21 Kasım 2016 Pazartesi

Soyadları KUŞ; ama ya adları ?

Kuş denince akla hangisi gelir?

İspinoz
Kuş denince akla belli bir tür gelmez gibi gelir bana. Uçan, daldan dala ya da çatılara veyahut da kaya başlarına konan, rengarenk tüylü, çoğu güzel ötüşlü doğanın neşeleri gelir benim aklıma.
Kızıl şahin

Kuş uçar; ama yüzeni de var. Dalanı da var. Hatta uçamayanı da. Kivi diyelim ki. Devekuşları da  koşarlar.

Binlerce değil belki yüzbinlerce kuş resmi çekmişliğim var. Şu an eleyip kuş atlası yapmak için çarçacuk bulduğum kuşlar burada.  Kırlangıçlar henüz bulamadıklarım arasında mesela.. Tüm fotoğraflar her zamanki gibi yalnızca benim tarafımdan çekilmiştir.
Leylek
Kerkenez
Kara kızılkuyruk ya da domelli

Kara kızılkuyruk

Keklik

Üveyik
Yılan kartalı
Peçeli baykuş

Büyük baştankara

Karabaşlı çinte 

Kerkenez
Kukumav
Sığırcık
Saka
Güvercin
Kaya serçesi
Kızıl şahin
Karatavuk

Saksağan
Ak kuyruksallayan

Örümcek kuşu

Sığırcık

Kumru

Kızıl gerdan,,kınalı, nar bülbülü 

Kara kızılkuyruk ya da domelli
 (Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 21.11.2016, 22:01

Paylaş :

38 yorum:

  1. Bugün arabadan inerken ağaçta çok gizel bi kuş gördüm, senin için fotoğrafnı çekeyim dedm ama ne mümkün, pııırrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuş resmi çekenlerin sabrını mesela beni anlamışındır umarım.

      Sil
    2. Valla ya nasıl yakalıyosın anlamadm

      Sil
  2. Karabaşlı çinte gibi geldi şimdi fotolara bakınca

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neler duydum böyle :))) Türleri öğreniyoruz galiba...

      Sil
    2. :D çok renkliydi sarı ağırlıkta, baktm benzettim :))

      Sil
    3. Sarı çinte olabilir evet. Florya, saka da olabilir. Merak sarmana sevindim :)

      Sil
  3. Ne çok kuş çeşidi varmış.Belgesel izler gibi inceledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar çok çok azı. Kırlangıçlar bile yok. Karabatak yok. Martı, küçük kumru, kuyrukkakan filan yok.

      Tasnif çok zaman almasa daha ne kuş resimleri yayınlayabilirdim :)))

      Sil
  4. Kuş denince benim aklıma ve gözümün önüne ilk gelen, serçe. Neden diye sorarsanız, hayatımda tanıdığım ilk kuş serçe. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ilk serçe geliyor akla gerçekten. Pencere önündeler hep. Dallarda, çatılarda, yol kenarındalar. İnsana yakın yaşayan kuşlardanlar.

      Sil
  5. İnanılmaz. Fotolar çok güzel. Bu kadar çok kuş çeşidi nasıl bilinir, ben bilemiyorum valla... Emeğinize sağlık... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuş fotoğrafının gerisi tümden sabır. Beklemeden çekilemiyor. İlk keresinde çekebilenler için bu büyük şans. Çünkü en ufak seste, en ufak harekette anında havalanırlar ya da dalların içine saklanırlar. Deklanşöre basarken kadrajdadırlar ama çıkan resim boş olabilir. Tümden sabır işi :)

      Çok teşekkürler :)

      Sil
  6. Kara kartalın takımını tuttuğumdan, kuşların en asiline kartala bakındım, göremedim. Deklanşörünüze sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yılan karalı var. Onun resmini yayınladım.

      Doğu Karadeniz'de beyaz başlı kartal da çekmiştim. Onu bulamadım. Kartal resmi çekebilmeyi çok isterim. Tür olarak rastlanılabiceği yerler belli olduğundan resmi kolay çekilebilen bir tür değil çünkü.

      Sil
  7. Gerçekten sizi kutlamak lazım. Harika şeyler. Ben de size Milas'a gideceğim yakında yine, Flamingo ve bol martı resimleri yollarım belki. Kışın kızarıyor flamingolar. Geçen gidişimde pembeydiler. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Flamingo yani allı turnalar. Nasıl zarifler. Geçen yıl Kasım ayında Çeşme'de hayli yüksek uçan sürülerinin resmini çekmiştim. Yakından çekimim yok çünkü kuş cennetine filan gitmek gerek onları çekebilmek için. Ne şanslısınız çekebildiğiniz için.

      Allı turna yani flamingo resimlerini bekliyorum sizden merakla :)

      Sil
  8. Bayılıyorum bu kuş resimlerine. Baktıkça ruhumu dinlendiriyor sanki. Ama çok merak ettim. Bu kadar türü nereden bulup fotoğraflıyorsunuz? Hem büyük sabır, hem de çok zevkli olmalı 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuş fotoğrafı gerçek bir sabrın ürünü. Dur şöyle yandan, kuyruğunu oynatma da resim güzel çıksın diyemezsiniz. Ürkerler , kaçarlar ki kaçsınlar. Onların iyiliği için şart. Ama tümden sabır işi.

      Kuşların yaşam alanı şehrin göbeği değil. Ağaç, su olan yerler. En çok tepeler, kırlar. Oralara yakın olunca
      eğer kuşlara da düşkünlük varsa epeyce türle karşılaşılıyor. Ama sabır gerek tanımak için, fotoğraflamak için.

      Türleri önce kuşlara ait, elbette kocaman fotoğraflarla dolu kitaplarımdam sonra da fotoğraf ve kuş gözlem gruplarım sayesinde öğrendim, öğreniyorum :)

      Sil
  9. Benim aklımıza kuş deyince ilk olarak martı, karga, güvercin ve serçe geliyor. Zira çevremde en çok gördüğüm bunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Şehrin göbeğinde başka kış bulmak imkansız. Belki saksağan ve karga. Akşam üstleri yarasa. Martı da her yerde yok :)
      Ankara'nın var ama. Gölbaşı'nda :)

      Sil
  10. Hepsi çok güzel ama keklik, karabaşlı çinte ve sakadaki ince sanata hayran olmamak mümkün değil. Fotoğrafla kaçırdığı detayları yakalıyor insan, kukumav kuşu da tam - ne düşünüyorsun kukumav kuşu- der gibi durmuş ve şanının hakkını vermiş. Kadrajınıza sağlık, kelimelere bereket o zaman. Sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşlar uzun uzun bakılacak kadar güzeller; ama uzun uzun seyre izin verrmezler haklı olarak. Ürkerler, korkarlar. O yüzden akılda belirgin olmayan bir biçim ve renkler kalıyor.

      Resim göz önünde kalıcı. Seviniyorum o yüzden her çektiğin kuşa ait karede :)

      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Sizden mükemmel bir ornitolog olurmuş biliyor musunuz. Okulda bile bu kadar sevgi ve şevkle kuş anlatan bir hocamız vardı sadece. Gerisi kendileri bile sıkılıyorlardı anlatırken. Bambaşka bir bakış açısı kazandırırdınız öğrencilere eminim ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çoğumuz belki de eğitim sistemi gereği gerçek yeteneklerimiz ve asıl kendimizi bulacağımız alanlarda değiliz. Ben işimi seviyorum; ama benim yatkınlıklarım, doğuştan eğilimlerin çok başka. Ama halimden hiç şikayetçi değilim.

      Meraklı olduğum her konunun içine fazlasıyla giriyorum.O yüzden başka şeye zaman bile kalmıyor. Diz izlemek filan ne mümkün :)

      Sil
  12. Ne çok saksağan gördüm Ankara'da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok gerçekten. Bir bölgeye yerleşmesinler orası artık onlarındır, başka canlıları kaçırtırlar :)

      Sil
  13. Ne güzel bu kadar sabırlı ve azimli olabilmeniz :)
    Oğluma bu akşam bu yazınızı okutacağım... Hayvanları çok sevip, fotoğraflarını çekmek istiyor ama gereken sabrı gösteremiyor... Eminim bayılacak :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel. Çok sevgiler benden oğlunuza. Ben de onun çektiklerini görmeyi bekliyorum. Sıkça kaçarlar, sakın yılmasın. Kaçsalar da sonunda bir kare mutlak yakalanıyor ve ondan duyulan haz bambaşka :)

      Sil
  14. Soyadları kuş; ama ya adları...
    Bilmiyorum hiç adlarını böyle bir merakımda olmadı. Ama sizi takdir ettim Tabi ki deee:)))
    Ve ne güzel fotoğraflar böyle. Ne uğraşlar o karelerde tebrikler...:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru,çok uğraştırıyorlar. Ben de seve seve uğraşıyorum o tek bir kare için :)

      Sil
  15. Çok güzel kareler modellerine bayıldımmm.Şu kesin ki sana özel poz veriyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle düşünmeye başladım :)

      Sil
  16. bu fotolar çokoştu. anladım ben yakından çekilen kuş fotolarını seviyomuşum. en üstteki gibi yani dalda çekilen ama yakından ve yüzü gözükcek bi de en sondaki gibi, senin çektiğin kuş fotolarından en sevdiğim bikaç taneyi seçcem bi ara, bloga veya feyse filan koycam :) bi de, karga ve güvercin dışında pek kuş görmüyom sanırım. leylek netde var yaa, leyleği nerde görebiliriz ki. ya ben leylek gördüğümü hiç hatırlamıyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylek, beslenebilmek için sulak yeri seçer. Irmak, göl olan yerlerde konaklar. Şubat sonu gelmeye başlarlar.

      Resimdeki leyleği Nahçıvan'da çektim. Orada her yan leylek. Yolun ortasında leylek heykeli var. Onunla resim çekmek için arabaların arasında kalmayı göze almıştık. Onu da yayınlayayım.
      Televizyona çok az zaman ayırmam değiyorlar, görüyorsun...

      Resimlerinden yaralanmana sevinirim. Memnuniyetle. Ama beni de an!!

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci