20 Kasım 2016 Pazar

Geceye Demir Atmak; Gündüze Demir Almak

Gece, yollar kayıp. Işık, göğün lambası aydan boca. Kara, gerçekten kapkara. Kara da kara deniz de kapkara. Bir, başına taç takmış gibi süslü gemiler ışıl ışıl, ışıl ışıl sayısız yıldızın altında.

Gemiler, şilepler gecenin uykusunda, aylı saatlerde. Demirler atılmış, yosun tutmuş halatların uçlarında. Su, dalgalı, upuzun, laplacivert saçlar gibi. Rapunzel’in örgüsü yanından geçemezdi.

Gemiler bilir en iyi demir atmayı ya da demir almayı. Demir atmak ne demek, almak ne demek  gemiler bilir yerli yerinde anlamını. Ya seyri sonra... Seyirleri çığlıklı bandoların kanatları altında bir çark sesi tonunda. Martılar, yalnız bırakmaz gemileri. Bakarsın yunuslar da.
 
Demirler atılır; ama alınmak üzere…

Fotoğrafı, geçen Pazartesi günü Çeşme’deki son akşamda çektim. Önce fotoğraf gruplarımda sonra burada   paylaşıyorum. Her paylaştığım karemi onun bana anlattığı öyküsünden mahrum etmeyerek…
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (AcemiDemirci), 20.11.2016, 21:46

Paylaş :

34 yorum:

  1. Yine çok güzel bir paylaşım olmuş :) Kaleminize sağlık 👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gemiler, çapalar, halatlar için sanırım ilk yazım odu aynı zamanda :)

      Sil
    2. Hem de bu konu da ilk yazı :) Süpersiniz 🙂 Farklı ve benim de çok beğendiğim bir bakış açısına sahipsiniz gerçekten 👏

      Sil
  2. ah beni nerelere götürdü bu demir atan gemiler ah ah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Demir atmış gemiler ile nerelere nelere gidebilmek ne güzel :)

      Sil
  3. Gecenin karanlığında, herkesin uyuduğu saatlerde, gemilerin aydınlattığı bir ışıklı yolda demir alındı ansızın. Sadece martıların ve yunusların haberi oldu. Çığlık çığlığa haber verdiler kıyıdaki balıkçılara....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel satırlar. Ne de olsa kaleminizden dökülme <3

      Sil
  4. Siz düşündürdünüz, ben içimden geçeni yazdım sevgili Yasemin.

    YanıtlaSil
  5. ay böyle bir şarkı yok mu ya, demir almaklı vardı sanki de miiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var. O demir almak hayattan. Benim anlattığım hayata :)

      Sil
  6. Demir attım yalnızlğa dinleyelim o zaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meğer ne şarkılar varmış demirlemek üzerine :)

      Sil
  7. Gemilerim / Orhan Veli

    Elifbamın yapraklarında
    Gemilerim, yelkenli gemilerim.
    Giderler yamyamların memleketlerine
    Gemilerim, yan yata yata;
    Gemilerim, kurşunkalemiyle çizilmiş;
    Gemilerim, kırmızı bayraklı.
    Elifbamın yapraklarında
    Kız Kulesi,
    Gemilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gemiler, takalar, sandallar, kanolar... Hepsi de şiir, tazı, öykü yazılacak şeyler :)

      Sil
  8. Gecenin ortasında bir minik mola, sabah yine çıkarız yola :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Gece mola, ay ışığında dinlenme; gün ışığında rotası nereyeyse :)

      Sil
  9. müzik dinlerken kendini kaptırırsınya, sözler de aynen öyle olmuş..


    Kalemin dert görmesin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi ben de bu yazma demir atmak istedim :)

      Sil
  10. Yazınızı okurken ve fotoğraflara bakarken konu ettiğiniz yerlerin Çeşme olacağı aklıma gelmedi. Fotoğrafları konuşturmuşsunuz yine:)

    YanıtlaSil
  11. Böyle yazılar bana hep uzakları hatırlatıyor neden bilmiyorum. Hani hem çok uzaklar, hem de bizimle aynı duyguları yaşayan bize bir o kadar yakın hayatlar geliyor aklıma.
    Beğendim, pek bi beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, öyle gerçekten. Gemiler nedeniyle olmalı.
      Çookk teşekkürler :)

      Sil
  12. Geceye demir atmak; gündüze demir almak. İnsan yazıyı okumadan sadece başlığı okuyup durup bir düşünüyor.
    Hiç susmasın fotoğraflar hep bir şeyler anlatsın size, siz yazın biz okuyalım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı dileği nasıl paylaşmam. En çok istediklerimden bunnlar.

      Çok teşekkür ederim <3

      Sil
  13. Demir atmak ne güzel bir deyimdir. Fotolar çok güzel... kaleminize sağlık... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel deyim. Gemiler güzellik çağrıştıyor zaten her şeyleriyle, değil mi?
      Çok teşekkürler :)

      Sil
  14. Yorgun gemi diye bir şarkı vardı onu mırıldandım okurken :)
    Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gemi resmi şarkı çağrıştırıyor olabilir. Bu işittiğim üçüncü şarkı çünkü bu kare için :)

      Sil
  15. Denizin gece hali demeye dilim varmadi da gercekten gecenin deniz hali şapşahane. İsiklarda kaybolasi geliyor insanin bir parca huzur bir parca mutluluk. Ay canim cekti ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tablo gibi olmuş, o yüzden bana çok anlamlı geldi bu kare. İyi ki çekmişim dedim.

      Çok haklısın :)

      Sil
  16. Doğa senin kulağına fısıldıyor her an ,bizlerle paylaştığın için teşekkürler canım dedikodu sayılmaz bu:))) sayılacaksa da en güzeli en hayırlısı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de doğayı hep dinlerim. Kuşuyla, rüzgarıyla :)

      Sil
  17. Ben sevdigim yerlere demiri attim mi alamiyorum bir türlü 😊

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci