7 Kasım 2016 Pazartesi

Hala fotoğrafı çekilecek ağaçlar, kuşlar varken


Hangi kare bir dağ kadar, şarlak, şelale kadar, kayalıklardaki yaban koyunu ya da keçisi kadar, ormandaki  mantarlar, ağaç yosunları, tilki yuvasındaki yavrular, kayabaşındaki keklikler, sarp dağlar arasındaki ormanların ürkek bakışları geyikleri kadar, yüksek otlar arasına saklansa da upuzun  kulakları ille fark edilen boz tavşan kadar  güzellikte olurdu?

Hala bugün ellerimle  topladığım burada “kumara” başka yerlerde “koca yemiş” ya da “dağ çileği” denilen yabani meyve olmadan bir makilik tam olabilir?  Eğer orman gülünü andırsa da yaprakları daha küçük  ağacımsı, bodur bu bitkiden tek tük kalmış olsa da hala varsa koskoca makilikte, fotoğraflanmazsa şimdi eğer, seneye bulunabilecek mi acaba yerinde, toplanıp yemek  için olsun bir kare resim için olsun?

Hangi metropol fotoğrafı,  kenarında göçmen kuşların su içtiği dağ eteğindeki bir gölün verdiği  huzuru verir?

Hala orkideler açarken, alabalıklar soğuk sularda hala yüzerken, kemerli, taştan, ince köprülerin altından yosun tutmuş taşları yalayarak sular hala akarken  fotoğraf çekmemek ziyan o halde…
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 07.11.2016, 16:50

Paylaş :

29 yorum:

  1. Sıcacık görüntüler, sıcacık bir yazı. İçimi ısıttın , sağolasın :)

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birdenbire kumara ya da koca yemiş ya da dağ çileği ağacımsısını görmek çok harikaydı Sade. Hele elimle toplayıp yemek..

      Pazarda küçük naylon külahlarda on tane kadarını üç liraya almıştık. Toplarken "pazarcılığa mı başlasam?" demedim değil :)

      Sevgi ve selam ile.

      Sil
  2. Hem bu kadar bilgili hem de böylesine hevesli olmanız ne güzel. Sevgilerimle 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oksijen ve bilgi en büyük zenginlik. Para filan geçerli değil onları edinmekte. İşte ben böyle kendine has ve satın alma gücü kapsamı dışındaki şeylere düşkünüm nedense :))))

      Sevgiler Semanur :)

      Sil
  3. Nihayet fırsat bulup size uğradım..
    Sevmek doğayı sevmek yorulunca koynunda dinlenmek sonra bir daha sevmek gerek!..
    Zenginliği bize bizi veriyor bize kendimizi hatırlatıyor..doğa çok güzel,her hali her mevsimiyle dilerim daha çok göz gönüllerinde doğaya yer açıp güzelliklerini görmeye mazhar olur,sizin gibi.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyiyle bu dileğe katılıyorum.
      Çok teşekkürler güzel görüşünüz için :)

      Sil
    2. Biz o meyveyi dağ çileği olarak biliriz. Kısa bir dönem söylediğiniz gibi külahların içinde satılırdı. Belki vardır ağacı bu yakınlarda ama ben görmedim. Yıllardır yemediğim bu meyveyi yarınki Salı Pazarından bulursam alacağım ve yerken sizi anacağım:)

      Sil
    3. Burada, koskoca alanda tek iki dağ çileği ağaççığına rastladım.

      Zaten bakmayın ben kareye almadığımdan belli olmuyor; ama her yan pislik içinde. Suriyeliler'den kalanlar her yanda. Battaniyeler, bot kalıntıları, şişeler, konserve kutuları, giysiler, sigara paketleri her türlü plastik şişe, kutu ve daha ne ararsanız her türlü şey. O canım delice zeytinlerin dalları kuruyor takılıp kalmış poşetlerden giysilerden. Böyle ağlamamıştı buralar. Böyle kir pis görülmemişti. Karelere almıyorum; ama aldıklarım var. Onları tasnif eder etmez yayınlayayım.

      Keşke meyvelerinden attıklarınız Tire dağlarında da çıksa da dağ çileği her yanda çıksa.

      Sil
    4. Çevre bilincimiz zaten gelişmemişti, üzerine bir de Suriyeliler tuz biber ekti.

      Sil
  4. Ben de aynı fikirdeyim.Doğa her şeyden önce korumalıyız.Umarım zamanla bu güzel görüntüler sadece resimlerde kalmaz :( sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel dileğinize aynen katılıyorum. Yine de korkumdan elimden geldiğince fotoğraflarını çekiyorum. Atmış yılı bile bulması zor, yıkılan, eskiyen beton binalar için dünya kurulduğundan beri var olan bitkileri, hayvanları, canlıları yok etmek anlaşılır gibi değil. O canlıların vebali ya....

      Sil
  5. metropol hayatı insanı yormaktan başka bir işe yaramıyor dağa taşa toprağa el sürmek her zaman insana huzur verir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Metropol kıyıcı. O kapladığı alanlarda neler vardı neler. Ankara'da kaç tepe yok oldu, isimleri semtlerde kaldı. Gözümüzün önünde hasat yapılan tarlalar artık en lüks yerleşimler haline geldi.

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Çok sevindim. Şehir içimiz karartırken bir soluk olmak hoş bir şey :)

      Sil
  7. İnsanın işte hayat bu dedirten bakir doğanın mucizelerinden konu açmak, bir bakıma yoksul ve masum çocukluğumun hayal dünyasındaki sevindirik fotoğraf karelerinin birbirine iç içe geçtiği bir sinema görseli ve repliğiyle hoş bir süpriz yaşadım diyebilirim. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim. Gözümüzün önünde yok oluyorlar. Bir ardıç vardır, profil resmim olarak bile kullandım. Otuz yıl önceki boyutunda ve neredeyse tümden kurudu. Etrafı pislik içinde. Her ne kadar ben karelerde pislikleri savuşturup, yakınlaştırma yoluyla almasam da gerçek öyle değil. Buralar, batıya botla göç edenlerin perişan ettiği yerler. Yetmedi bir de güneş batırmak, adaları seyretmek için gelenlerin her türlü içecek ve yiyeceklerin her türlü maddeden her türlü atığı ile dolu.

      İçler acısı yani bu canım bulunmaz otlarla, sakız çalıları,zeytin ağaçları ve havayı en iyi temizleyen ardıçlarla dolu ve güya sit alanı olan buralar :(

      Sil
  8. Aslında en büyük ziyanlık çektiğiniz her bir kareyi görmeden geçmektir
    Huuu blogcanlar size diyorum sözcüklerin ressamını tanımayan varsa hala büyük kayıp

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tigriscim, çok özlemişim senin böyle güzel seslenişlerini. Neyse duydum:)

      Sil
  9. Nasıl da sarıp sarmalayıp insanın ruhunu iyileştiriyor doğa. Bize de denklanşöre basmak düşüyor.

    Umarım ilerde sadece fotoğraflardan bakmak zorunda kalmayız bh güzelliklere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi? Umarım ben de. Gidiş, gıdım gıdım sanki tek fotoğraflardan görebileceğiz gerçeğine doğru...

      Sil
  10. Hem de ne ziyan olurdu bu kareler Acemi Demirci tarafından ölümsüzleştirilmese.
    Ve doğa kadar uyumlu, güzel olan yok dediğiniz gibi...
    Kadrajınıza ve kaleminize sağlık :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Büşra. Okurken gülümsetti, mutluluk kattı yorumun :)

      Sil
  11. Hangi metropol fotoğrafı, kenarında göçmen kuşların su içtiği dağ eteğindeki bir gölün verdiği huzuru verir?ben dersimi aldım teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  12. Yazımın bu hissi uyandırıp doğanın yitmesinin ne ziyan olduğunu anlatıyor olmasına yorumunuzla çok sevindim :)

    YanıtlaSil
  13. haklısıın eveeet kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yüzden makine hep elimde.

      Bugün çekemedim henüz. Sabah karşıdan beri çok rüzgarlı, deli gibi rüzgarlı, hava gezmelik yine de; ama temizlikten fotoğrafa zaman kalmıyor.

      Sil
  14. Fotoğraf çekmeye devam lütfen. Güzelliklerin resimleri iyi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. tabii, rastladığım her güzel şeyde elim denklanşörde :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci