18 Aralık 2016 Pazar

Çekilmiş çekirdeğin kokusundaki keyif; Kahve


-Tüm kahve severlere ithaftır-

Pişmesi, bir taşımlık.

Isısı, mangal közü, ocak gözü, elektrik ateşi.

Kabı, bakır cezveden çeliğine hatta elektriklisine ki şimdilerde en çok yeğlenen.

Kıvamı, sadeden ortaya, şekerliye.

Köpüğü, sürmesi, nazı, yüz akı.

Köpüksüzü, baştan savmalısı, yavanı.

Bir de tuzlusu var ki dili yakan,

Öncesindeki yanmış yürekleri muştular; tuzdan çikolata tadına dönüşecek anlamlı

Yolu, uzun. Yemendenmiş eskiden. Şimdi taa nerelerden nerelerden yine.

Kokusu, anlamının yarısı. İçmek kadar lezzetli. Kokusuyla burunda, tadıyla damakta anlaşılır kahvenin kahveliği.

Dumanı, bir davet. Sohbete, göz açmaya. Bazen de bir ulak,  otobüs yolculuklarının bitip memlekete,  gurbete varıldığını duyuran.

Hatırı, kırk yıl. Kırk yılın kırkını çıkartabilmek bile koca bir hatırken şimdilerde.

İşte o yüzden kahve ikramı, işte bu yüzden kahveli sohbetler...

O halde, boş fincanlar henüz içilememiş; ama önünde sonunda içilmesine niyetlenilmiş kahveler için…

Dolu fincandaki kahve de… Köpüğü ile anlatmış içindeki anlamı; bana gerek kalmaksızın.  
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 18.12.2016, 10:47
Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci
Paylaş :

61 yorum:

  1. Bir de kahve falı bakılır ki ballandıra ballandıra anlatılır. "Yüreğine bir hüzün çökmüş senin. Sanki bir ay doğuyor nurlu yüzüne. Şurda da bir karaltı var henüz kimliği belli değil, belki de bildiğin senin. " .. :)

    YanıtlaSil
  2. Fal konusu hiç aklıma gelmemişti. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Köpüksüz kahve çok kötü oluyor hakikaten ama bir fincan kahvenin 40 yıl hatırı artık yok:( değil bir fincan kahve ömür boyu iyilik ettiğin insan pat diye sırtını dönüyor hatta düşman oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın Müjdecim.

      O yüzden yazdım "kırk yıllık hatırın kırkı bile çıkamıyor şimdilerde" diye...

      Sil
  4. Kahve, türk insanının vazgeçilmezi. Ne güzel anlatmışsınız. Tam bir de fal var diye aklımdan geçirirken profösörün yorumunu gördüm:) Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su ve kahve. Tek içeceğim. Ama şimdi boza sırası. Şu an elimde boza var :)

      Sil
  5. Hem de pek güzel şey çıkmış köpüğünde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa, hiç dikkat etmemiştim. Anlamasam da köpükte güzel bir şey var diye bakayım :))))

      Sil
  6. hatır meselesi eskilerde kalmışşş....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiye bir şey kalmamış güzel kavramlardan galiba. O halde kahveyi daha mı çok sevsek :)))

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Başka türlüsü olmazdı zaten kahveyse konu :)))

      Sil
  8. Kahve yapmak, içmek günlük hayatımızın en önemli ritüellerinden biri. Rutine bağlamışız, yazdıklarınızı düşünerek içeceğim bir sonraki Türk kahvemi :)

    YanıtlaSil
  9. Çek ustam iki kahve, yandan çarklı olsun.
    Yanında bir tutam sohbetle bir ömür dostluk bulunsun:)))

    YanıtlaSil
  10. Çok becerikli değilim ama bol köpüklü kahve yapabiliyorum :) Kahveyi pek içemiyorum ama ikram etmeyi severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahvenin kokusunu solumak bile içmek gibi. Önce kokusu zaten.
      Türk kahvesinin yerini hiçbir kahve tutamıyor :)

      Sil
  11. Benim de kahve favorim. Dediğiniz üzere kokusu yeter. Çayla aram hiç yoktur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve içince çay hiç hatırlanmıyor sanırım. Hiç çay içmem, ondan biliyorum :)

      Sil
  12. kahve adı tek başına bir çok anlam taşırken ne güzel dillendirmiş arkadaşım,hepsi ayrı güzel fotoğrafların her biri birbirinden muhabbet kokusu dolu dolu.
    En çok da kahve kutusu,yayınlamışdım ben de de var kahve kutusu,ne anılar saklı içlerinde kimbilir dokununca eminim gelir anıların kokusu.
    Boş fincanlarda bir gün birlikte içeceğimiz kahvelerin daveti kabul ettim geleceğim bir gün,gelirsen bir gün içeriz kahveleri biz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merihcim, beraberce, karşılıklı kahve içmeyi çok isterim. Ne güzel olur. Bunu gerçekleştirelim e mi?

      Sana kahve içerken öğrenciliğimde belki de eski değil antika sınıfından bir el oyması, anneannelerin anneannelerinden kalma kahve kutusunun kızaklı kapağını nasıl çöpe attığımı anlatırım.

      O kapakta kabartmalı, toparlak bir işleme vardı. Onu ben çöpe attım. Galiba şimdi kahveyi bunca sevmem, o muhteşem kapaktan ve kapaksız kalmış kahve kutusundan özrüm gibi geliyor bana :))))

      Sil
    2. O gün merakla dinleyeceğim...
      İyi geceler.

      Sil
  13. Ben Türk kahvesi demiyorum. Bizim kahve diyorum. Türk Kahvesi diyince sanki ben türk değilmişim gibi oluyorum. E bide türkü olacak. Türkü seven türkü dinler ve Türk kahvesi içer :)))

    YanıtlaSil
  14. Güzelmiş bu yaklaşım :)

    Hangi türkü dinlenir diye düşündüm de kahve içerken iyi gidecek, aklıma "Eklemedir koca da konak ekleme" türküsü geldi. Pek bilmem; ama bildiğim türküler de var tabii. Bu türküyü çok severim. Sanırım Denizli türküsü :)

    YanıtlaSil
  15. ben kütahya türküsü olarak biliyodum ama bende emin değilim. çok güzel bir türkü. tebrikler. Tam kahvelik :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok caydım. Sözlerini tam bilmiyormuşum :))) Dinledim de şimdi, az önce , son sözleri kahve keyfine uygun değil. Ben yeni bir türkü düşüneyim dedim.... :)

      Sil
  16. benim bir numaram ZARA dan. ''bir fırtına tuttu bizi'' Ha bir de ACEMKIZI var. Tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acem Kızı... Çok yakın geldi nedense :)))

      Sil
  17. Sade bol köpüklü bir kahve olsa da içsem şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de buradan katılayım kahve keyfine :)

      Sil
  18. Kahve kokusu buraya kadar geldi. :)

    Bu arada blogumda kara pancar ve kara lahanayı aynı şey gibi yazmışsınız sanırım, ama ikisi farklı şeyler. :) Laz böreği süperdir!!! Nereden biliyorsunuz onu? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kara lahana, pancardan farklı bir şey, bilirim :))

      Ben ortaokulu Ünye'de okudum. Babam askerdi. Hava üssündeydi. Ortaokul bitince yeniden döndük Ankara'ya. O yüzden yarı Karadenizli yani Ünyeli oldum.

      Kara lahanaya pancar da derler Ünye'de. Pancar çorbası denilir hatta.Çok severim.

      Laz böreği yerken selamlar oralara :)

      Sil
  19. Ne güzel bir kahve yazısı olmuş.Afiyetle :)

    YanıtlaSil
  20. Eeee kır yıl hatırı var bir fincanın ya. Ne güzel anlatmışsınız yüreğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırk yıl. Hem de hatırlısından...
      O yüzden kahve içmeyi çok seviyorum sevdiklerle :))))))

      Sil
  21. Nerde o eki kahveler :D türk kahvesi gibisi yok yani..

    Kalemin dert görmesin ;)

    YanıtlaSil
  22. Okuduğum en keyifli kahve yazılarından biriydi.Yüreğinize sağlık....
    Sizi + ekledim.
    Ben de http://yesimlehertelden.blogspot.com.tr/ sayfama beklerim sizi.Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hoş geldiniz. Birazdan blogunuza uğrayacağım :)

      Sil
    2. Ben de ziyaretiniz için iade-i teşekküre geldim...Sevgiler benden size...

      Sil
  23. Kırk yıl hatırlık içimler, sohbetler.. İşte bu yüzden seviyoruz kahveyi..:)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bahaneymiş ya zaten. Sohbet için :)

      Sil
  24. Kahvesiz bir zaman dilimi düşünemiyorum yanım da bile götürüyorum bolca:))) çok güzel yazmışsın canım , seronomi gibi paketin açılışından önümüze, gelişi ,içimi her bölümü ayrı bir keyif. Bir de son fal faslı var ama benim pek işim olmaz :) eline yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O son fasılı yazarken bile hatırlamamışım :)

      Sil
  25. Son fotoğraftaki fincan ne güzelmiş bulutlu .Bende kendimi ödüllendirmek için kahve içerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O fincanı bende çok severim.
      "Bulutlar üzerinde bir mutluluk kahve içmek" der gibidir sanki :)

      Sil
  26. Kahveyi de teknolojiye uydurdular. Geçen bir yerde, tanıdığın biri "Kahve içeyim de uygulamadan falıma bakayım." dedi. Hani sohbet olsun, tat olsun diye şekillerden umut çıkarırdık ya o da değişti sanıyorum. Bu arada örtüler çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duymamıştım. Fal konusuna meraklı olmadığımdan olabilir.

      Örtüler mi? Mavi çok eski. Beyaz çivi danteli. Brüksel'in.

      Sil
  27. kahve değil de çay insanıyım daha çok ama kokusuna bayılırım :D arada bir Türk kahvesi içtiğim de oluyor =) köpüklüsü en güzeli =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun yeri de başka. Çay içemyenlerdenim. Hiç :)))

      Sil
  28. Kahve Yemen'den gelir, bülbül çemenden gelir...bu da benden kahvenin yanına tatlı niyetine...kahve gibi keyifli bir yazı, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi gitti. Gülümseyerek kabul ettim <3

      Sil
  29. ha haa bak bizim ailede türk kahvesi ve sigara içmek isteyince anneler teyzeler halalar birlikteyken, hadi "prova" yapalım derler, ailenin büyük erkekleri anlamasın diye, yan odaya geçerler, prova bir şifre yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim rahmetli ortamca yengem -ki müthiş biriydi, idareci, derleyip toparlayıcı ve mutlaka çevrede öyle birisi olması gerekenlerdi -sigara tiryakisiydi. Kalabalık toplantılarda herkes sigara içmediğinden huzursuz olurdu içemeyince.

      İçenlerden birini su getirmesi için mutfağa gönderir diğerini başka bir iş için gönderir sonra arkalarından giderdi. Sigara içerlerdi tabii.

      Annem de ara ara içerdi bir zaman. Babam hiç içmezdi. Ben de o gelenektenim. Kızıyım ne de olsa :)))

      Ama kış günlerinde çocukluktan kalma geleneği şimdi kalabalıkta değil kendi kendime yapsam da yürütüyorum. Az önce kestane geleneği yerine geldi. Kar fotoğrafı çekildi. Ve senede bir kez olsun yapılan kabak tatlısının cevizleri kırılıp….. )))

      Sil
    2. Yani kar yağan kış günü geleneği kestane pişirilip, cevizli kabak tatlısı ile yürütülüyor.

      Sil
  30. ve asla yalnız basına keyif vermiyor :)

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci