29 Aralık 2016 Perşembe

Karın beyazı; gecenin karası

Ne ay ne sokak lambaları yorulmadı dün gece ortalığı ışıtmakta. Kar yetişti yardımlarına. Karanlık gecede seçilemezken bile tanelerinin düşüşü. 

Sanki ay, havanda dövüldü; pula dönüştü ışığı lapa lapa, konfetiye ya da; saçıldı dağıldı; yere düştü. 


Bir de flaş çakınca, karelerde koca pamuk parçacıkları gibi, fırlatılmış kar topu gibi poz oldu karelere.

Göğün ayı, tepelere kar olup düşünce yerler de aydınlandı. Öyle koyu gecede yağarken taneleri kolay kolay ayan beyan  tek tek görülmeyen kar, ufacık ay parçaları halinde yere düşünce  ortalığı ay ışığınca ışığa da bürüdü. 


Kar taneleri, şapkanıza, mantonuzun koluna, boyun bağınıza düşse fark edilir; ama tek tek düşüşü, her an her  bakış açısından kolayca fark edilemez. Oysa topluca sessiz bir şarkı gibi yukarıdan yere inerken pus halindedirler. Karın pusu ile sisin pusu birbirine hiç benzemez. Karın olduğu her şey tertemizdir. Sisin değdiği islenir malum.

Sabah altıya doğru. On beş dakika sonra altı olacak. Etraf gece karası. Yer  karla kaplı olunca o gece karası hiç kar etmiyor ortalığı kapkaranlık etmeye. Sanki ay, yukarıda asılı kalmaktan yorulup yere inmiş, şöyle bir uzanmış. Uzandığı her yerden  ışıyor.


Martla çayırından çiçeğine neşelenen, Haziran sonundan sonra bomboz kalan arka tepeler kaz tüyü yorgan örtülmüşçesine beyazdı bu sabaha karşı. Tüm gece yağan kardan sonra. Dingin, belki her yıl değil bile, her yıl olsa da ancak birkaç hafta giyinebildiği  giysileri içinde pek huzurlu.

Yirmi santimi geçkin halde üstünü kaplayan karla ay parçasına dönüşmüş yerden, aya doğru gümüşi selam gidiyordu bu sabah. Saat  altı olmadan daha. Gecenin  en koyusunda.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL  (Acemi Demirci), 29.12.2016, 22:34


Paylaş :

29 yorum:

  1. Ahhhhh o kar var ya o karrrr

    YanıtlaSil
  2. Erimezse, donmazsa çok güzel o kar :)))

    YanıtlaSil
  3. Bu nasıl bir güzellik :) Özlediğimiz kareler bunlar. Emeğine sağlık ablam. ❤️

    YanıtlaSil
  4. Işığın kara yansıması da ayrı bir güzellik veriyor. Güzel kareler.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kar bir yandan ay bir yandan geceni ışıtıyor :)

      Sil
  5. dün akşam haberlerde izledim durmadan yağıyorumuş, Yasemin abla fotoğraf çekecektir mutlaka diye düşündüm ve güldüm

    YanıtlaSil
  6. Şimdi havayı pusartarak kar yapıyor. Birazdan arka bahçeye inip fotoğraf çekeceğim. Bugün izinliyim. Makinelerin benden çektiği. Kar yağar üzerlerine. Saklı Kanyon'u geçerken o buz gibi suya düşerler. Her an elde olduklarından ve aslında sakar olmasam da doğal olarak bazen düşebiliyorlar. Yine de onlarla böyle manzaralar çıkıyor ortaya.

    Nasıl oldun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hastaym hala o yüzden çok takılamıuorum buralarda, işe de yarım yamalak gidiyorum, halledeceğim işler varsa eğer yapıp geri geliyorum.pamuk gibi bi kar yağmadı buraya, yani benm bile üzerine kendimi atmak isteyeceğim.hep bi sulu ya da ne bileyim işte pamuk gibi değil.önceki sene atmştm kendmi bi kez pamuk gibiydi valla

      Sil
    2. Anladım, tuzlu su ile gargara yapılmamış :))))

      İyi bak kendine. Bulursan çorba iç. Hastalığa katlanmaktan daha kolay çünkü :))))

      Geçmiş olsun tekrar.

      Sil
    3. Doktor da gargara verdi de beceremiyorum ben o işi:) iş yerinde tavuk çorbası bile içtim o kdar beter haldeyim, teşekür ederim.iyi seneler!!!

      Sil
    4. Meltemcimmmm.... Hiç sevmezsin biliyorum iyilik üzerine yazılanları; ama ben de bu hastalığı çekmeyi hiç sevmeyenlerdenim :)))) Sesin çıkmaz, boğazın yanar, başını taşıyamazsın, kırılır dökülürsün. Zooorrr…

      Hastalığı çekmek yerine bir gargara. O kadar hepsi. Hepi topu bir gargara. Zor değil. Yaparsın. Sonucundan da memnun kalacaksın.

      Gripti değil mi rahatsızlık? Yani gargaranın etki edeceği bir şey? O zaman keşke yaptığını okusam :)))) Hem kim bilir nasıl bahsedersin gripten. Grip hangi sözcüklerle nasiplenecek, meraktayım. Bari yeni yıla grip girme )))

      İyi bak kendine. İyi yıllar, sağlık, huzur, mutluluk içinde.

      E mi?

      Sil
    5. Yok yok grip değilim zaten aşı oluuırm her sene.virüslü bakterili bi faranjit.ağrı kesici almadan başım dinmiyordu ilk kez dün akşam ağrımadı sonunda.hem benim hoşuma gidyo yazman :D dediğin gün tuzlu su gargarasnı yapmştm hem.

      Sil
    6. Hıımmm, demek yazmam iyi. Tamam o zaman :))))
      Gargara da iş yerindeki çorbada da iyi gelmiş. Açık değil mi?
      Grip aşısı hiç olmadım. Gargara, aşıyı döver :)))))

      B bir de boğazına atkı sarmadan, alnını kapatmadan-bere ya da şapka ile-, kulakların rüzgara maruz kalarak dışarıda gezmezsin olur mu Meltemcim ?

      Hem faranjit isen zencefilli sıcak yani ılık içecekler içiyor musun? Salep de. Yeni yıla ben hep salep içerek girerim.





      Sil
    7. 7 8 senedir aşı oluyorm ben, burnum hiç tıkanmıyo:)soğuğa maruz kalmıyorum pek, binadan arabaya kadar.ayva rendeleyip üzerine bal döktüm yedim, adaçayı içtim ıhlamur bile

      Sil
    8. Senden okuduğum en güzel mesajdı bu konuda:))) Neden bil?

      Ayva rendeleyip üzerine bal dökmeyi bilmiyordum. "Keşke" dedim okuyunca "şunları yapmak iyidir yazmak yerine sen neler yapıyorsun yazar mısın?" diye sorsaydım".

      Başka neler yapıyorsun peki ? :)))))

      Sil
    9. Yarrlı şeylet içtiğim için:) ayva bal üzerine zencefil de lazm ama benm evde olmadğı için zencefilsiz yedm, hiçte sevmedm ama zorladm, boğaza iyi geliyor.süt çilek muz ananası blendırda çırpıyorm iyice kıvamlı oluyor içine bolca bal üzerine de toz fıstık, afiyet olsun :D

      Sil
    10. Her ne kadar tereciye tere satmış görünsem de öyle değil. Çünkü tereci olduğunu bilmiyordum :)))) Ama terzinin kendi söküğünü dikemediğini iyi bilirim. Bu durumda ben tereciye tere satan olmasam da sen söküğünü dikemeyen terzi gibi görünüyorsun ama :)))

      Muz, süt çalkaması harikadır da en sevdiğim şey çilek, ananas filan da eklenince. Kaç mineral, vitamin var içinde saymaya parmak yetmeyecek :))) Potasyumundan falanına falanına...

      Tamam, tarifler senden. Ancak, tek başına zencefil hepsine yeter.

      Sil
    11. Yaa olur mu hiç öyle şey, o içeceğe atom deriz biz hatayda hatta bilirsin ünlü atomcu amca var mydonose un orada, ünlülerin fotoğrafı vardır hep minicik bir yer, orada içe içe alıştık bende kafamda kurdum böyle yaptğnı düşündüm ben dr yaptım güzel de oldu:D zemcefil alcam ama eve

      Sil
  7. Oh mis, fotoğraf karelerinden huzur yayılıyor... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçede bile çok zor yürünüyor. Otuz santim kar var. Bir yandan da yağıyor. Öyle ki tatil filan okullar ama çocuklar bile oyun için çıkamıyor.

      Sesini duydum ama :)))

      Sil
  8. Muğla'nın doğusu dediğimiz yerdeyim ve İstanbul'u aratmayan kar ile yaşıyorum..Temiz bir sayfa gibi yılın şu son günlerinde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir yer olmalı. Yazından kışına yaşatabiliyor :)

      Sil
  9. Sabah kalkınca inanamadım bu kadar kar olmasına.Kardan adam yapmak istiyorum ya ben de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl güzel yağıştı öyle sabahleyin :)

      Sil
  10. Çooook çok güzel görünüyor. Seyretmesi pek keyifli olmalı. Gerçi bakarken bile içim üşüdü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağarken de, yağdıktan sonraki bu halini de seyretmek çok keyifli. Dona çekmesi ve erirkenki çamur hali farklı ama.

      Keyifler hep sürsün...

      Sil
  11. Ne deyim dedim ?
    Sustum ve hayal edip,o kuş tüyü,yatakda ayın dinginliğinde uyudum...
    YÜREK neler söyletir Yasemin'e koru onu Allah'ım sabahları görsün gönül gözü bize yazsın anlatsın.

    Öptüm alnından.Tam da bu güzellikleri gören gözlerinin ortasından...

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci