17 Aralık 2016 Cumartesi

Mevlana

17 Aralık, Şeb-i Arus yani Düğün Gecesi anlamında Mevlana için.


Geride ne sözler bırakarak göçüşünün 743. yıl dönümü bu 17 Aralık.

Mevlana'dan:

Dünle beraber gitti düne ait ne varsa, bugün yeni şeyler söylemek gerek.
 
Gözyaşının bile görevi varmış. Ardından gelecek gülümseme için temizlik yaparmış.


Aklın yoksa yandın, ya kalbin yoksa o zaman sen zaten yoksun ki.


Denizde inciler derinde olur. Çer çöp sahilde olur.

Yalnızlığın en kötüsü, anlamayanların arasında kalmaktır.

Kalp deniz, dil kıyıdır. Denizde ne varsa kıyıya o vurur.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 17.12.2016, 22:46

acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci


Paylaş :

30 yorum:

  1. Ne güzel sözler. Kısa ve öz, anlatılması gereken ne varsa içinde.

    YanıtlaSil
  2. Mevlana deyince artık aklıma otomatikman Elif Şafak'ın "Aşk" ı geliyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye'de bile yaşamayıp Mevlana yazmaya kalkınca daha yüz yıl önce yurdumuza gelmiş domates salatası yedirtiyor kaç yüz yıl önce yaşamış Mevlana ve Şems Hazretlerine. O kitabı okumadım. Aslında o yazarı hiç okumadım. Ancak Mevlana'yı da Mesnevi'yi de hayatını onları araştırmaya adamışlardan defalarca okudum...

      Mesnevi'de denilen bir şeyi daha çocuktum aklıma kazıdığımda. Diyordu ki,
      İnci, aslında bir kum tanesidir. Midye o taneyi içine alır. Sabırla onun etrafını sedefle kaplayıp inciye dönüştürür.

      Sil
  3. kendini(hayatını) üç kelimeyle anlatan tek insandır sanırım. ''hamdım,piştim,yandım''....

    YanıtlaSil
  4. Mevlanaya aşığım desem. Çok seviyorum Mevlana'yı. Hayatta hoşgörüsünü örnek aldığım insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En ihtiyacımız olan şey şimdi bu. Anlayış, anlama da bundan geçiyor <3

      Sil
  5. En kötü yalnızlık, anlamayanların aradında kalmak... Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman zaman bunun gerçekliğini yaşadığımız olmuyor mu?
      Sevgiler.

      Sil
  6. Şeb-i arûz ne güzel anlamlandirmis Mevlana hazretleri... Düğün günüm, ölüm günüm. Sevgiliye kavuşma günü.. Cennet Mekan.
    Umarım bizlerde bu sözleri hakkıyla anlayıp yasayanlardan oluruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediği her şey çok anlamlı. O yüzden çok güzel. Anlayabilenlerden olmayı dilerim.

      Sil
  7. Mevlana ne söylemişse güzel söylemiş:
    "Nice insanlar gördüm, üzerinde elbise yok.
    Nice elbiseler gördüm, içinde insan yok..."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi lafını alsak, aklımız geride kalanlarda kalacak. Değil mi?

      Sil
  8. Bu tip yazılar,gelecek için umut veriyor.Mevlana,derya deniz.Sadece okumak değil,anlayıp,yaşantıya uygulamak gerek.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yaklaşınca anlamak ve ona göre bakış açısı....
      Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Vuslat gecesi dualar ettim herkese.
    "AMİN"Oğlumun üflediği ney geldi aklıma,ağladım...:(
    sevgile kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah kabul etsin dualarını. Ağladın?

      Sil
    2. Ağladım çünkü oğlum Amerika'da teyzesi,genetik mühendisi,iki senedir skaypdan görüyor özlem gideriyoruz sadece;
      sağlığı yerinde,çok şkür sevdiği bir işi varçok şükür,bilim adamı olmak kolay değil ,annesi olmak hiç kolay değil,hele bir de,mevlana hayranı ise hayata bakışı insana değerle adanmış bir de ney üflyorsa o anne olmak hiç kolay değil yaseminim,ama canı sağolsun yakında görüşüp koklaşacağız inşallah...Güzel gelinimle birlikte gelecekler bayram olacak o zaman benim evimde,Allah herkesi hasretlerine kavuştursun,acılarını göstermesin,acıları olanlara da sabır ve güç versin.
      nasıl da dertlenmişim,meşgul ettim sayfanı kusura bakma.
      Sevgilerimle.

      Sil
    3. Eğer gözden gözyaşı düşecekse sırf böyle nedenlerden olsun. Ayrılıklar başka nedenlerden olmasın.

      Ne güzel bir sebeple yurt dışında oğlun. Ne güzel yetiştirmişin.

      Özlem giderdiğiniz günü ben de bekleyeceğim bak şimdi Merihcim :)))

      Ayrıca sayfayı meşgul etmek ne demek... Çok severek okudum :)

      Sil
  10. Kalp deniz, dil kıyıdır. Denizde ne varsa kıyıya o vurur.
    Tekrar tekrar okudum. Sana sağlık, bizimle paylaştığın için :)

    YanıtlaSil
  11. Öyle severim ki Mevlana ve Şemsi. Nasıl mutlu oldum yazınızı okuyunca. Alınacak çok dersler var Anadolumuzun Allah dostu insanlarından...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her sözleri benim ancak ciltlerle anlatacağım şeylerin bir satırlık özeti. Nasıl sevilmezler o gönülleriyle :))))

      Sil
  12. Mevlana benim yaşam biçimimdir.Nur içinde yatsın.Onun eserleri hep örnek alınması ümidiyle.Çok güzel sıcacık içten bir bloğun varmış.Bundan sonra buradayım bende beklerim değerli yorumlarını beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Uğramak üzereyim blogunuza. İçten selamlar :)

      Sil
  13. "Yalnızlığın en kötüsü, anlamayanların arasında kalmaktır."

    İşte bu hakikat ve çok güzel bir söz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denecek başka bir söz yok bu söz üzerine...

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci