2 Kasım 2016 Çarşamba

Gece, balkon camında bir konuk

Birkaç dakika önce hiç olmayacak bir şey odu. Hiç olmayacak… Oldu…

Birkaç dakika önce. Saat aksam 20:00.  Masamın başındayım. Balkon kapısı kapalı. Baştan aşağı da cam.

Hava soğuk Hava karanlık. Gece. Geceleyin yalnızca gece kuşları uçabilir. Geri kalan tünemektedir güvenli bulduğu bir yere.

Tıkk. Tııkkk. Tııkkk...  O ne? Ta kaçıncı kattaki balkonda o hep resimlerini çektiğim tombul karınlı kuş balkon camına gagasını vuruyor. Ayakları üzerinde dik halde.

Hemen makineme davrandım. Ama hareketi görünce çok beklemeden balkondaki klimanın altına kaçtı. Asıl pozu cama vururkendi. O kaçtı böylece. O poz, bir kez ele geçecek pozdu; ama pozu veren kuş olunca kolayca kaçıyor pozlar.

Resimlerini çektim. Hasta mı, yaralı mı bakmak için balkon ışığını açıp balkona çıktım. Olduğu yerden havalandı.

Balkon camları kapalı olduğundan ve açık olan camdan da kaçamayacağından onun için korkmadım. Balkondaki dolabın üzerine kondu.

Aç, susuz olabilir diye içeriye geçtim. Biraz bulgur ve su için. Döndüğümde göremedim.

Umarım balkonun ta dibinde bir yer bulmuştur kendine. Bu karanlık gecenin soğuğunda. Belli ki korkup kaçmış. Gece kuşları burada çoktur ve onlardan kaçmış anlaşılan. Ya da üşüdü.
Kuşlar, onları çok sevdiğimi bilirler. Bu cinsin de resmini çok çektim. Bana aşina mutlak. O yüzden  bizim balkona gelmesinden çok mutlu odum. Ama gece uçamaz, av olur diye de korkuyorum bir yandan.

Onu sağ salim görmek diliyorum sabah. Bulgurunu yemiş olmasını da.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 02.11.2016, 20:35


Paylaş :

54 yorum:

  1. Bence sevildiğini hissedip de geliyorlar :)

    YanıtlaSil
  2. Ondan eminler zaten. Şimdi gözükmüyor. Aklım kaldı...

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Çok tatlı ve beni endişeye saldı bir anda gözükmez olarak. Bulgur ve su ile döndüğümde yoktu... Saklandı galiba.

      Sil
  4. Karanlıkta, soğukta canlılar sığınacak güvenli yerler arıyorlar. Aynı insanlar gibi. Güvenilmek güzeldir.

    YanıtlaSil
  5. Doğru adresteydi. Korkmasaydı keşke. Umarım hala balkondadır.

    YanıtlaSil
  6. Keşke korkmasaymış ya, iyidir umarım ve gerçekten çok tatlı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de çoookk.. Aklım onda. İnşallah hala konuktur balkonda.

      Sil
  7. Çok tatlı, tombik.. Hep kalsa sizin kuşunuz olsa ne iyi olur.Hayvanlarla kurulan sürpriz yakınlıklar unutulmaz oluyor. Ama kedileri seviyorsanız bir seçim yapacaksınız mecbur..

    YanıtlaSil
  8. Kuşlara benim düşkünlüğüm.Zaten arka koruluktaki mazılarda gezinirler. Beni de biliyorlar. Hep resimlerini çekerken görüyorlar. Yine de sahibesi omayı isterim.

    Kedi köpek evde hiç beslemedim. Doğal ortamlarında daha mutlu olacaklarını düşünüyorum. Ama kuş gelsin, balkonda masaya konsun, gezinsin filan çok isterim. Tercihim tabi ki kuştan yana :)

    YanıtlaSil
  9. Kıyamam ona aç mı? Susuz mu? Üşüdü mü yoksa? Ne iyi kalplisiniz ❤️

    YanıtlaSil
  10. :))
    Ah bi bilse de korkmasa. Su ve bulgur onu bekliyor. Ben de :)

    YanıtlaSil
  11. AY inşaallah iyileşir. Pencereme kuş kondu şarkısı geldi aklıma inşaallah iyileşir. Ama dışarıda çok soğuk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, hiç aklıma gelmemişti. Tam öyle :)

      Sil
  12. Mini mini bir kuş donmuştu pencereme konmuştu
    Aldım onu içeriye cik cik cik cik ötsün diye
    Pır pır ederken canlandı elllerim bak boş kaldııııı
    🙈🙈🙈🙈🙈🙈❤️❤️❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))
      Nasıl hatırlamadım o şarkıyı. Üstelik yaşarken :)

      Sil
  13. Sığınacak yuva olarak senin balkonu seçmiş soğuk kış günü... Ne güzel... Umarım keyfi yerindedir... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep derim ya kimseler kuşlara "kuş beyinli demesinler" diye. Kuşlar çok akıllı. Doğru şeyi biliyorlar :)

      Sil
  14. Akilli o, akilli. Hic bir sey olmamistir, korkmayin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kulağım dışarıda. Kukunun sesini duymadım. İçim rahat o yüzden.

      Çok teşekkürler, çok sevgiler :)

      Sil
  15. Yaa tabi ki tanımıştır sizi. İnşallah çekinmeden pozlarını da verir.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boncuk bocuk bakışları da öyle diyordu. Artık alıştı , nazsız poz verir sanırım :)

      Sil
  16. Bir ara sürekli balkonumuza gelip elimizden masamızdan yemek yiyen vardı, ne mutlu olurdum :)

    YanıtlaSil
  17. Bu da yolu öğrendi. Bekliyorum artık. Elimle de beslerim :)

    YanıtlaSil
  18. Gece misafiri:) Çocuklar ufakken Karadeniz'in şirin bir kasabasında küçük salonumuza bir serçe girmişti. Kapı pencere açık olduğu halde sıcaklığı tercih edip bizi terk etmemeyi yeğlemişti. Şuayip koymuştuk adını. Her yemek sonrası masamıza konar kırıntıları toplardı. Bir hafta sonra uçup gitti arkasında burada yazdığım anısını bırakarak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir anı olmuş. Misafirliğin tadını çıkarmış. Belli, doğru adresleri seçiyorlar :)

      Sil
  19. Ne güzel. Gönlünüze göre bir misafir gelmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Evet. Ve onlar da biliyor. Bu kuş, geçen hafta sonu arka tepelerin eteğindeki yürüyüşte, yetişkin bir mazıdan şakıyan kuş olmalı. Mazının yanında durup dinledim. Zaten beni balkonda görür gep. Balkon dediysem eni konu bulvar :)))

      Sanırım o yüzden nereye geldiğini bilerek geldi. Zaten resmi çektiğimi hep görüyor. Artık onun sahibesi var. Bir şahinin ve iki kerkenezime ilaveten. Ki üçü de beni görünce tam göz hizandan ve çok yakından tam balkonun önünde öterek yavaşça geçerler. Hani bir kez olsa tesadüf diyeceğim de... Kaç yıldır böyle. Onlar akıllı.

      Sil
  20. Nasıl bir tatlılıktı o. Bence de şu an çok iyi durumdadır o Acemi Demirci. Sizi biraz ziyaret etmeye gelmiş. Bence suyunu, yemini yedi, gecenin soğukluğu gidince, ilk gün ışığı ile beraber o minik aralıktan doğaya geri döndü. Hiç merak etmeyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saat sekizde Ankara kapkara. Hava kararmış oluyor. Sadece dolabın yanındaki resimlerini balkondan, gerisini kapı camının ardından çekildi. Çok kısa bir düre gördüm. Sanırım kaya serçesi ya da cüce sinekkapan.

      Sabah etrafa çok bakındım. Tüy görecek miyim diye. Ödüm koptu; ama ne onun tüyü renginde ne de başka renkte tüy yoktu. Şükürler ettim :))

      Sil
  21. Oyyy çok tatlış, tombul kuş, inşallah yine gelir:) senin kuşun olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldu bile. Artık sahibesiyim. İki kerkenez ve şahin de var. Senelerdir beni görünce göz hizamdan, tam bana yakın uçarlar ve yaklaşınca öterler. Aynı şey senelerdir tekrarladığı için tesadüf olmaktan çok uzak artık. Ben işte böyle doğadakileri sahipleniyorum :)

      Sil
  22. Sen seviyorsun onlarda Bizleri Çok seven Biri var diye sana doğru geliyorlar. :) Babamla anneminde var Cama gelip gidiyorlar her gün yemekleri suları sabit artık camın arkasında biz önünde onlar rahatsızda olmuyorlar Öylece bakışıp duruyoruz :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevildiklerini, korunduklarını çok iyi biliyorlar. Cama geldiğinde de zaten beni hep gördüğünden nereye geldiğini biliyordu. Hafta sonu da arka ormanlık mı desem koruluk mu kenarında yürüyüş yaparken beni görünce başlamıştı ötmeye. Ben de hiç kaçırmam böyle bir konseri. Dinledim.

      Bakışıyoruz lafına çok güldüm. Sanırım güvercin olmalılar :)

      Sil
    2. Evet Bizimkiler Güvercin Genelde bakma anında kaçarlar alıştı artık bizimkiler ben isim bile koydum :) Rıfat ile halime :)) Öyle seslenicem yakın zamanda :) hahahahahahah Seninkine İsim koymalısın Artık Sen annesi oluyorsun tanıyıp şakıyorsa artık ismi hakediyordur :)

      Sil
    3. Ama çok fenasın Mayıs. İsim hiç düşünmedim.

      Şahinimin ismi BozKanat. Çünkü rengi boz. Kerkenezin adı Gök Baş. Çünkü başı pastel, harika bir mavi. Boz tavsanın adı da vardı. Unutmuşum :))))) Şimdi buna özelliklerine göre bir ad bulmalıyım. Mesela.... Senin de fikrini sorsam; ama son söz beni olsa :))))))

      Gece vakti geldiği için Gecemen filan diyesim geliyor. Ama henüz emin değilim. Ya sen?

      Sil
    4. Yoooo Yoo İsim Annesi sen olduğun İçin Bana Söz düşmez o konuda Ama Bu göbüşlü felan göbeğinden yüzü minicik kalmış :) Çok sevimli Şoptik Boz Kanat ismi Efsanee Tam Şahinin için seçilmiş bir isim Alkışlıyorum seni...
      Geceman olur Gece olur Minik Hüsmen olur göbeğinden sebep :)) Tıfıl olur minik ya göbekte ağzına giricek gibi durduğundan Mayıs göbeğine taktı :)

      Sil
    5. :))))))))))))))
      Göbüşlü, evet. Ama göbek konusu vurgulanırsa göbekli arkadaşlarımız olabilir, hiçbirini yüz yüze görmediğimden bilmesem de olası. Kızmasınlar. Hüsmen de çok şeker. Ama erkek aı. Hadi değilse :)))))

      Gecemen -hani küçümen, kocaman sözcüklerini üreten son ekli- nasıl? demek nasıl?

      Sil
    6. Hahahhahahahah Hepücüğü olur Ben gördükçe Hüsmen derim içimden Düşünsene sürekli Anneee diye bağıran minik bir şey ekmek arası reçel atsana bana diye :) hahahahhahhah Çok tatlı ya Benimde göbeğim var bir şey olmaz hem göbüşlü çok sevimli aslında....

      Sil
    7. Oldu. Bu yorum üzerine adı beli oldu. Sahibesi gibi iki adlı o zaman; Gecemen Hüsmen :))))) Hem de, hem de nasıl kafiyeli :))) Edebi bir yanı da olacak bu yüzden isminin.

      İsteyen göbüşlü de diyebilir ki öyle. Ama ona çok yakışıyor, klimanın altındaki resminden belli değil mi? :))))

      Sil
  23. Aaaa ne güzel. Bu cinsi bilmiyorum. Kuş çalışan arkadaşlarıma göstereceğim fotoları. Onlar bilirler.
    Sabah oradamıydı? Merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saat akşam sekizde bu mevsimde hava karanlıktır. Sanırım kaya serçesi ya da cüce sinekkapan. Klimanın yanındaki pozlarını balkon kapısı camının ardından çektiğimden göğüs tüylerini tam seçemedim. Büyük bir ihtimalle sandığım cins.

      Kuşlarla ilgili arkadaşınız da blogger mı? Eğer öyleyse hemen takip etmek isterim.

      Sabah yoktu. Evden çıktıktan sonra gözüm tüy aradı. Neyse ki ne başka tüy ne de onunkine benzer tek bir tüy yoktu.

      Sil
    2. Yok bildiğim kadarıyla blogları yok.
      Ben biyologum, okulda ornitolog arkadaşlarım ve hocalarım var. Onlara soracaktım. Ama sizin merak ettiğiniz türler olur da fotoğraflarsanız onlara muhakkak iletirim, bilgi alabilirim sizin için. Ayrıca ilgi alanınızsa katılabileceğiniz gözlem toplulukları var mı onu da sorabilirim.
      Bazen bu tarz çalışmalar için destek alıyorlar gönüllülerden.
      Sevgiler :)

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim. Ne iyi olmuş da blog sayesinde tanışmışız. Soracaklarım mutlaka olacaktır.

      Zamanla alışırsınız. Burası yani blogum kuş diyarı gibidir :)

      Sil
  24. Nasıl da minik, nasıl da güzel...
    Kimden kaçtığını yada nasıl geldiğini bilmiyorum ama sevildiği yere gelmiş, bu kesin :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cama bir tıklayışı vardı... Çok şekerdi. Çitten ya da mazılardan hep bana bakar zaten. Çok şeker.

      Sil
  25. ay o nasıl tatlı nasıl bebek bi kuş =)) ne iyi yapmışsın sennn =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlıydı. Parmakları ucunda kalkıp pencereye yetişip içeri bakmak isteyen çocuklar gibiydi. Avucuma gelsin isterdim. Klima yanındaki resimlerini can ardından, içeriden çektim. Balkonda ürktü. avağa kalıp kanat çırptı. Yer çekimi kanununa nazirede bulundu :)

      Sabah korkarak çıktım. Ana tüylerinin kendinde olduğunu anlayınca için rahatladı.

      Şimdi benim sanırım klavye tuşların sesini duyan bir kuş bahçedeki hangi ağaçtaysa öyle bir ötüyor ki, öyle bir kuş uçuşu olmaz. Sanırım yine bir kuş hakkında yazdığımın farkında :) Klavye sesine sanki tıklayışlara göre cevap veriyor. Onlar da tanıyor beni. Birazdan yem veririm ve gelmelerini beklerim.

      Sil
  26. fotolar çok tatlıııı. sonra ne oldu acaba bu gece kuşunaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi az önceki yorumu yazarken tuş seslerini duyan kuşlar konsere başladı. Bir çok çabaladı tuş sesi çıkararak ötmeye. Çok güldüm.

      Sonrasında olanlardan en yakındaki bu :))))

      Ötüşünü duydum. Yerde de onun tüyleri yoktu sabah. Çıkarken tüylerini görürsem diye çekiniyordum. Hiç tüy yoktu. Şu an Ankara'da değilim; ama onu orada çitte gezindiğini biliyorum yani :)

      Sil
  27. Yakında kuşların annesi diyeceğim sana :) Serçecik biraz üşümüş, biraz da korkmuş gibi. Onları çok seviyorum.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci