8 Aralık 2016 Perşembe

Bir İngiliz atasözünün dediğince

Bir İngiliz atasözü vardır. Bu sözü hatırlatan anların çokça başımıza gelmesini isterim. Öyle ki artık o kadar sıradanlaşsın ki böylesi olgular, bu atasözünün bir anlamı dahi olmasın, hatıra da gelmesin bu yüzden isterim.  Ne mi o söz?

Kibarlığın paraca değeri yoktur; ama hayatın tekerlerini yağlar.

Aslında kibarlıktan çok incelik sözcüğü daha yakışacak gibi bu söze.
 
Bugün tekerlerin yağlanmış olduğu bir gün. Gıcırtısız.

Daha Cuma günü iş çıkışı serviste isteyen olursa onlara da masal kutusu yapacağını söyleyen Solay’ın el emeği masal kutularından bahsetmiştim. Benim şakam üstüne bana da bir tane masal kutusu hazırlayacağını söylemişti. Ben de “Heidili olsun” demiştim.

Bugün Çarşamba. Ve elimde  Solay’ın öğleden sonraki kısa ziyaretinde bana getirdiği Heidili masal kutusu var. Aklımda da o söz. Demek ki bir incelik var ortada. Bir de edilmesi gereken teşekkür. Teşekkürler Solaycım J

Haksız mı şimdi o söz? Kibarlığın paraca değeri yoktur; ama hayatın tekerlerini yağlar. Yerden göğe haklı.

İnsanlar başkalarının  düşüncelerini göremeseler bile düşünceler böyle görünür hale sokulabiliyor. Bu asla maddi göstergeler anlamında değil ki  bu çok aşırıya kaçacak bir şey zaten. 

Ah, insan olmanın anlamının, inceliğinin yattığı ayrıntılar. O ayrıntıyı bu söz belirlemiş, özetlemiş.Bugün de bir kutuya sığmış :)

O incelikler, bir şiirde “Yeter ki gün eksilmesin penceremden” dendiği gibi hayat penceremizden, eşiğimizden, günümüzden eksilmesin!
(Her  hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 08.12.2016, 15:29


Paylaş :

24 yorum:

  1. Ne güzelmiş masal kutusu kartlar cevriliyor mu ? Masal gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kartlar sabit. Seramikten de olabiliyormuş, kağıttan da :)
      Rölyef kursuna giden bir arkadaşım. Oradan esinlenmiş :)

      Sil
  2. Heidi'yi çok severdim ben yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık ufak tefek şeyleri eve hiç sokmuyorum. O kadar birikiyor ki sonra onların esiri oluyoruz. Gidilen her yerden bir şeyler toplanıyor. Ben dokumalara meraklıyım. Mesela Tokat bu konuda çok zengindir. El dokuması ve işlemesi yöresel dokumaları ile sofra bezleri ve fularları var. Batı Karadeniz'de, Ereğli'de var. Safranbolu ve Beypazarı'nda var. Böyle çok önemsediğim şeyler dışındakileri artık yer tutuyor, toz tutuyor diye eve sokmuyorum. Ama bu masal kutusuna diyecek bir şeyim olamaz. Heidlii hem :)

      Sil
  3. Nasıl güzel bir atasözü. İlk kez duyduğumu itiraf etmeliyim :) Arkadaşınızın da emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok anlamlı. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Çok mutlu oldum yazdıklarınızı okuyunca, teşekkürler benden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk izleyicin olmaktan, ilk takipçiliği yakalamaktan memnun kaldım :)

      Sil
  5. Atasözü çok güzelmiş. İnsan belki de başkaları için değil kendi için kibar olmalı. Heidi' li masal kutusu çok hoşmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii, kendisi için önce. Çünkü kendisi insan. Ve insana da kabalık, kırıcılık, hoyratlıktan çok daha insani şeyler yakışır malum.

      Zaman kırıcı olmak da mümkün; ama incelik de zaten orada gerekmez mi? :)

      Sil
  6. "Ne doğan güne hükmüm geçer;
    Ne halden anlayan bulunur..."
    Cahit Sıtkı Tarancı'nın ne güzel bir şiiridir. İlk iki dizesini aldım.

    Kibarlık, incelik, duyarlılık... adına ne dersek diyelim insan hayatını kolaylaştıran ince tekerler gerçekten. Türkçede böyle sözlerimiz olmadığı için mi birbirimizi incitmekten vazgeçemiyoruz?
    Yeni yılda o güzel kutunun içi gerçekleşebilecek hayallerle dolsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde de anlamdaş laflar çok; ama incelikle pek ilgilenilmediği için sanırım hiç akılda tutulmuyor gibi geliyor bana.

      Sil
  7. Çok ince bir hediye :) senin adına sevindim. Söz'de yerine cuk diye oturmuş. İyi Heidi'li günler efenim.

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel masal kutusu... Ne güzel bir incelik... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an çocuk olmak. İyi oluyor. Sevgiler persephone :)

      Sil
  9. Ne kadar güzel bir hediye. Heidi yi çok severim 😊

    YanıtlaSil
  10. Şimdi bile rastladığımda seyredeceğim bir çizgi film :)

    YanıtlaSil
  11. Çok çok güzelmiş, ah o ufak tefekler koyacak yer yok vitrin dolap kaldırdık ev ferahlasın diye :))) ama yine de sakladığım miniklerim var.
    Heidi her zaman her dönem izlenebilicek çok güzel bir çizgi film.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle şeyler için galiba bir başka ev daha omalı. Sergi evi gibi. Özledikçe gidip bakmalı. Çok birikiyor. Kitaptı, fotoğraf gereçleriydi, belleklerdi, gezilen yerlerden alınanlardı.

      Şimdi artık çok şey yerine onların tamamımın bedelinde tek şey almanın akılcığına karar verdim. Uygulamayı da diliyorum :)))))

      Sevgiler :)

      Sil
  12. Bu sözü hiç duymamıştım. Ne kadar anlamlıymış ve arkadaşının yaptığı inceliğe de o kadar uymuş ki..
    Masal kutunu da çok beğendim. Güle güle bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevdiğim bir söz.
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  13. ayyy unutmamış yapmııış ne güzeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar çabuk yapmasına şaştım çünkü sıkça görevde şu sıralar. Bu sabah yine bavulu elindeydi.

      Sığdırmış araya. Sevindim :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci