19 Kasım 2016 Cumartesi

Uzaktaki Kanat Sesleri, Sürü Çığlıkları ve Domelli yani Kara kızılkuyruk

Şimdi konduğu çatıdan ya da daldan yine yetikliyordur bahçeyi. Hatta  ötüşünü dinleyecek bir izleyici  görememenin şaşkınlığındadır. Oysa tam da alışmıştı sabah akşam kendine yönelen bir objektife  az çok. Tam poz vermede ustalaşmaktaydı. Yandan yandan da olsa.

Kızıl gerdan ya da diğer adıyla nar bülbülü yahut benim en çok yakıştırdığım adıyla kınalı, iki metre yakınıma kadar gelmeye başlamıştı çekinmeden. İçlerinden en sıcak kanlısı, en meraklısı, fotoğraf makinesinin amacının farkında olanıydı kınalı. .İspinozlar mı? Aralarında en ürkek olanları. O, en ufak kıpırtıda havalanıveriyor. Sanırım geçen yaz çektiğim bir ispinoz resmi var. Ardıç dalı üstünde. Yakaladığım  en net ispinoz karesi o.

Fotoğraf gruplarımdan sonra burada bu güzel kuş. Yani kara kızılkuyruk. Palamutbükü'ndeki adıyla domelli.

Kara kızılkuyruk, ispinoz, saka kuşu, kızıl gerdan, karatavuk hatta son gün sesini duyduğum keklikler… Akşama doğru kukumav. Hava kararırken yarasalar. Kumruların kanat sesi zaten her an ya yuvalarının olduğu fıstık çamında veya çatıdan çatıya işitiliyor. Sabahın erkeninde seslerini duyurmak istercesine bağıran kalabalık  martı sürüleri. Büyük baştankaranın su içmek için musluğa konuşu.

Kanatlarını yine çırpıyorlar mutlaka. Ama pek aşina oldukları bir objektife poz veremeden uçuyorlar, zeytin ağaçlarına, ardıç çamlarına, narlara, çatılara konuyorlar. Zaman ve mesafe uzaklığındalar objektifin önünde olamadıkça.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 19.11.2016, 19:49
Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci

Paylaş :

31 yorum:

  1. Martılar, güvercinler, kumrular... Ben kendimi en çok bu gruba yakın hissediyorum. Oysa ne çok kuş çeşidi var değil mi?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok kuş türü çok. Deniz varsa o türler de var. Dağ varsa yine oraya özgü türler oluyor kartal gibi.

      Güvercin ve kumru bir de serçeler her an göz önündeler. Serçeler de dallarda. Şehir hayatında iyi ki onlar var da kış sesi duyabiliyoruz :)

      Sil
  2. En hoşuma giden de mis gibi köy havasında kuş cıvıltılarıyla uyanmak :) Ahh memleket tüttü burnumda :) Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gün ışırken ötmeye başlarlar. Tam ben oranın düzenine uyum sağlamaya başlıyorum kuşlar da beni kanıksıyor, dönüş kapıda oluyor :))))

      Sil
  3. Kınalı seninle arkadaş olmak istiyor olabilir...!

    YanıtlaSil
  4. bayağı bi arkadaşlık kurdun ya kuşlarla yani seni artık tanıyorlar diyorsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl oluyor bilmiyorum; ama anlıyorlar onlara düşkünlüğümü. Hep gözümün önündeler. Bir bağ var, evet :)

      Sil
  5. Mini mini bir kuş oyy tombalak gibi gövdesi pek tatlı maşallah kınalıya :)

    YanıtlaSil
  6. Ne tatlı bu minnoş... Semt değiştirdiğimden beri kuşları iyice göremez oldum Acemi Demirci. Bir karga var bizim mahallede sadece, o da evlere şenlik... Karşılıklı birer sandalyede oturup sohbet edebiliyor, o derece sosyalleşmiş. Bir ara fotoğrafını çekeyim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Donbelliymiş. Türünden tam emin olamadım. Çok tatlı ama. Hep böyle göz önünde bir yere konar,sonra yandan yandan poz veriri. En çok profilden poz vermeyi seviyor sanırım:)

      Şu kargayı merak ettim. Bekliyorum resmini. Onlar öyle. Sana alışırsa gagasında kozalakmış, gazoz kapağıymış getirebilir sana. Hediye verecek ya. Öyledir onlar :)

      Sil
  7. Sabahları yaşama sevincim kuş sesleri :) Sanki dünya üzerindr herşey bir şekilde yoluna girecek gibi geliyor onları duyunca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamı tamına öyle. Onlarsız başlayan sabah noksan. Zaten horoz sesi duyamaz olduk. Bari onların sesi susmasın :)

      Sil
  8. Kizilgerdanin diger adini bilmiyordum gercekten cok kibarmis ama cok sevimliler degil mi insan bir yandan tutup sevmek istiyor bir yandan ozgurce ucsun izleyeyim sadece diyor ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızılgerdanın da kara kızılkuyruğun da diğer adları var.

      Tutup sevmek iyi olur. Yürekleri çok hızlı çarpar. O hissedilir. Ama en güzel daldan dala konup ötüşleri, uçuşları. Kafeslere hiç yakışmıyorlar. Kafes süs olsun. Hani kimisi eskilerini toplayıp koleksiyon yapıyor ya. Biri hepsini toplasa :)))))

      Sil
  9. Hayranım incecik bacaklara. Çok zarifler çok.

    YanıtlaSil
  10. İnsana huzur veren canlılar, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kesinlikle huzur kavramının, tanımın baş mimarlarından onlar.

      Sil
  11. Benim için hepsi kuş. Yan yana gelseler aynı görürüm hepsini:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haksız da değilsin. Evet, hepsi kuş :) Ama benzemezler hiç :))

      Sil
  12. Kuş sesleriyle uyanmak ayrı bir güzellik. Bu kuşlar ve doğa üzerine yazılarınızı okumak çok keyifli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Onlar için yazmak da ayrı bir keyif :)

      Sil
  13. Gecemen mı bizim göbüşlüye ne çok benziyor :)))) Çok tatlı serseri ruhlu :) meğerse kınaylıymış bu yine yakalayamadım :( Bizimki nerelerde kimbilir serseri ruh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu, kara kızılkuyruk. Aslında aklı bahçede; ama mahçup galiba. Hiç saksağanlar, kargalar gibi dik dik bakmaz. Hep böyle yakından ve yan yan.

      Kınalının göğsü kızı, kınalı yani, kara kızıl kuyruğun da kuyruk altı kızıl.

      Palamutbükü'nde kara kızılkuyruğa "domelli" diyorlar :)

      Sil
  14. Bahçem de limon ağacı var gün ışımaya başladığın da müzik gibi sesleri hiç görünmemeyi nasıl başarıyorlarsa:)serçeler sanırım.
    Kumrular çok geliyor ama aşağılara inemiyorlar sokakta çok fazla kedi var.bir de bulunduğum çevrede farklı sokaklarda kuş besleyenler var zaman zaman uçuruyorlar,iy mi kötü mü bilemiyorum ama özgür olmalarını daha çok isterim. Tüm kuşlar bulutlarla dans yarışına girince güzeller.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o kediler.... Bu kez doğru dürüst karatavuk sesi duyamadım. Yazın bile zaten çok az duymuştum. Bir yanda avcılar bir yanda kediler.....

      Kuşlar uçarken güzel. Uçarken gerçek kuş; kafeste hareketli biblo sanki...

      Sil
  15. Dogada yasa inca insan resim cekmeden duramiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet :)
      Artık sabah karanlıkta evden çıkıyorum, akşam karanlıkta dönüyorum. Arka tepelerdeki kuşları göremiyorum hafta içi. Resim çekmeye zorunlu ara verdim. Ama sabah, dumansı havada, yere düşen yağmur tanelerinin elektrik direği ve lambası altındaki hallerini çektim, çektim bir şeyler :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci