11 Kasım 2016 Cuma

Saka kuşu şarkıları

Sabah. Akşamki yağmur, fırtına, şimşek sanki hiç olmamış gibi. Gök gürültüsü yerine bambaşka şeyler duyulmakta şimdi.

Orta kattayken bir şarkıya kulak kesilivermek. Cıvıltı makamında, vıcır vıcır bir korodan seslendirilmekte. Hareketli bir dans eşliğinde. Yan evle aramızdaki sınır duvarına yapışmış haldeki komşu yan evin mazısından yükseliyor kulak kesilesi sesler...

Pencereden dışarıya şöyle bir bakış. Pencere camı, bildik pencereler gibi  tek parça değil. Kare kare bir sürü camdan bir bütün oluşuyor. Hani french door dedikleri usülden. Bir de sinek teli var arada. Tam paravan yani, mazıdaki telaşlı koronun, dinleyenlerini seçememesi için. Sakalara sakarlık yapmak olmaz.

Pencere açık bile olsa telin ardından çekim yapmak anlamsız. O yüzden yan odanın balkon kapısından çekmeli. O kapı da aynı pencereler gibi karelerden ibaret.

Önce birini fark ettim. Kırmızı başını gömmüş kozalak demetine, bir çabalamakta bir çabalamakta. Kozakların odunsu yaprak dilimciklerine gagasıyla vuruyor. Odunsu katmanlar aralanınca da  aradığını bulup yemeğini yemekte.

Makinemi aldım. Balkona çıksam kapı açılacak, beni görecek. Kaçacak tabii. Uzak değil mazı. Yan evle sınır duvarının dibinde  olduğundan içeriden çeksem… On metre ötemde zaten rengârenk saka. Çaresiz cam ardından  çekebileceğim onu. Çekim onu ürkütmeden, sessiz olacak; ama net olması için duacıyım bu kez de.

Pek çok resmini çektim. Yakınlaştırma sesini, deklanşörün sesini duyuyor. O zaman başını kaldırıp biraz bakınıyor etrafa. Sonra telaşına, aynı çabasına geri dönüyor. Kozalaklar damak tadına oldukça uygun olmalı.

Sonradan fark ettim ki tek değil. Epeyceler. Saka değil, saka sürüsü doluşmuş mazıya. Kozalak dolu dallara konup kalkmaktalar.

Kimi resimlerde daha belirginler haliyle uçmadıklarında. Tam deklanşöre basarken hareket edenler, mızıkçılık edip son anda pozu bozanlar J

Sakalar, fotoğraf gruplarımdan sonra blogumda. Ötüşleri dinlemeye doyulmuyor. Kendileri o yılmış, usanç duymuş gibi bakışlarına karşın  pek bir renkli, göz alıcı. Çok güzeller.Hele şarkıları...
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 11.11.2016, 00:01


Paylaş :

22 yorum:

  1. Ne güzel bir kuş, ne güzel renkleri var öyle... Gören gözlerinize, kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafeste besliyorlar güzelliği ve renkleri için. Oysa mazıdaki oynayışları, ötüşü, uçuşu... Her canlı gibi o da kedi doğal ortamında kendi gibi. Yalnız orada mutlu. Yalnız orada içten ötüşte.

      Yakınlarda bir haber okudum, saka kuşu yakalayana mıydı tam hatırlayamıyorum, ciddi ceza konmuş ya da konacakmış galiba. Ohhh çekmiştim derinden.

      Sil
  2. Harika yakalamışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Camın ötesinden bile olsa çekebildim. Bakışları nasıl? :)))) Gönülsüz poz verir gibi değil mi? :)

      Sil
  3. Oy oy oyyyyy süpersinizzzzz . Çok güzel kareler . Keşke seslerini de duyma şansımız olsaydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Videosu da var. Yükleyebilir miyim bilmiyorum. BozKanat'ı yüklememişti iki üç saniye kadarlık kısmından sonra. Ankara'da çalışırım. Burada büyük dizüstüm her zamanki huyunu gösterdi ve birden bire çalışmamaya başladı.

      Ötüşü tam anlamıyla şakıma. Çok nefis bir konser :)

      Sil
  4. Serçeler, sakalar, kumrular, kırlangıçlar ve de kargaları severim ben. Çocukluğumda dadanan kuş sürüleri olrdub Boynumda bir teneke elimde bir sopa darı tarlasında teneke çalardım ben. Bazıları arada bir sıkı atardı. Tüfeğin sesiyle kuş sürüleri korkarak kaçarlardı. Bir de bostan tarlasında kurkuluklar vardı. Onlar da bir başka alemdi doğrusu. Çocukluğumu özledim ben...

    YanıtlaSil
  5. Darı tarlası, mısır tarlası değil mi? Kuşlar bulsun bayılırlar. Ayçiçeği, mısır, taneli her şeye bayılırlar.

    Aman kuşlara saçma değmesin :))))

    Korkulukları çok severim. Bir tane kenndim yaptım. Hala var. Bulayım, resmini çekeyim. Gerçi blogda var; ama hangi yayında çıkaramadım şimdi. Evde nerede bir bayım, aklıma düştü şimdi :))

    Çocukluk özlenmez mi?

    YanıtlaSil
  6. Çok iyi yakalamışsınız fotoları :) Ne güzel renkleri var öyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir bakışları renksiz. Tüyleri harika renklerde. Ötüşü tam bir başyapıt. Ama hayatından bezmiş gibi bakışları :))))

      Sil
  7. Çok güzeller gerçekten de, bir de öyle güzel anlatılmış ki tadından yenmiyor okumakta, fotoğraflara bakmakta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yerlerden yine sesleri geliyor.Gözükmüyorlar ama. Sanırım çevrede bir yerlerdeler.

      Kanatları mavi bir karga türü var. Onu gördüm uçarken. Sesini de duyuyorum. Ama kadraja giremedi henüz :)

      Sil
  8. Merhaba..
    Fotoğraf çekerken yaşanan tüm zorluklara değmiş doğrusu..
    Hepsi çok güzeller... Doğadaki canlıların muhteşemliği çarpıyor yüzümüze..
    Ellerinize sağlık..
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun süre sonra görmek ne güzel seni. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Her yazınız bana geçmişten bir şeyler hatırlatıyor neredeyse. İlkokulumuzun çıkışında birileri kafeslerin içinde azatlık kuş diye satardı saka kuşlarını. Harçlığımızla alabilirdik onları. Kuşçudan birer tane alır küçücük avucumuzun içinde sıcaklığını hissederek eve kadar götürürdük. Evimizin bahçesinde annemize gösterdikten sonra salıverirdik gökyüzüne.
    O zamanlar düşünürdüm. Para verip aldığımız kuşları avcılar yine yakalayıp bize satacaklar mı diye.
    Sakaları görüntülemekteki başarınız takdire şayan bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azatlık kuş, çok değişik bir yaklaşım. Kaç kuş kim bilir yeniden uçabildi onları alan çocuklar sayesinde.

      Kesin bazıları yeniden yakalanmıştır. Ama önceki tecrübeleri ile yniden salıverileceklerini biliyor olmaları iyidir sanırım :)

      Sil
  10. Gazetelerin kare bulmacasında sorulan o meşhur kuş.

    Ötücü bir kuş (soldan sağa dört harfli) SAKA :)
    Çok güzel bir kuş. Harika fotoğraflamışsın. Ellerine sağlık canım.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ötüşü tan konser. Buraların anlamı bu aylarda. Havuzun gürültüsü, mangalın isi, bağırıp çağrışıp eğlenmeler gibi yaz gürültüsü, kokusu yok. Sapsakin. Sakinliği hep sevdim. Sırf kuş sesi ve rüzgar uğultusu. Trafik buralarda zaten yok. Dağ, yayla, orman, deniz karışımı bir kokteyl gibi ortam.

      Herkes hareket, kalabalık sever, ben de böyle biraz :)

      Sil
  11. Çok güzel buuu renkleri mükemmel. Özel poz vermiş gibi bazı kareler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle güzel ki. Desen çalışması gibi.O yılgın bakışı çok komik :)

      Sil
  12. yazıya da fotolara da güldüm yaaa. hani bazı kadınlar olurmuş ya kedili kadınlar :) sen de kuşlu kadın kikiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Ama kedililer evde kedi besler. Bn evde hiiiiççç hayvan beslemedim, beslemem. Her konuda istemem bunu. Öncelikle her canlı kendi ortamında yaşasın istediğimden. İkincisi onlar insan gibi yaşamazlar. Temizlikleri filan başka.

      En güzeli benimkisi :))))))))

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci