30 Kasım 2016 Çarşamba

Islak Sarı Yokuş

Saatlere denk gelen anın rengi  geçen yılki gibi değil. Geçen yıl, sabahları gün ışığı altında inilirdi yokuş. Bu yıl alacalı, dumanlı saatlerde çiğneniyor. Karanlık henüz kalkmamışken daha. Buralarda sokaklar zaten kalabalık değildir. Sabah karanlıkta geçilen yokuş; akşam da karanlıkta çıkılıyor haliyle.


Evlere iş için gelen kadınlar bile beş, on dakika ötelemişler galiba binecekleri otobüslerin saatlerini. Çünkü iki gündür, her gün  görüp “Günaydın” dediğim dik bakışlı  olan ile  karşılaşmadım.


Karanlık filan; ama an olarak sabah o an. Haliyle sokak lambaları yanıyor. Epeyce bir sonra da sönüyor. Karşı kuleler ışıl ışıl. Sarı olmasa lambaları yani yumuşak değil de gün ışığı denilen renkte, inci ışıltısında  olsaydılar eğer, buz parıltıları  gibi yana parlaya göğe uzanırken onca kule,  insan bir buz dağı karşısındaymış gibi hissedebilirdi kendini.


Bu sabah Ankara’da yağmur vardı. Sokak lambalarının sarı ışığının vurduğu ıslak cadde, sanki avuç avuç altın tozu dökülmüş gibi yanıyordu.



Fotoğraf gruplarımın ardından burada bu sabahın karesi.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 30.11.2016, 22:17
Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci
Paylaş :

18 yorum:

  1. Pencerenin önünde durup yağmuru izlemeyi seviyorum. Dinlendiriyor beni. Ama şu soğuk hava ile bir türlü barışamadım :) Fotoğraflara tekrar tekrar baktım ve siz gerçekten çok güzel kareler yakalıyorsunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmuru izlemek, sesini dinlemek, toprağın kokusu... Hepsi de çok güzel.

      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. İstanbul'da da üç gündür aralıksız yağmur yağıyor. Sabah ezanıyla yola çıkıyor küçük oğluş. Ondan yarım saat sonra büyük oğluş giderken hava hâlâ karanlık oluyor. Ben de onunla çıkıp yürüyüşe gidiyordum ama bu karanlıkta yapamıyorum. Kış saatimizi -ki zaten bizim saatimiz o- geri istiyorum sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gün ışığı yerine elektrik ışığında güne başlamak...
      Keyifsiz...

      Sil
  3. Bu yıl saatlere alınmadığı için küçük kızım -anne neden artık sabah karanlıkta okula gidiyorum- diyerek beni güldürdü. Evet güne başladığımız sabah saatleri geceden yeni çıkmış haliyle selamlıyor bizi ama her hali güzel sabahların. Selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep zorlanacağız, kaldı ki o daha çocuk :)

      Sil
  4. sabah değil de akşam gibi.avuç avuç altın yaağsa keşke; ama bu yağmurlar da çok değerli, Allah aratmasın diyorum hep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmuru çok severim sesi, saldığı serinlik, kokusu ile :)

      Sil
  5. Kis saati uygulamasina geri donsek iyi olacak;)şu kubbeli olan 3 tane . orasi neresi acaba?
    Fotolar ve yazi sahane herzamanki gibi cnm💕💕💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Demir Kadın :)

      Ankara'nın girişlerinde kapılar var artık birkaç yıldır. Bu batı girişi kapısı. İzmir'e kadar giden, Ankaralılar'ın Eskişehir Yolu dedikleri yolda. Girişte :)

      Sil
  6. Şu sıralar fazlaca sabahladığımdan sabah saatlerini sevmeye başladım. Koca şehirin sessizliğe bürünüp ıssızlaştığı an, sanki o anı sadece ben paylaşıyormuşum gibi geliyor. Fotoğraflar çok hoşuma gitti. Hakikatten hoş kareler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim River :)

      O saatlerin dinginliği başka gerçekten :)

      Sil
  7. Çokkk güzel altın tozları saçılmış etrafa sanki. Siz fotoğraf konusunda harikasınız:))) Ve yazılarla da ne güzel süslüyorsunuz fotoğraflarınızı...:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz resim de yapabilsem... Aslında önceleri sırf çizerdim. Yazardım da tabii. Ama herkes daha çok çizgilerimi bilirdi. Yazdıklarım sırf benimdi.

      Resim çok zaman istediği ve her ortamda olamadığından fotoğrafa yöneldim. Ayrıca fotoğrafta resim dışında bir gerçeği karelemek var :)

      Sil
  8. İlk kare belirttiğiniz üzere adeta avuç avuç altın tozu saçılmış gibi. Diğer kareler de çok güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçeği çok güzel ve farklı görünüyordu. Normalde sabahın o saatinde görmem oraları. Hatta akşam da elektrik ışığında görmem. Değişik bir ışıktı. Çekmek istedim :)

      Sil
  9. üstten ikinci foto neresiiii bi de üçüncü foto neresii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankaralılar'ın Eskişehir Yolu dedikleri; ama İzmir'e kadar giden yol. Çayyolu deniliyor artık daha çok.

      Kapılar var birkaç yıldır Ankara girişlerinde. Bu kapı, batı kapısı. Yani Eskişehir Yolu üzerindeki kapı.

      O kule de karşıdakilerden biri.Eskişehir Yolunda tabii.

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci