9 Kasım 2016 Çarşamba

Limonatadan Pastırmaya Yazımsı Günler

Bu Kasım, pastırma yazını es geçiyor burada. Geçen sene katmerli bir pastırma yazı sunduğundan şimdi onun yorgunluğunu çıkarır gibi. Hiç zorlamıyor kendini Kasım ayındayken yazmış gibi olmaya. Hakkıyla Kasımmış gibi ama.

Hava hep bulanıktı sabahtan beri. Sabahı zaten fırtınalar taşımıştı yeni güne. Güneş gözükmedi değil ara ara.

Rüzgar çok sert eserken kuşlar ağaçların içinden çıkıp da uçamadı. Kuşlar sessizdi bugün. Ötemedi. Kanatlarının  bile sesi çıkmadı pır diye bir daldan bir dala uçarken.

Gün inmişken; ama hala tam karanlığa geçmemişken gök gürültüleri  gelmeye başladı. Şimşekler hayli uzaktaydı o an.

Hava kapkaraya kesildiğinde şimşeklerin  sesi çok yakınlardan geliyordu. Şehir ışıklarından uzakta olunca etraf  zifiri karanlığa bürünüyor neredeyse. Site lambalarının gücü  de bir yere kadar.

Öyle gürledi ki gök. Ardı ardına. Yankı yaparak. Sanki eski bir antik tiyatrodaki ses düzeni içindeymişçesine her yandan duyulur halde. Akustik çok iyi sanki.

O yağış eğer birkaç saat daha sürse etrafı sel götürürdü mutlak. Çatı oluklarından akan su, tam anlamıyla oluk oluk döküldü. Tek ses vardı o sıra. Çatılara, pergolelere düşen damlaların sesi. Sanki akan bir nehrin sesini andıran yağmurun sesi. Oluklardan akan suyun gürül gürül sesi. Gök gürültüsünün ortalığı inleten gümbürtüsü. Şimşek çakmasındaki metal renkli ses.

Kapkara gecede çakan şimşekler, gündüzmüşçesine aydınlattı ortalığı. Gece, belki saniyeden da kısa belki birkaç saniye için gündüz gibi oldu. Şimşek  söndü; gece geri geldi.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 09.11.2016, 21:52

Acemi.demirci@yahoo.com.tr;@AcemiDemirci
  
Paylaş :

35 yorum:

  1. Varya tam pastırma yazı yaşıyoruz biz, bi sıcak anlatamam.bi hafta soğuk oldu o da bizim sapancaya gittiğimz haftaydı, yağmur çamur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen sene burası diye yanlışlıkla Ekvator'a filan mı gitmiştik diye kuşkuya düştüm bu havayı görünce.

      Güzel olan şu bunca senedir ilk kez burada yağmur seyredip gök gürültüsü duydum. Hep başkalarından dinlerdim buranın yağmurunun nasıl çetin olduğunu. Gördüm bu yıl.

      Sil
    2. geçen sene fuarda buz kesmiştik üşümekten, bugün sıcktan patladık.yanlşlkla ekvatra gttysen sanırım o trende ben de vardm :D

      Sil
    3. İnsan daha önceden haber vermez mi Meltem? Görür tanırdım seni :)

      Sil
    4. ay bilemedim ki o zamanlar, gelecekte diyelim bz o zaman :D

      Sil
  2. Burası da öyle ☺acayip rüzgar var ama sıcak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralılar neredeyse kürk giyecek. Kış gibi demek ki onlara. Bizim için daha kışa çoook vardır bu havalar; ama soğuk gerçekten :)

      Sil
  3. Çok beğendim, sizi okumak güzel. Tüm yazılarınızı okuyorum ama böyle hafif deneme tarzı, ruhani yazınca beni benden alıyorsunuz♥ Kaleminize Sağlık♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkür. Hep yazayım o zaman :)

      Sil
  4. Neden bilmem, gök gürültüsü, çakan şimşekler hep tedirgin etmiştir beni.Öyle zamanlarda yağmur altında-soğukta kalan insanları düşünür, üzülürüm. Yazıyı okurken tam da o havayı hissettim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tedirgin edici bir hali var gök gürültüsünün sesini de şimşeklerin yanıp sönmesinin de. Burada paratöner yok çatıda, sitede var mı bilmiyorum.Ankara'da o yüzden daha rahat hissediyor insan.

      Çok haklısınız, belki seyirlik böyle doğa olayları; ama açıktakilerin hali akla gelince.....

      Sil
  5. Çok güzel anlatmışsınız.Gerçekten gözümün önüne geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz hepsini unutturmuştu değil mi? :)

      Sil
  6. Ne güzel yakalamışsınız o kareyi öyle:)
    Bizim burası da iki üç gündür çok sıcak. Annem diyor ki bu sıcağın arkası kardır:))

    YanıtlaSil
  7. Pastırma yazının şakası da bu olmalı. Arkası kar :)

    YanıtlaSil
  8. Evet son kareyi iyi yakalamışsınız. Gündüz gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi de tan fırtına sonrası. Güneş de açtı. Gece ve gündüzün farkı.

      Sansarın sesi hep yakından sıkça gelmişti. Meğer bizim ön bahçedeymiş. Kalıntılarından anladım. Epeyce temizlik yapmak gerekti az önce :)

      Sil
  9. Balkona çıkıp izledim şiddetli yağmuru.... Birine öfkelenmiş gibi yağıyor, arada şimşek çakıyordu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok öfkeliydi. Kim kızdırdıysa artık :)

      Sil
  10. Lodos sonrası hava soğuyup kar yağar hep. Eskiden İstanbul'da ilk kar 10 Kasım'da yağardı. Baktım bu sabah rüzgâr yön değiştirmiş ama soğumamış hava henüz.

    Pastırma yazını da şimşek ve yağmuru da çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün pastırma yazı ötesi. Yaz gibi. Sanki birkaç saat evvel geceleyin fırtına çıkmamış gibi.

      Kar yakın. Buraya değil mutlaka; ama İstanbul'a sonra da Ankara'ya :)

      Sil
  11. Toprakla yakın olduk mu algılarımız daha da açılıyor. Farkına varıyoruz, tadını alıyoruz, kaçırmıyoruz. Yazınızda bunları hissettim, bir de aklıma takıldı neden pastırma yazı derler araştırayım. Pastırmaların kurutulduğu zaman mı acaba? Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Toprakla haşır mnşir olunca doğamızla özdeş oluyoruz. Beton doğamız değil. Bünyemizdeki her şey çinkosundan, demirine, kalsiyumundan suyuna hiçbiri betonla özdeş değil çünkü :)))

    Bildiğim kadarıyla güneşlerde pastırmayı kurutamayıp gecikenlerin bu son güneşte pastırma kurutmalarına atfen söylenmiş bir deyim pastırma yazı :)

    YanıtlaSil
  13. :) Dün yağan yağmuru öyle bir anlatmışsınız ki valla keyifle okudum. Gerçi nasıl yağdı öyle, ben evin camları gidiyor sandım bir an :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün buradaki yağmur öyle yorulmuş ki kükremekte hava bugün limonata. Yaprak kımıldamıyor neredeyse. Güneş açtı. Nasıl sakin her yer. Ve sakalar öyle bir gösteri yapmaktaki büyük sürpriz oldu. Konserleriyle, verdikleri pozlarıyla.

      Sil
  14. ayyyy yağmur yağsın amaaa soğuk olmasın hava ne güzel bugünlerdeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hava çok güzel. Güneş açtı :) Sakalar şakıyıor. Bolca poz da verdiler. Tabii cam ardında. Yoksa kaçarkalar

      Sil
  15. Çok güzeldi yazınız. İstanbul kararsız şu an. Güneş yakıyor, anında bir bulutla değişiyor sıcaklık. Doğa çok güzeldi, daha ilk İstanbul günümde hemen özlediğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kış İstanbul'da geçecek anladığım kadarıyla. Haklısınız. Orsa nasıl özlenmez doğa. O eski gravürlerdeki İstanbul olsa ah... O zaman doğanın ta içinde olunurdu. Tepelerdeki fıstık çamları altında, korularda, bostanlarda. İstanbul nasıl kendine yabancı bir kent oldu böyle. Gerçi Ankara da öyle.

      Sil
  16. İstanbulda kasım hala pastırma sıcağında. Soğukla arası iyi olmayan ben bu durumdan hiçte şikayetçi değil :) Fotoğraflarsa tek kelimeyle enfess.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu akşam üzeri marinadayken hava bozdu. Kapatmaya başladı. Buralılar bir baktım tüylü kapişonlu kaşe kabana bürünüvermişler:))) Bayağı bir soğuk iklimden olduğumuzu anladım bir onlara bir kendi halime bakınca :))

      Hoş Ankara'nın sıcağı da tan anlamıyla sıcak soğuğu da. DÖrt mevsimin tam anlamıyla yaşandığı bir yer.

      Onların yanında ben pamuklu bir ceketimsi ile içinde bir penye. Kuzeyliler gibi..


      Çeşme soğuğunu görmemiştim bunca senedir. Ama Kasım'da çok etkinlik varmış. Bugün marinadaki kalabalıktan da anlaşılıyordu. Kupalar hazırdı :)

      Sil
    2. Aaah bir kupa dolusu kahveye hayır demem. Kokusuylada içini ısıtır insanın, sıcaklığıylada :) Oraların tadını çıkar canım ;)

      Sil
  17. Kahve mi? Hemen :))))

    Esiyor, soğuyor buralar ve dönüş yakın :)

    YanıtlaSil
  18. Tam şu an da yağmur indirdi:))) oldukça hızlı ara ara hızlanır kesilir aman afatsız olsun da.
    Biz İzmir de genel de iki mevsimi yaşıyoruz kış ve yaz:)) gün içerisn de bu zamanlar da 4 mevsimi yaşayabilirsiniz bazen arkadaşlar takılırız küçük bir çanta hazırlamadan çıkmayalım diye şemsiye ,yağmurluk,bot ve mont ne zaman giyip ne zaman çıkaracağımız belli olmuyor çünkü:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir her konuda zengin. Haklılar. İklim öyle. Bir, Kasım esintisini kara kış sanmalarına gülmeden edemiyorum ama :))))))

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci