) Açlık kötü... Toplu yorum ödemesi yaparım o zaman :))) Akşama ama.

      Sil
  11. diğerlerini duymadım amaaa thoreau çok severiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ormanda yaşadığı o iki yıl :)))

      Sil
  12. Çok hoş bir mim ve çok güzel cevaplar. :) O şarkı sözlerini görünce hemen şarkının kendisi çalındı kulağıma. maNga hayranı olduğum için bilmemek ayıp olurdu. Grubun solisti Ferman Akgül'ün solo çıkış şarkısı ''İstemem Söz Sevmeni''ye ait o sözle. Çok güzel şarkı gerçekten. :) Elimde olmayan sebeplerle uzun zamandır sinemadan uzağım. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adı Ferman imiş. Öğrendim. Şarkı değil ferman yazmış , akımda kaldı ilk duyduğumda. Güzel, beğendim.

      Sinema konusu hatta biraz biraz müzik konusunda da ben gerideyim :)))

      Sil
  13. Mandira Filozofu'nu ben de izledim. Tabi ki imrenilecek bir hayat. Ama şimdilerde o hayatı yaşamak imkansız. Belki emekli olunca. Orhan Pamuk konusuna gelince. Orhan Pamuk'la tanıştığım ve sevdiğim tek kitabı Cevdet Bey ve Oğulları'dir. Diğer kitaplarını sizler gibi bende bitiremedim. Sabahları serviste giderken ya da akşam gelirken şoför ne dinlerse biz de onu dinliyoruz. Bazen iyi şarkılar oluyor bazen de kötü. Ama genelde iyi şarkılar acıyor. Hakkını yemeyeyim şimdi :) Güzel bir mimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İmkansız gerçekten metropolde yaşayanlar için. Çok az yer kaldı zaten.

      orhan pamukun okuduğum tüm kitaplarının sonunu getirdim. benim adım kırmızı, tarihi incelikler taşıdığı için iyi geldi bana. Ama kar kitabının sonunu birkaç kez okudum hala her şey gerçek mi tiyatro sahnesinde mi geçer nasıl böyle belirsizlikte kalır şaşkınım :))))

      Sil
  14. "istemem söz sevmeni" şarkı bu galiba :)
    Bu yaz ben de severek dinledim bu şarkıyı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her sabah serviste ben bindikten az sonra çalan şarkı, o şarkıydı :)

      Sil
  15. Güzel bir mim olmuş. Belki bir değerlendirme yapılıp, üstüne alınıp cevap verilebilir :)

    YanıtlaSil
  16. Mandıra filozofu filmi beni de çok etkilemişti..oradaki yaşam tarzı o kadar sade ve doğal ki insan evini işini bırakıp kaçmak istiyor..Demir taht kitabını da sayenizde tanımış oldum kaleminize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mandıra Filozofunun hayatı, aslında temel hayat. Bizimkiler temeli olmayan, suni, elektrik kesilse kulelerde Rapunzel gibi saç uzatılmadığından tutunup tırmanılacak bir şey olmayan yığılmacı, çiçeğin saksı hatta saksıda bile yaşatılamadığı hayatlar. Bir tohum dikmeyi bilmiyor çoğu kişi artık. Çileğin çelik ata ata yerde büyüdüğünü bilmiyor. Fasulyenin sırığı olduğunu ve buna sarılarak büyüdüğünü bilmiyorlar. Doymak, giyim kuşam hatta doğadanken doğadan kaçan nereye kaçabilecek bu gidişle?

      Sil
  17. Bu yaz (umarim ilerde gülerek hatirlayabilecegim) kabus gibiydi, hala oyle ama sabirla bekliyorum güzel haberler gelmesini, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel günlerin geldiği haberini bekliyorum artık sizden :)

      Sil
  18. Ne güzel kitaplar okumussunuz. Ben orhan pamugu severim. Herhalde yazarin iyi olmasinin yanisira okura hitap etmesi de önemli. Bizzat tanisma sansim oldugu için de çok mutluyum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her konu, üslup, yaklaşım birimizi yakalıyor. O yüzden kimi yazarı benimseyip kimini hiç benimsemiyoruz :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci