25 Aralık 2016 Pazar

Kırından dağına, yaylasından bahçesine, saksısına derken... Omlete ot

Kâh iki taşın arasında kâh bir kaya başında; bir bakarsın dağın yamacında, bayırında eteğinde, bazen ille bir mikro klimada, ille belli bir toprak yapısında; bazen ille de karın buzun altında biten; kendince huylu, suyunca boylu otlar…

Hep anlattığım fırsat buldukça da anlatacağım konu, otlar. Saksıda kısıtlı güzellik; çeşit çeşit renkleri, kokuları, halleriyle ovalarda uzanıp gitmeleri; biri solarken sıra ona geldiğinden diğerinin açması apayrı, taptaze bir şenlik.

Otlar, eğer sırf dağ kenarında, yol kenarında, hala kalabildiyse ayakaltı olmayan yerlerde bitmişlerse o zaman  renk ve koku tek. Ancak otlar sırf renk ve koku değil elbet. Lezzet! Evet, hem de nasıl lezzet!

Hafta sonunun ütü, temizlik, falan falan adı altında üst üste yığılmış, yapsanız da kısa zamanda bozulacağından sil baştan yeniden yapıp bu yeniden ve yenidenlerin biteviye süreceği işleri bilgisayarınızı bir köşede ıssız bırakıp kolaylamışken hala kahvaltı yapmadığınızı aklınıza hiç gelmese de……… Bir uyarı gelir ama. Mideden.

İşte o zaman kendinize biraz ilgi zamanıdır. O da ola ola fazlasından bir omlet sadece. Ama o sadece omlet, bambaşka bir şey olabilir birkaç taze ot katarsanız…

Ortalık temizlik kokarken artık kahvaltı değil brunch denilse yeridir öğün sonrasında yorgunluk filan akılda kalmaz; ama otlarla çeşnili ve yalnızca hafta sonları gerçekleşebilecek bir tat bırakır. Hani ufak şeylerle mutlu olabilmek yetisinin de sınavından geçer not almaktır bu  tat biraz.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 25.12.2016, 11:18  


Paylaş :

38 yorum:

  1. Bazen işe güce öyle bir dalıyorum ki kendimi unutuyorum😊 Neyse ki vücut hemen uyarıyor... Afiyet şeker olsun... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. O peçete var uya, mavi çiçek işlemeli, kenarı tığ işi. O benim ilkokuldaki beslenme saatindeki peçetemdi. Annem işlemişti :)))

      Çok teşekkür ederim, sevgiler.

      Sil
  2. Afiyet olsun bir pazar klasiği misali.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadesinden bir klasik tarz. İyi gidiyor hafta sonunda bile olabilse :)

      Sil
  3. Omlet deyip geçmemeli :) Sanat eseri gibi olmuş, ellerinize sağlık ve afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa, o kadar mı? Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Egeye bekleriz, otlarımız meşhurdur:) Afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ucum Ege zaten. Yazları. Çeşme. Otuz yıldır. Öncesinde yine oralar Çeşme değil. Kuşadası filan :)

      Sil
  5. afiyet olsun ne güzel gözüküyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzeldi gerçekten. Otunu çokça koymadan; ama rayiha verecek yeşillik ve otlar ekleyerek yapınca ben seviyorum.

      Teşekkürler.

      Sil
  6. Ot ve yumurta yemeyi en sevdiğim iki şey. Şimdi ikisi bir arada:)
    Az önce kuzu etli arapsaçına yumurta kırdırdım. Yine ot + yumurta. Afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam Ege sofrası. Ne güzel olmuştur :)

      Sil
  7. Otlara ot deyip geçmek büyük haksızlık ama başka da ne denilebilir bilemedim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Ot; ama lezzetlerin hası" denebilir mesela :))))

      Sil
  8. Bi gün bana kahvaltya gel, kreplerimize nutellamızı sürelim üzerine bal dökrlim bi de ceviz kondurduk mu tamamdır :D ama omlet şart türk kahvaltısında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahvaltı, en sevdiğim öğün. Tamam, bir gün kahvaltıdayız. Nutella olmasa da olur :))))

      Eskişehir'de mutlaka yenilmesi gereken bir şey var. Ballı kaymaklı gözleme. Harika. Ona benzer bir krep yani cızlama; yani akıtma? Ha, krep konusunda iyi misin?

      Omlet sık yaptığım bir şey değil. Bu sefer sebzeli sebzeli yapayım dedim... Nefisti :))))

      İyi oldum demiştim; ama bak sesini henüz duydum.

      Sil
    2. Bu arada, ufak yeşil zeytinler, zahterli Hatay zeytini :)

      Sil
    3. Denememiştm onu ama eskişehir yakın yer gidilmeli:) bizim zahterli nar ekşili zeyytinimiz meşhurdır bi dr çökelek, üniverstedeyken arkadaşları alıştırmştm, ya diyolar mutsuzken gelip senin evde kaseyi bitiriyorduk:) pek iyi değilimdir aslında krepte ama kendimce:) ben pazar kahvaltısnı yumurta olmadan yapmam; asla haşlama değil

      Sil
  9. Evet küçük şeyler ama büyük mutluluklar. Ya diyorum ya babaannem tanısa çok severdi sizi. Oda çok sever otları, doğayı, yeşili. Kaleminize sağlık, babaannemden ve benden sevgiler...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tanımak isterdim babaanneyi.
      Sana ve babaanneye de benden sevgiler <3

      Sil
  10. Bir omleti, hele otlu omleti bit tek sen böyle anlatabilirdin :)
    Bayılıyorum şu anlatım tarzına. Bu arada afiyet bal olsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu yoruma bayıldım. Çok teşekkürler
      <3

      Sil
  11. Harika görünüyor afiyet olsun. BUraya gelirken kurutulmuş otlarımı da getirdim aman çok işime yarıyor misler gibi Ege kokuyor desem.:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzelini yapmışınız derim. İstediğiniz kadar götürebilme fırsatı var galiba? :)))

      Sil
  12. Hocam yapma böle şeler. Şu an çok açım ya... :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam, sen açken böyle resimler yayınlamak yok artık :)

      Sil
  13. Bir et yemez olarak, yaşasın yeşil diyorum :)

    YanıtlaSil
  14. Yumurtalı her şey benim için ziyafet gibi :)

    Şu otları tanıyıp toplayabilmeyi çok isterdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumurta ile neler yapılmıyor. Ben çılbırı da severim yazları. Bir de Aksaray'ın, anneannemin özel bir yumurtalısı vardı, onu hatırladım. Nasıl yapılıyordu bir de onu hatırlarsam:..... :)

      Sil
  15. yaaa baksanaaa, hikaye kalpli kadın var yaa ilknur, onun blogger gazetesinde yer alın yazısına yorum yapmıştım yaa, şimdi baksanaa, yorumumda bir yanlış anlama olduuu, yanlış anlamış sanırım da, sen bir baksanaa, orda yorum yapsanaa, bir yardım etsenee noluuur hadii, bu yorumumu yayınla da ama ilknur da görsün tamam mııı lütfeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam, İlknur'a uğruyorum hemen. Üzme kendini, :)

      Sil
    2. Uğradım. Oraya bir yorum bıraktım :)

      Sil
  16. ah bayılırııım. şu hayatta en sevdiğim bikaç şeyden biri otlu omletler ve menemen. hayatımı bunlarla geçirebilirim. bir de pide bi de çikolata ve muz işte hayat bi de kitap olsun tamam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu nefis bir omletti gerçekten. Zaten resimden de belli oluyordur :)))

      Çok az bilinen bir menemen tarifim var. Biraz farklı içerikli. Yeşil biber yok mesela; ama başka çok farklı şeyler var. Ankara orijinli :)))

      Sil
    2. e o zaman yaz tarifiiii bi ara fotoyla :) ne o hep kuş hep kuş biraz da menemen :)

      Sil
    3. Menemen tadan kuş resmi koysam? :))))

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci