14 Kasım 2016 Pazartesi

Mazının yumurta sarısı boyaklı konuğu

Yan ev ile taş sınır duvarın dibinde ve bize de dalları sarkmış komşu  mazıdaki dünkü konuk yine o yılgın, bezgin bakışlı; ama o bakışlardaki söngünlüğü sırt ve kanat süsleriyle kapatan böylece bakışları nazarlığı olan saka kuşuydu.

Önce fotoğraf gruplarıma ekledim sakanın dünkü pozunu şimdi de bloguma.

Doğa bir bütün. Kuşuyla ki kuş ağaçta, çalıda, otlarda, tarlada. Böceğiyle ki ateş böceğinden uğur böceğine, kelebeğine çiçeklerde.

O halde ne hayvan sever ne çiçek sever tanımlamasıyla kısıtlanmaksızın, böylesi bir cendereden arınıp bütünü sevmekte  iş. Doğa severlikte yani.

Doğa mı? Dağı, ovası, yaylası, krater gölü, şarlağı, şelalesi, deresi, nehri, denizi; toprağın altındakinden, suyun içindekinden, ağacın kovuğundakinden havada kanat çırpanına doğa.

Öyle değil mi?
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 14.11.2016, 12:18


Paylaş :

28 yorum:

  1. Her güne bir masal kitabı vardı çocukların ve her ay saka kuşunun şarkısı ile başlardı. Saka kuşu dedikçe sen ben çocuklarımın küçücük hallerini özlerken buluyorum kendimi :)

    Doğa her ayrıntısıyla güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada her güne bir kuş resmi çekebilirim. Bu sabahtan beri birkaç tür çektim. Otuz yıldır da ilk kez keklik sesi duydum. Acaba, besleyen mi var dedim; ama doğada bolca olmasını nasıl isterim nasıl

      Sonunda ala kargayı da gördüm. İlk gören ve bilmeyen karga olduğunu asla düşünmez. Küllü gri renkte ve kanatları boncuk mavi tüylü. Siyah be beyaz tüylerle de desenli.Beni görünce anında kaçtı. Ne vardı resmini çekseydim de kaçsaydı :) Doğadan uzaklaştıkça özümüzden uzaklaşıyoruz aslında.

      Sil
  2. Hepimiz doğanın bir parçasıyız aslında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi? Bunu unutan, benliğini de unutuyor.

      Sil
  3. Saka kuşunun tasvirini çok güzel yapmışsınız... Ve dediğiniz gibi doğa bir bütün.

    Sitemde yeni çıkan şarkılar ve şarkı sözleri bulunmakta ilginizi çekiyorsa bir dinleyebilirsiniz

    bakarsanız sevinirim... iyi günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ilki kez. Hem hatırlattığın için hem de link verdiğin için :)

      Sil
    2. Dinledim. Sözleri çok derin. Kim yazmış göremedim. Ama merak ettim. Çok içten anlatmış çünkü.

      Sil
  4. Doğa bize doğa değil artık sanırım sehrin ortasinda kosturmanin icinde sonbaharda dokulen yapragi gorup tek onu doğa sanıp yaprakla dost geziyoruz gub boyu bol bol fotograflayip paylasiyoruz ama o selaleler, daglar, tepeler, kirlar cimenler sincaplar bocekler.. ne gidebiliyoruz ne gorebiliyoruz.. cok uzucu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunca sıkıntılı bir konu bu kadar kısa ve özlü ancak böyle anlatılabilirdi bir yorum sığasında. Hepsine de harfiyyen evet...

      Sil
  5. Ay bayıldım anlatım tarzınızaa .... doğa bir bütünür ! kesinlikle katılııyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayrı değiliz doğadan, olamayız, doğadan ayrı olmak doğamıza aykırı, değil mi?

      Sil
  6. Kesinlikle aynı fikirdeyim :) Kaleminize sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Fotoyu görünce dedim vay yine aynı kuş:) Sayenizde ben de tanıyorum artık doğadaki canlıları... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bana gözüktü yine, aslında hep dallar arasında saklılar. Seslerini duyuyorum; ama mazının dalları içinde görünmeden ötüyorlar.

      Çok sevindim senden duyduklarıma. Faydam olsun , kesinlikle olsun kuşlar, doğa hakkında. Heeyyyyy hey de heeyyyy!

      Sil
  8. Doğa hassas bir dengede, başlı başına bir bütün. İnsanda doğanın parçası. Lakin kendini doğadan soyutlayıp birde doğayı görmezden gelmesi yok mu..

    Ellerine sağlık kuşların annesi :) Kucak dolusu sevgiler sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun nefis. Bitiriş de gülümsetti.

      Benden de kucak dolusu selamlar.

      Sil
  9. Ama ben çokkkkkkk kıs ka nı yo rummmmmmmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  10. Sizi tanıyalı beri kuşlar daha çok ilgimi çekmeye başladı doğada. Bugün sabah ilk kez doğal haliyle beş altı tane saka kuşu dolaştı Taş Evin önündeki ağaçların dallarında. Kah yere kondular kah dala. Fotoğraf çekmeme izin vermediler, uçup gittiler. Siz olsaydınız durup size bir de poz verirlerdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraflarını çekebilmek çok cefalı bir uğraş. Onca beklersiniz, kadraja da girer, deklanşöre bakarsınız sonra bir bakarsınız uçmuş. Kadraj boş. Ya da hemen uçarlar.

      Kızıl gerdan bana alışıyordu. Görünce ötüyor ve iki metre yakınıma kadar gelmeye başlamıştı ki tatil bitti :9

      Sil
  11. canlı kavramını bir bütün olarak düşünüp buna göre yaşansa dünya ne güzel olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Can, her türde can sonuçta...

      Sil
  12. ayy baksanaaa ilk fotoyu büyütüp yakınlaştırıp bi daha koysanaaa :)

    YanıtlaSil
  13. Şimdi hayal ettim bir dergim olsa. Meselâ doğa içerikli bir dergi. Ve ben size hemen benimle çalışın diye teklif getiririm. Neden hem harika fotoğraflar hem harika yazılar daha ne olsun. Ve en çokta neyi takdir ediyorum. Doğanın deniz, güneş, kum üçlüsünden ibaret olmadığını hatırlatmanızı...:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Ne güzel bir hayal. Kabul ettim gitti. Seve seve :)) Hemen gerçekleşsin dilerim o zaman. Hemen başlayalım doğa yazılarına ve yanında resimlere.... Belki doğa severler artar böylece :))))

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci