1 Aralık 2016 Perşembe

Kara Kadifenin Beyaz İncileri


Ankara’da kar yağıyor tam şimdi. Ne zaman başladı bilmiyorum.


Kara kadife gibi kapkara gökten savrularak, kopmuş ipinden düşmüşcesine  tek tek  saçılan kar taneciklerinin inişleri açıkça görülemiyor. 


Ama sokak lambalarının güneşten ışıklarına nazire edercesine ay ışığı gibi gümüşi  şeritler halinde  yağarken  bir şölen, bir şölen.


Fotoğraf makinemin de üzerine düştüler. Zarar görmeyeceğini umarım.


Kar taneleri, çektiğim karelerde kabuğundan kopup kara sulara karışan inci taneleri gibi parlıyorlar.


Düşüşlerin en güzeli, kar tanesinin gökten yere süzülüşünde.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 01.12.2016, 22:43

 @AcemiDemirci

Paylaş :

36 yorum:

  1. Ayyy ne güzel :) Valla kıskandım. Biz iki pıtır düşse çamurla karışık bakıp kendimizi avutuyoruz burada :)
    Keyfini çıkart benim yerime de, olur mu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin için kar resimleri yayınlarım o zaman :)) Bu güzellik sabaha buz olacak. O beter işte :)))

      Sil
  2. Bayıldım. Tek bunu diyebilirim, ama bayıldıımm! :)
    İlkten yıldızlar sandım biliyor musun, siyah gökyüzünü kuşatan onlarca yıldız.
    Bizim burada fazla yıldız gözükmez çünkü, sonradan kameraya daha yakın iri kar taneleri dikkatimi çekti, yıldız gibi görünüyorlar fakat değiller dedim dikkatle bakıp yazını okudum. Ama hâlâ aklımda yıldızlar var, sanki kar taneleri gökyüzündeki ahterlerin işini kapmışlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yıldızlar gibiler kar taneleri. Gece de kapkara kadife.

      Beğendiğinize sevindim :)

      Sil
  3. Edebiyat derslerinde okuduğumuz "Elhan-ı şita şiiiri vardi. Cenap Şahabettin'in bir şiiri. Şu dizelerini hiç unutmam;
    Göklerden emeller gibi rizan oluyor kar
    Her sude hayalim gibi puyan oluyor kar.
    Dili ağırdır ama sanki müzikli gibidir. Onu hatırladım birdenbire.
    Umarım ilk kar tüm kirleri temizler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O şiir benim de aklıma geldi. Elhan, ezgi demek. Şita kış. Kış Ezgisi şiiri. Ezberimde yok. Sizin aklınızda çok iyi kalmış. Dil ağdalıydı ve ezberlememiştim. Ama şiiri biliyorum. Ders kitaplarının vazgeçilmezidi. Hala var mı bilmiyorum :)

      Sil
  4. Son söz ne kadar hoşuma gitti anlatamam :) Keşke buralara da yağsa biraz beyazlansak bizde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağsın dilerim. Ben fotoğraf çektikten sonra yavaşlamıştı kar yağışı. Balkona çıkıp baktım az önce... Kar tutmamış; ama ayaz sıkı. Kar olsa hava yumuşuyor. İyi o yüzden :)

      Sil
  5. Lapa lapa yağan karı çok seviyorum ama sonrasında oluşan vıcık vıcık seyler olmasa daha güzel olur 😁 burada henüz kar yok inş buradaya yağar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kar yağarken ne kadar güzelse sonrası okadar yorucu, bezdirici. Buz da çok zorlar :)

      Sil
  6. Dans ede ede düşen kar taneleri ne huzur vericidir:)

    YanıtlaSil
  7. Hele bir de evin camindan pala pala yağan karı izlemek yok mu :) Huzur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lapa lapa yağmasını bekliyoruz bu hatta sonu. Eğer yağış gerçekleşirse fotoğraf telaşında olacağım kesin :)

      Sil
  8. Yıldız gibi parlamış kar taneleri... Keyifli seyirler... Darısı İstanbul'un başına diyeceğim, korkuyorum:) Burada kar çileye dönüşüyor:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok parlayan düzgün yuvarlak topların bir kısmı ki iki ya da üç kadar, bahçenin aydınlatma lambaları. Ama diğerleri kar taneleri.
      Sevgiler :)

      Sil
  9. Bayılırım kara. Yağsın diye günlerdir gökyüzünü gözlemlemekteyim, umarım buralara da yağar. Tüm pisliğin üzerini örtecek kadar çok yağmasını diliyorum. (Bu İstanbul'un pisliğini kapatmak için de çığ düşmesi lazım sanırım)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur'un kar beklemesi. Birden aklımdan böyle geçti. Her zamanki gibi güldürdün :)

      Sil
  10. Öncelikle Ankara'nın bende ifade duygusu biraz farklı. Çok gelmek istiyorum ancak zaman ve imkanlar ( duygusal ) olmuyor. Kar yağışının heyecanı ise çok güzel. Resimlerde başarılı olmuş. Emeğine sağlık.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada gördüğüme sevindim seni :)

      İmkanlar kısmını anlamadım; ama neyse :)))

      Çok teşekkürler. Sevgilerimle :)

      Sil
  11. Nasıl da güzeller. Yine güzel kareler yakalamışsınız. Bir an yıldızlı bir geceden kareler sandım :)

    YanıtlaSil
  12. Resimler çok güzel çıkmış, özellikle birinciyi çok beğendim. Bu gece bende mi denesem. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer çekersen görür müyüz? Paylaşmanı bekleriz :)

      Sil
  13. Öyle güzeldi ki satırlar, keşke ben de orada olsaydım diyerek iç çekmeden duramadım. Burada yağdığı vakit gelip tekrar bu satırları okumak üzere not aldım kendime :) Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman beklerim :)
      Bundan sonraki yağışında da çekmeyi umuyorum. Çok teşekkürler :)

      Sil
  14. Yine harika kareler yakalamışsınız çok güzel:))
    Burada da yakındır karın gelişi. İnciler süzülmüş gerçekten gökyüzünden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Büşra. Hava ayaz olsa da fotoğraf çekerken katlanıyor insan. O güzel süzülüşleri seyretmek çok keyifli :)

      Sil
  15. ah ne güzel. kar bayılırım ama buz sevmem çünkü çok düşüyom yere yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sabah buzlanma olacağı endişeyle çıktım sabahın alacasında. Yoktu. Çok sevindim. Düşürüyor. Birkaç kez ben de düştüm. Karda düşmek daha güzel :)))

      Sil
  16. Buraya yağmadı :( karı severim ama şöyle lapa lapa yağmalı...:) ancak kediler, köpişler için çok zor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kar çok güzel. Hava da yumuşak oluyor kar yağınca. Buza çekmesi zor olan. Kedi, köpek ve kuşlar hep aklımda olur karda, buzda.

      Sil
  17. Güzel bir çekim güzel bir anlatım olmuş İstanbul,da bol yağmur Emeklerine güzel çekimine sağlık Yasemin....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Mayıs. Yağmur da bekliyoruz. Çok kurak bir yıl bu sefer Ankara için.

      Sil
    2. Dün akşam yıkıldı buralar nasıl yağdı içime toprak çekemedim ama öyle güzel di ki Karda düşse keşke :( İnşallah her yere yağsın canım....

      Sil
  18. ben pencere ardından severim hani hep yağsa ama yerler hiç çamur olmasa:))
    Kış pek çok yönden zorunlu kar soğuk mikroplar hastalıklar nasıl kırılacak derdi büyüklerimiz kar yağan yerlerde muhteşem manzaralar oluşuyor ama ben kışı hiç sevmiyorum:(( Paticanlar,evsizler çok zor durumda kalıyor odunu kömürü masrafı ayrı bel büküyor.
    Ne yapalım işte her güzelin bir kusuru var umarım kimseyi mağdur etmeden gider:)

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci