13 Kasım 2016 Pazar

Kalıcı anlar için anlar harcama

Nasıl uğraştım, nasıl. Saatlerce. Boynumda bir kilo mudur daha ağır mıdır kolye gibi hiç çıkarmadığım bir fotoğraf makinesi… Karşımdaki dalda kızıl gerdan ya da diğer adlarıyla nar bülbülü yahut kınalı ki kınalı adı bence onu en güzel betimleyen ad…  Her zaman her yerde rastlanılamayacak kuş dalda; objektif yakınlaştırmada; elim deklanşörde… Tam basacağım ki… O da neee! Kadraj boş.

Kaçsınlar, en ufak seste pıırrr gitsinler çünkü etraf terk edilmiş sayısız kedi ile dolu ve kediler dallarda gezinip duruyor kuş avlamak için. Onların hayvan sever hassasiyetindeki !!! insancıl sahipleri!!! hayvanlarını nedense buralara terk ederek kuşlara ve burada kim kaldıysa onların başlarına musallat ederken duyarlılıklarını, samimiyetlerini de ortaya koyuyorlar hayvan severlik, doğa severlik ve insanlık konusunda. İki yüzlülükten başka bir şey değil böylesi mesnetsiz, tutarsız davranışlar.

 Hayvan seviyorsan eğer, o aldığın hayvandan sorumlusun artık. Bakamayacaksan da ne işin var bir hayvan almakla… Kediler,  kuşların azılı düşmanı ve kuşlar sırf bu yüzden burada giderek azalmakta. Yetmedi ikide birde patlayan avcı tüfeklerinin içimizi cız ettiren patlayışları. Gece de patlıyor, gündüz de  Ardı ardına. Ne acımasızlık ve adına spor diyorlar. Değil!!!
 
Kediler, doğalarının gereğini yapıyor. Asıl onları buralarda terk edenlere kızmalı. Ve çoook kızıyorum. Saklamaya hiç gerek yok. Kedi seviyorsan sev, kuşlara düşmanlığın nedir. Ayrıca terk ettiğin bir kediyi de seviyor olamazsın. O zaman ne olursun acaba? Ben yazmayayım. Kedi alıp da hayvan sever kisvesiyle, kediyi sekiz yüz kilometre ötede terk edip kuşların başına da kalanların bahçelerine de musallat edersen ne demeli, ben yazmayacağım. Herkes bilir zaten ne denildiğini.

 Bahçede yemek bile yedirtmiyor kediler burada kalan üç beş kişiye. Önce bir derken üç, beş, sekiz tane oluveriyorlar kapkarasından siyah beyazına, tekirine,  samuruna, alalı sarılısına.  Beslemek mümkün değil buncasını. Ortalıkta dolaşmaları da iyi değil çünkü kuş sesi duydular mı doğruca ağacın altına gidip avcı pozisyonuna geçiyorlar. Ellerimi çırpıyorum ürküp kaçsın kuşlar diye. Kediler bana kızgınca bakıyor. Şimdi kızması gereken kim oysa J))

Sözlerimiz değil göstergemiz; gösterge, tavır. Söz kolay, düşüncesizce ediliveren bir şey üstelik de. Tutum, söylediğini yapmak, asıl olan bunlar işte. Ama zor olan da. Beklense de görülemeyen de.  Hayvan severim demek demekle olunacak bir şey değil yani. Kedi terk ederek hayvan sever olunması da olacak şey değil. Offff….

Çok uğraştırdılar kuşlar bugün beni. Hiç şikayet değil; ama uğraşıyorsam bir kare olsun, elimde olsun  isterdim. Kadraj boş kalmasın isterdim.

Sonunda yine kızıl gerdan ya da diğer adlarıyla nar bülbülü yahut kınalı yetişti imdada. Önce öyle güzel pozları vardı ki yedi, sekiz metre ötemde. En ufak harekette kaçıyor. Sonunda kızıl gerdan zeytin ağacı dalındayken yakaladım kareyi. Çok da yaklaştırmadım çünkü  sesten ürküp kaçıveriyor.

Mazıdan gelen sese yönelince de yine orta kattayken, sakayı gördüm yeniden. Az önce de nefis bir kuş daha. Tam emin  olamadım cinsinden.

Uğraşmak zor; ama semeresi güzel. Uğraşmak çok vakit alıyor, zamanı tüketiyor; ama semeresi her zaman için kalıcı. Ve bu da mutluluğun aslında yalın bir tanımı.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 13.11.2016, 13:42


Paylaş :

41 yorum:

  1. Fotoğraflarla süslenmiş güzel bir yazı, teşekkür ederiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel 1 Şarkı'nın güzel yorumuna ben teşekkür ederim :)

      Sil
  2. kuş yakalayıp yiyen kedi gördün mü hiç ya canlı olarak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burası bitki dolu. Her yan ağaç, çit bitkisi yani limon çamı filan. İstesem de göremem. Ama kedilerin ağaçlara hızlı tırmanışını, ağaç altlarında kuş tüylerini, kedilerin kuş sesi gelen ağaçlara kulak dikip, av pozisyonunda yavaşça ilerleyip ağaca tırmandıklarını her an görüyorum. O zaman hemen gürültü yapıp kuşların kaçmasını istiyorum. Mesela kapı kapatmak yeterli kaçmaları için.

      Ankara'da gördüm. Serçenin bana bakışını gördüm kedinin ağzında. Çok acıydı. Güvercini de gördüm.

      Ünye'de, hani ortaokulu orada okudum ya, evin arka bahçesi kocamandı ve portakal, mandalina ağaçlarıyla doluydu. Kedinin yakaladığı kertenkeleyle oynayışını ve kuyruğunu koparışını gördüm. Kuyruğunu kopartınca hemen aşağı inip kediyi kaçırtmaya çalıştım. Ama zor kaçtı.

      Fare ile oynayışını da gördüm. Yine Ünye'de .

      Kuşlara yazık ama...

      Sil
  3. Ya o kadar haklısınız ki. Yani bakmayacaksan alma. Bizim de bir komşu kaç kere köpek aldı. Hayvan neler çekti. Bakma bakmadılar, bir tanesi zaten soğuktan ve açlıktan öldü. Birde hiç bir şey dedirtmiyorlar. Ne bileyim çokkk haklısınız. Kadrajınıza ve kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayvan sever sanılanların çoğundan hayvanlar neler çekiyor aslında. Her canlı kendi ortamında kendi gibi ve mutlu. Onları seviyorsak onların ortamlarını bozmayıp o ortamda uzaktan bakımla hastalıksız, güvende, barınaklı ve tok olmalarını sağlamalıyız galiba.

      Çok teşekkür ederim kalem be kadraj hakkındaki yazdıkların için :)

      Sil
  4. kuşları özellikle serçeleri çok seviyorum :) ortaokul ikiye kadar serçeleri güvercin yavrusu zannederdim :D görseller de yazı da çok güzel, emeğine sağlık =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Duygun. Serçeler pek şirin. Bir resimlerini çektim, tasniften sonra yayınlarım :)

      Sil
  5. Ya ben çok üzülüyorum o terk edilen kediler için, ee haliyle kuşlar için de... Bir de çok kızıyorum sahiplerine, bakamayan almasa böyle şeyler olmayacak hiç :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette samimi ve gerçek hayvan severleri kast etmeyerek yazıyorum kimisi hayvan sever geçinip kedi, köpek alıyor, bakmakta zorlanıyor, usanıyor ve buralara terk ediyor. Hayvanı güya hayvan sever olarak aldı. Ama kaç yüz kilometre ötede terk ettikten sonra hala hayvan sever geçinmezler mi... Traji
      komik bile değil.

      Doğa sever olmak daha iyi. Her şeyi sevmek ve her şeyi ortamında sevmek...

      Sil
  6. Cidden ruhum kaldırmıyor benim de bir sorumluluk alıp sonra onu terketmek ve hayvan oldugu için hakkını arayamayacağını söz edemeyeceğini bilmek insan olmanın gücünü kullanmak öyle ızdırap veriyor ki.. emeğine sağlık boynun ağrımış ama bize seyri diyar güzellikler çıkmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğunluk ne güzel ki böyle; ama arada bir tek tük çıkanlar bir yerin dengesini bozuyor. Mesela 6 köpekten 6 yılda atmış bin köpek ürermiş. Bunu altıda biri bile sağ kalsa ki daha çoğu kalıyor terk edildikleri yerdeki her şeyi alt üst ediyorlar. Kediler de aynısı.

      İnsanlarda bitiyor her şey :)

      Sil
  7. Doğa, insanlar, kuşlar, kediler, ağaçlar... Aynı ortamda birbirlerine zarar vermeden, korunarak, koruyarak en ideal koşullarda yaşamayı nasıl öğrenirler? Denge nasıl sağlanır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey insanda bitiyor. Dengeyi bozan bizi. Galiba önemsemiyoruz dengeyi filan , gösterişi daha çok önemsiyoruz galiba :))

      Sil
  8. Kedi avukatı değilim Ayşei kardeşim, ama dünyanın en şanssız hayvanları olarak görüyorum kedileri .Köpekler bahçelere oraya buraya def-i tabiilerini bırakıp giderken, kediler üstlerini mutlaka kapatırlar. Zaten hepsini sahiplenmek mümkün değil. Hiç bir canlıyı tabiatın onlara verdiği özelliklerle eleştiremeyiz, zira onlar düşünemeyen yaratıklardır. Suçlular daima aklı işleyen insanlardır çare üretmedikleri için.
    Kuşlar... Ben Kargayı, baykuşu'da severim. Çok göz göze geldim. Yeşilköy'de üst kat komşumuz, evimizde baktığımız kedilerden rahatsız oldukları için anı yakalayıp başımdan aşağı bir kova su döktüler, makkemeye verdim, onların kazanmasına ise şaşırmadım. Ve biz oradan taşınmak zorunda kaldık. Kediler; eğer yaralanmış ve yere düşen, ya da yakalayabilecekleri mesafeye inen kuşlarla sırf hareketliliğe duydukları tahrikle sanki zıplayan bir top gibi oynarlar. Ama hiç bir zaman yemezler. Ben o kocaman bahçede köpek tarafından paramparça edilmiş zavallı kedileri de gördüm. Hasbel kader kuşu oyuncak sanan ve oynarken hırpalanan ve tedavi etmeye çalışıp kurtaramasam da minik kuşları derince kazdığım topraklara metanet ve dualarla gömerdim. Kedi vahşi bir hayvandır. Biz ancak kesin ikazlarla terbiye ettik. En güzel yapılacak şey belediyeye haber verip onların kısırlaşmaları için yardım istemek. Dediğim gibi her canlıdan yaradılışları sorumludur. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kediler, etobur. Fare de et. Kuşu da yiyorlar. Keşke yemeselerdi. Hem de nasıl yiyorlar :(

      Çok haklısınız. Hiç bir canlı doğası gereği hareketinden sorumlu değil. Kediler avcı ve kuşların azılı düşmanı. Avlarlar. Köpeklerin kedilerin azılı düşmanı. Zincir yani. Kedinin kuşu avladığı bir resim görmek ister ve okumak isterseniz eğer;
      http://kedikutusu.com/kediler-kus-yer-mi/

      Üst kat komşunuzu çok ayıpladım...

      Sil
    2. Kedinin kuşu yediğini hiç görmedim. Sadece hırpalıyorlar. Fareyi de yakalarken görmedim ama bunu araştıracağım. İnsanlar dururken asla hayvanları doğalarından ötürü suçlayamam.Ne güzel at diyoruz, cins köpek diyoruz, kuşlar ha keza. Ayrımcılık yapıyoruz bence.Ama kediler nedense zararlı hayvanlar olarak görülüyor. Kuşları kedilerden korunması için Allah'a emenet ediyorum. Zira bütün hayvanları seviyorum. Ben yaralı bir yavru kargaya aylarca baktım. Sevgilerimle.

      Sil
    3. Kedileri tabiatından ötürü suçlamak mümkün değiş. Ama tabiatı gereği avcı olan ve et ile beslenen kedileri kuşların başına bela etmek büyük suç.

      Kediler avcı hayvanlar. Kuşla beslenmeye de çok düşkünler. Yeter ki kuş bulsunlar. Youtube'da bile var kuş yiyen kedi videoları.

      Kediler çatılara kuşlar için çıkarlar. Yoksa durduk yerde tırmanmazlar. Ağaçlara da. Sonra itfaiye onları kurtarır. Kuş avlamış kedi gördüm. Dişlerini kuşun boynuna geçiriyor. Tüylerini yolarak da yiyor :(

      Kedilerin zararlı olduğu görüşünde değilim. Hayat zincirinde kendi yerlerine sahipler. Ancak terk edilip bir de bir batında düzineyle doğdukları için bir senede iki, üç yavrusundan belki biri hayatta kalabilen, avcıların da avı olan kuşlara gerçekten zarar veriyorlar. Konu bu. Kedileri kötülemek değil :)

      Sil
  9. Çok, çok üzülüyorum şu canlara.. Doğanın dengesini bozmak için elimizden geleni yapıyoruz gibi geliyor onların şu biçare halini her görüşümde. Şimdi kedi de haklı, kuşlar da, siz de.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az önce bahçede masa başında oturtmadılar. Önce bir. Birden üç. Sonra yedi. Arka bahçeden gelen miyavlamalar düzineyi aşacaklarını gösteriyordu. Çare, içeri kaçış.

      Sil
  10. bi moda akımı gibi bir şey, özellikle de ünlülerde.Hepsi mi hayvan seviyor, yoksa zengin olmanın kurallarından biri mi eve hayvan almak :D bahçede yemek yerken 20 kedi toplanıyor dediğin gibi ben memleketteyken ve ben bu durumdan hiç ama hiç hoşlanmıyorum; çünkü çok arsızlar, biraz da bizimkilerin suçu peyniri bile kediye atıyorlar

    YanıtlaSil
  11. Hiç anlamadığım şey var. Kimilerindeki hayvan severlik nasıl bir sevgiyse kediymiş, köpekmiş, maymunmuş, kuşmuş o canlıyı onun öz tabiatından ortamından, türdeşlerinden ayırıp insana benzetme, istediğinde dövme, kızma, istediğinde terk edip kendi başından atarken başka canlıların ve insanların başına dert etme olarak anlaşılıp uygulanması.... Nasıl bir sevgiyse artık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, hevesi geçince canı skılınca ne olur diye düşünmeden terketme!

      Sil
  12. Avcılığın spor olmadığına kesinlikle katılıyorum. Canlıları yok eden spor olur mu? Emeklerinizin karşılığını güzel fotolarla alıyorsunuz. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kavran kargaşası her yerde. Ava spor derken bile.

      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  13. Resmi çekmek için bayağı uğraşmışsınız.Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uğraştım. Çok teşekkürler :)

      Sil
  14. Tek karede olsa yakalamışsın.Emeğine sağlık.
    Hayvan severim diye ortaya çıkanlar için de maalesef tıpkı insanlara karşı yaptıkları gibi ayırımcı olan o kadar çok varki maalesef.
    Köpek gezdiriyorlar kedilere saldırmalarını istiyorlar,kedi besler kuşları gösterir nasıl bir vicdansızlık anlayamıyorum bir tane besler diğerlerini aa hiç sevmem der dışlar bu hayvan severlik değil bencillik canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harfiyyen katılmamak mümkün değil yazdıklarına. Ve bir cins sevilip diğeri sevilmiyorsa bir sıkıntı var o hayvan severlikte :)))) Böcekler bile sevilmeli çünkü. Bundan kaçınmak ve ağaçları, ormanları anmıyor olmamak için ben doğa sever kalmayı ve bu tanımlamayı yeğliyorum :)

      Sil
  15. Yazlıklarda çok yaşanan bi durum kedi kuşları köpek kedileri değişen bir şey yok sen gördüklerin karşısında üzüntünle kalıyorsun. bizdeki hayvan sevgisi değil çocuğuna oyuncak sevgisi gibi bi durum. Tabi burada gerçek hayvan severleri tenzi ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın. Sevmeyi ve nasıl sevileceğini bilmiyoruz. Göstermelikten öte gidemiyor çok şey :)

      Sil
  16. Hayvanlarin cektigi eziyetleri görünce icim öyle aciyorki,biz evdeki farelerimizi bile cok seviyoruz:)) Kafestekileri tabiki:))Cok ama cok sevimliler:))Sizede kolay gelsin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişikmiş sizin canlılar. Resimlerini bekleriz mümkünse :)))


      Hayvan sevmek tanımı herkese göre başka. Standardı yok. Hayvanın hakları gözardı edilerek güya seviliyor. Onların da birer can ve yaşam hakkı olduğunu insanların çoğu unutarak hayvan severlik güdüyor. Oysa gerçek hayvan severler var. Ki ben bu kısıtlı tanımdan gerçekten rahatsızım. Hayvan severlikse eğer tün hayvanları sevmektir ve bu da fil evde beslenemeyeceği için onun ortamını da sevmektir. Ortamıyla, doğal alanıyla sevmektir. En doğrusu doğa severlik olarak gözüküyor bana. Doğa seversen suyu, nehri seversin yani alabalığı da su kaplumbağasını da seversin. Çiçeği de seversin onun üzerindeki uğur böceğini de. Ve böyle sürer gider :)

      Sil
  17. Doğaya ve tüm hayvanlara duyarlı olabilmeyi öğrenebilmeyi diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O güzel dileğinize katılarak "Amin" diyorum :)

      Sil
  18. Hayvanları sahiplenip sıkılınca terk etmek kanayan bir yana. Dilerim bu durum bir gün sona erer . Zor ama umud ediyorum.
    Ellerine sağlık. Yine çok güzel yazmışsın ve fotoğraflamışsın.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayvana bunu yapan insana neler yapıyordur diye düşünürüm hep. O yüzden galiba toplumda bunca acı çeken çocuk, genç, yaşlı, kadın...

      Selam ve sevgi ile :)

      Sil
  19. Dilleri yok diye sanki manavdan meyve alıyorlar sıkılınca at gitsin ne olucak ki bir köşeye salıver. Bizim apartmanda var Bir anne kız saç baş yolacak cinsteler Sözüm ona hayvanseverler ama nasıl sevmek gözle seviyorlar Bende bunun ayrımını yapamayan insanlara sinir oluyorum. Ama hayvan seviyor ki diyorlar neler yaptıklarını görmuyorlar. Rabbim bunlara merhamet versin. Göbüşlü nasıl ???

    YanıtlaSil
  20. Sevmek içten değil, -miş gibi yapmak olduğundan hayvan severlik de -mış gibi galiba...

    Göbüşlüyü merak ediyorum. Ankara'ya birkaç saat önce dönünce henüz göremedim.

    YanıtlaSil
  21. Insanlarin hayvanlari geçici bir heves gibi görmeleri ne aci...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. İnsan açısından da hayvanlar hatta doğa açısından da çok acı.

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci