1 Kasım 2016 Salı

Kasım’ın ilk günü, ilk kar tanesi

Kasım’ın ilk günü, ilk kar tanesi düştü.

5 Kasım’a denk gelen çok kereler kar serpiştirdiğine rastlamışlığım var. Havada tozutup, savrulup, bir kenarda eriyip sönen taneler olur Kasım başı karları. Üste başa düşse de  sekiz, dokuz aydır beklenen o tanecikler, hiçbiri birbirine benzemeyen şekilleri doyasıya görülmek istense de çarçabuk eriyivermişlerdi.  

Bu kez kar taneleri servis camına düştü. Beş dakika  sürdü sürmedi yağış. Ansızın başladı; başladığınca da aniden bitti. Çevre yoluna girmekle birlikte kesildi. İklim birden değişmişçesine. Yine de yolun kenarındaki yeşillik alanların çimleri üzerinde kar beyazı oluşmuştu.

Cam silecekleri, kar tanelerini ötelemekte zorlanırken birkaç gündür kar soğuğu denilen soğuk zaten habercisiydi  tanelerin yolda, kar yağışının eli kulağında olduğunun.

Kar soğuğu demişken… Gel de sevme Ankara’yı. Ne bilir bir Adanalı, Antalyalı Muğlalı kar soğuğunu. Yaz sıcağı olsa neyse J)))

İlk kar, eldivenime, bereme, koluma düşmedi. Belli ki şöyle bir gözüktü, erken bir merhaba için. Biraz mola verecek belki bir dahaki kapı çalışına dek. Pastırma yazı sonrası doya doya yağacak  gibi.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 01.11.2016, 22:41


Paylaş :

57 yorum:

  1. İlk kar...Ne güzel daha buralara gelmedi ama yakındır:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene sanki biraz acele davrandı. Soğuğu değil; ama karı özlemişiz :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Bir kelimelerin ressamı dana... Kara ve beyaz :))) An be an :)))

      Sil
  3. Kar güzel de soğuk havaları sevemedim :) Çok çetin bir kış geçireceğimiz söyleniyor. Hadi bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralar çok soğuk şu an. Kasım için erken aslında. Pastırma yazında gözümüz :)

      Sil
  4. Kar da yetmez temizlemeye ülkedeki pislikleri.

    YanıtlaSil
  5. İnanılmaz... Kış gerçekten çetin geçecek galiba... İstanbul da soğuk ama henüz kar tanesi düşecek kadar değil... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balkanlar'dan gelen soğuk hava mola vermeden buraya gelmiş olmalı :)

      Sil
  6. Erkenci davranmış bu sene kar. Hatırladığım kadarıyla yılbaşını beklerdi genellikle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayağı bir erkenci oldu. 5 Kasımları öğrendim, havada şöyle birkaç tane tozuttuğu çok oldu. Ama böyle sileceklerin yetişemediği kadar ilk kez rastladım Kasım'ın ilk günü :)

      Sil
  7. Eskiden İstanbul'da ilk kar 10 kasımda düşerdi hep. Şimdi gökdelenlerden aşağı ulaşmayı başaranlar da bahçelerde konuşlanmış ısıtıcılarda eriyor eski karlar kalmadı. Ama bugünlerde balkona çıktığımda içime çektiğim buz gibi havayı seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akşam kaymaya çıkılırdı, elektrik lambalarının kardan puslanmış ışığında kartopu oynanırdı yollarda. Yolda araç olmazdı, kayardı çünkü. Kar da eskiden daha güzeldi galiba :)

      Sil
  8. keşke bu soğugu cekmek yerıne bırde kar yagsaydı da onun keyfını de surebılseydık:( bize sadece izmirde bol bol üşümek kalıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir o kadar soğuk mu? Donacak mıyız yani orada? :))

      Sil
  9. Hava birden soğudu.Ne giyeceğimizi şaşırdık :)Bedenin alışması da ayrı bir süreç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, o ne giyeceğim, kapanan akşamın önemli düşünülmesi gereken şeyi. Hava durumunu dinlemek bile yeterli olmuyor bazen :))

      Sil
  10. Kar her ne kadar dışarıda kalanları düşünüp hüzünlendiriyorsada beni, bembeyaz elekten geçirilmiş gibi kar yağışını izlemeye bayılıyorum. KKTC 'de yılda bir kez ya yağar ya yağmaz kar. Yağsa da tutmaz insanlar Beşparmak dağlarına çıkar foto çekinebilmek için. Neyse ki İstanbul'um da doyuyorum kara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kar da özlenirmiş :))) Her kış alabildiğine kar yağan Ankara^da bazen yağmamaya başladı. Özlenirmiş. Öylece anladık :)

      Sil
  11. Çocuktum, ilkokula gidiyordum. Her kar yağdığında annem botuma erkek çorabı geçirirdi, kayıp düşmeyeyim diye. Sinir olurdum, kıpkırmızı çizmelerimi çirkinleştiriyor diye o çoraba...
    Ankara'nın karından, buzundan bana en güzel hatıradır o çirkin çoraplar :)
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okula giderken ayakkabısının üzerine çorap giyenler düşmezdi. Ben giymezdim. Düşmüşlüğüm var yokuş inerken :)

      Sil
  12. güzel ve keyifli bir yazı okudum tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  13. Ne yazık ki İzmirde olup, kara hasret yaşamış olarak, kar görünce kendimden geçiyorum :)
    Ne güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir'de kar yağmıştı galiba birkaç yıl önce. Televizyondan izlerken çok gülmüştüm. Herkes kar görmek için sokaktaydı. Haklılar. Yağışı çok hoş bir şey. Hep seyrederim. O nazlı dökülüşleri şiir gibi tanelerin.

      Sil
  14. Ne güzel, yakalayabilmişsiniz karı.Biz alçakta kaldığımız için henüz göremedik. Hiç unutmuyorum 90'ların başında üniversitede okurken, Antalyalı bir arkadaşım kar görünce çok şaşırmış ve sevinmişti. O yıllarda da Ankara'ya iyi kar yağardı. Biz de onun heyecanına şaşırmıştık :) Sonradan ilk kez kar gördüğünü duyunca daha da şaşırmıştık. Ankara'da denizimiz olmasa da, kar görebiliyor olmak güzel gerçekten. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Karın yağışını gören, kardan adam gören, kartopu oynayan ya da seyreden olmak... Nimet :)

    YanıtlaSil
  16. Geldiğimden beri kar buraya iki kez yağdı akabinde de eridi. Havalar fena değil şimdilik anladığıma göre oralar buradan daha soğuk iklimler yer değiştiriyor galiba. Sevgili Yasemin ben Ankara'nın en çok ayazı olur o kokuda şamandıra yansırdı onu çok severdim çocukluğum........

    YanıtlaSil
  17. Merhaba! geldim ve güzel bir kar yazısı okudum. Kar yağışını seyretmeyi ben de çok severim. Ama hiç acelesi yoktu. Hele bir aralık ayı gelsin. Hatta Aralık ayının bitiminde yağarsa daha da iyi olur. Yeni yıla girerken şehrin tüm çirkinliklerini örten bembeyaz örtü ve sokaklardaki kar sessizliği olağanüstü bir duygudur benim için. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Çok acele ettiler bu yıl. Pastırma yazı olmasa gözümüz çok korkmuştu :)

      Çok sevgiler.

      Sil
  18. bence yanın en güzel yeri Ankara'ydı :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Teşekkürler. Ankara için bunları duymak ne güzel. Ankaralılar'ın sevdiği ve gülümsediği cümlelerdir bunlar. Ankara, uzaktan bilinmez; ama kültür ortamı ve düzeni solunduğunda ki her ikisi de hala var her ne kadar çokça değişime uğramış olsalar da, Ankara ancak o vakit anlaşılabilir.

      Sokakları denize çıkmasa da Ankaralılar, Ankara'yı sever. O kadar sever ki emekli olunca yazlıklarında neredeyse sekiz ay kışlıklarında yani Ankara'da da dört ay geçirenler olur :)))))

      Sil
    2. bilirim kendilerini ilk ve hiç terketmeyen aşkımdır Ankara kendisine ihanet etsem de affetmiştir :)

      Sil
    3. Oooo... Sizin adınıza sevindim. Ama ikincisinde sevinir miyim, hiç emin değilim :)))))

      İhanetin adı İstanbul muydu? Belki de İzmir?

      Sil
    4. ikisi de değil. başka bir şehirdi. saygılar

      Sil
  19. Kar :) benim gibi kar görgüsüzleri içn inanılmaz bir şey.Malum akdenize pek yağmadığından hasret büyüdük çocukluğumuza.Her kış pamuk gibi yağmasını bekledik, duaar ettik, sabah çimenin üzerine düşen çiği bile kar sanan saflardık:)

    YanıtlaSil
  20. Çiğ de güzel; ama kar başka. Mantonun, kabanın, gocuğun koluna düşünce şeklini görmek başka. Basınca çıkardığı ses başka. Gıcırtı gibi. Buz hali çok başka. İyi değil. İstenmez. Çok zorlayıcı bir hal buz.

    Evvelki gün, sabah, her yan çiğ idi. Pırıl pırıl yanıp sönüyor ortalık. Otların üstü, otoparkta değil de yolda park etmiş bir araba baştan aşağı çiğdi. Resmini çekmeyi düşünürken servisi gördüm. Kaldı. Bir kez daha öyle olmasını bekliyorum. Ama sanırım dönüşte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkadaşım bana kolye almıştı, kar tanseiymiş.Neden kar tanesi diyorlar diye düşünmüştüm, üniversite zmanı inanılmaz kar gördüm, ilk kar tanesi görüp şeklini farkettiğimde öyle şaşırıp gülmüştüm ki, şuan bile gülüyorum inanılmazdı.Buz korkunç ya düşmmek için inanılmaz çaba harcardım Afyonda, özellkle sokakta okulda biri görecek diye korkardık :)

      Buraya da düştü çiğ; ama ben sabahın köründe sadece beni buz kütlesine dönüştüren havanın etkisindeydm.

      Dün arkadaştan geliyorduk, blogdan sohbet açıldı eşim diyo ki ne güzel yorumlar yapıyor sana, dünyayı hep dolaşmş gibi ne kadr çok şey biliyor :D

      Sil
  21. Buranın yani Ankara'nın iyi yanı her mevsimi yaşıyor olmamız. Baharı da, kışı da. Yazı da. Hele de sonbaharı çok güzel. Irmak filan da olsaydı daha bir güzel olurdu gerçi :))) Denizden geçtik de.

    Eşine çok sevgiler. Teşekkür ederim sözlerine. Sanırım bana söylemiş. Bana değilse de o sözleri sahiplendim, çünkü beni anlatıyor :)))))))

    Dünyayı gezmedim; ama Avrupa ülkelerinden çoğunu gördüm. Bazı yerleri epeyce gördüm. Görmediklerim de var. Türkiye'nin doğusunda da üç ülke gördüm. Görmek benim için tek gezmek değil. Görmek. Sırada bekleşen insanlarının hallerinden, pazarda ördüklerini satan kadınlarına, trafiğine, temizliğine ve en başta da mimari ve sanatsal yanlarına bakıp görmek.

    Cevaplamakta gecikmiş olabilirim. Bir yandan da hazırlık var çünkü.

    Eşine sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eşim tabikii senden bahsediyor.ne hazırlığı??? ben yaz insanıyımdır, kışı sadece kar yağdığındaseverim, soğuk sevmem:D gezmeyi görmeyi çok istiyorum ben, sonunda patronum beni yurtdşına pazarlmaya göndermeye karar verdi, oturdğumuz yerden olmuyordu :D şu fuar bi geçsin inşallah ilk kosovaya gidcez beraber, wuhuu

      Sil
    2. Yurt dışında mısın şimdi? Nerede? Ne fuarı? Karlı bir yer galiba :))))))

      Bir kez havacılık fuarına denk gelmiştik Tolouse'da. Otellerde yer bile kalmamıştı. O kadar dışarıda kaldık ki gezemedik bile Tolouse dışında kaldığımızdan. Alaçatı'yı andıran çok sevimli bir Akdeniz yerleşimi idi.

      Kosova görmek istediğim bir yer. Daha çok oralılar gider. Üsküplü filan olma?

      Yol hazırlığı var :)

      Sil
    3. yook inegöldeyim şuan, salı günü burda olacak ve bir hafta sürecek mobilya fuarımız başlyor. ben bi amerika gördüm bi lübnan o kadar :s kosovaya da müşteri ziyaretine gdcez patron yan çizmezse

      Sil
    4. Gördüklerinden ikincisi değişik. Farklı kültür etkiliyor.

      Kenize Murat'ın kitabında Hindistan epeyce anlatılıyordu. Bir an düşündüm de.... Çok değişik kültür. Biz de ısracıyızdır misafire filan; ama onların ısrarcılığını öğrenince inanamadım.

      Sen de yolcusun yani. Sıkça mı olacak?

      Sil
    5. hindistana göndermek istiyor; ama tek başıma gidemeyeceğimi söyledim; yalnız seyahtten korkmam ama hindstanda kadın kaçakçlğı çok fazlaymş,seyhat ayda bir olacak gibi bakalım sözünde duracak mı patron :)

      Sil
    6. Havaalanında karşılamıyorlar mı? Eğer karşılamıyorlarsa sonra biz kimin yazılarını okuruz? Bize de yazık olmaz mı? :)

      Sık olacakmış. Yolculuğu seviyorsun, değil mi? Eşin ne diyor. Srninle mi gelecek?

      Sil
    7. IIı ıh hindistanda hiç müşterim yok, ama pazar büyk dyr patron müşteri yapmak istiyor.yaa çok incesin gerçekten:)

      Aslında sık değil, seviyorm değişk yerler görmeyi.eşim benden çok istiyo gitmemi çnkü ne kadar skldğmı görüyo, ikimiz farklı firmalarda aynı işi yapıyırz.geçen sene beraber arabstna gdelm dedk ama bana vize vermediler, yine demicez

      Sil
    8. Şu vize konusu. İspanya için başıma geldi. Bulgaristan'a giderken ne uğraştık. Hala tam karşımızdaki Sakız Adası'na gitmedim. Çünkü şimdi kolaylaşsa da vaktinde tapusundan banka hesabına istiyorlardı. Gitmemek daha rahat olacak baktım. Ama artık gidişler kolay.

      Sil
    9. Vize skıntı ya, yeşil pasaportm olsaydı eğer araba ile gidecrktik.önce yunanstan snra arnavtlk sonra da kosova bi yolda 3 ülkedeki müşterilere gideblcektk ama olmadğı için direk priştine olcak

      Sil
    10. Oraların doğası çok güzel. Bahsettiğin yerleri görmedim; ama Slovenya nefisti. Gördüğüm en güzel doğalardan biri orada.
      Umarım vaktin olur da gezersin. Gez isterim biz de resim görürüz böylece :)))

      Sil
    11. ööff hepsini grmek istiyorm her yeri.umuyorum ki gezerim, fotoğrafta çekerim::) senin uçuşlar nereye oluyor genelde

      Sil
    12. Uçuş olursa, benim bile aklıma hiç gelmeyen yerler oluyor bazen. Yurt içi ya da dışı.Çok da güzel oluyor öylesi. Tur olursa seçilen bir yerler oluyor. Yine de içinde çok değişiklik taşıyan gezintiler oluyor. Araç ile olursa kısıtlı yerler. Çeşme, Datça, Aksaray. İstanbul'a trenle gitmek en güzeli.

      Sil
  22. Şuan işini anlamadğmı düşündüm, tam olarak ne yapıyosun :s

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İleti ile anlatsam... Ya da feysbuk adresin var mıydı?

      Sil
    2. Facebook yok, instagram var meltemsert ya da mail adresim meltemsert@hotmail.com

      Sil
  23. yaaa demek kar yağdı ha ayyy ben ocak ayında görmüştüm kar ankarada, ksaım görmedim hiç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beş Kasım, eşik kar için gibi gelir bana. Tam o gün birkaç tane serpelediği çok oldu. Ama tutmak için çok erkendi.

      Bu sefer Kasım ilk gününde sileceklerin yetişemediği kadar kar döktü. Yol kenarı çimlerinin üzeri de beyazdı.

      Burası da yağışlı. Üşütücü. Nemli. Kapalı.

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci