2 Aralık 2016 Cuma

Masal Kutusu


Daha önce  serviste yanındaki boş koltuğa koyduğu o güpgüzel doğum günü hediyelerini anlatmıştım arkadaşımın. El emeğiydi doğum günü için gelenlerin hepsi. Çiçeğine dek. Taze çiçek de var tabii. O evde beklemekteymiş Solay’ı. Hediyeler, eşinden.


Bugün arkamdaki koltukta oturuyordu Solay. Selamlaştık, birkaç cümle konuştuk ki kolu arka sıradan öne uzandı. Küçük bir teneke kutu. İncecik ve kare şeklinde. Üzerinde bir renkli kağıt yapıştırılmış. Kağıdın üzerinde masal kutusu yazıyor. Bir de el ile yapılan bir resim …

Kapağa bakarken kutunun içini de açtım. İçi, tıpkı masal kitaplarının kimisinde sayfa tek tek açılmaz da akordeon gibi açılır ya. Hani masalda tavşan varsa sayfada değil de sayfadan kesilmiş gibi bir tavşan çıkar ya. Öyleydi.



İnce kutunun zemindeki kağıdın üzerinde başka kağıtlardan kesilmiş diyelim ki ağaç ve başka şeyler. İnce bir iş. Masalı bir kutuya sığdırmak. Dahası masalı bir kağıttan eliyle keserek kutuda saklamak.


Çok beğendim, öyle ki bir çocuğun bakabileceği hayranlıkla evirip çevirdim. Gözün kaldı. Yani fotoğraflarını çekebilmeyi istedim o an. Masal kutuları için masal yazmak için.  


Daha ondan gözümü alamamışken ikinci bir tane uzattı. O da bir küçük teneke kutu. Daha derin. Dikdörtgen. Kutunun üzerinde, resim çizilmiş ve yazı da iliştirilmiş  yapışık halde yine bir kağıt. Başka bir masal kahramanı saklı içinde. Bu kez kahraman Kırmızı Başlıklı Kız. Çok güzel kutu bunlar. Resimlerini çekmezsem olmaz. Bir sormalı arkdaşıma ne diyecek, eve götürüp resimlerini çekmem konusunda.


“Ben bunları kaybedeyim mi tam şimdi, burada? Bulanı da ben olayım mı?” dedim şaka yollu; ama aslında ciddi ciddi. Arkadaşım ciddileşti. Cevap  beli J  Bu arada üçüncü kutuyu uzatmaktaydı. “O zaman bunu da kaybedeyim” dedim gülerek. Solay yine çok ciddi. Kaybetmemi istemiyor belli J))


Hala resimlerini çekmek istiyorum. Arkadaşımdan belirgin bir cevap yok. Daha üsteliyorum. Yok onca emek gider de gelmez korkusunu aşıladığım belli. Yerinde olsam ben de vermezdim.  Benim için değeri yüksek olan şeylerin maddi değeri hiç olmasa bile yerinde olmalı. Başka yerde değil.


Meğer Solay kendi yaptığı masal kutularının fotoğraflarını çekmişmiş. Yani masal kutularının fotoğraflarını ben çekemeyeceğim; ama arkadaşım kendi cep telefonuyla çektiklerini bana gönderecek. Cep telefonumda internet olmayınca bana gönderdiği masal kutularının resimlerin evde görebildim.

Solay

İlk kez, ve yalnızca bir kereliğine, istisnai bir durum olarak kendi çektiğim değil, çekme imkanı bulamadığım için arkadaşımın  çektiği resimleri yayınlıyorum.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 02.12.2016, 19:19

 @AcemiDemirci



Paylaş :

31 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Ben de çok beğendim. Heidili istedim kendim için de :)

      Sil
  2. Çok güzelmiş bende istiyorum bunlardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir tane Heidili istedim. Bekliyorum.

      Sil
    2. Size izleyici olamıyorum.Gözden kaçan bir şey mi var?
      İzleyiciler var mı blogunuzda?

      Sil
    3. ekliyorum hemen sorun var sanırım kimse olamıyor. izleyiciler kısmını ekliyorum.

      Sil
  3. Hani derler ya el emeği göz nuru öyle olmuş gerçekten:))
    Ben de kaybetmek ve bulmak istedim, ne deyim çok haklısınız :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu düşünmeyecek kimseyi düşünemiyorum kesinlikle :)))

      Sil
  4. Üçüncü kutunun fotoğrafı yok mu? İkisi de şahane olmuş. El emeği olunca da epey kıymetli oluyor haliyle :)

    YanıtlaSil
  5. Arkadaşımın bana gönderdiği fotoğraflar bu kadar. Ben çekmedim ki çekseydin kutuların kapaklarını da yani kutular kapalıyken de çekerdim. Yine de bu kadarcığına da çok sevindim.

    YanıtlaSil
  6. Ne tatlı bir el emeği... onların değeri daha bir başka:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Tüm güzelliği naifliğinde. Çok tatlılar.Ben de bekliyorum. Heidili :)

      Sil
  7. Aldığım bir kitapta şöyle bir cümle geçiyordu; 'bir varmış bir yokmuş var olmayana değil, aksine var olan dünyaya açılan bir kapıdır' yahut, bunun gibi bir şey. ^^
    Kutuları görünce aklıma ilk Grimm kardeşler masalları geldi. Gerçekten severek okumuştum zamanında, ve her birisi de inanılmaz güzel! Küçücük kutucuk, bir dolu masalcık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel masal kutuları gerçekten çok güzel şeyler
      çağrıştırıyor. Çocukluktan uzak olmak bile o masal kutusunu tutmaktan nasıl memnun kalınmasına engel olamıyor :)

      Sil
  8. Çok güzeller... Arkadaşınızın emeğine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala aklımda onları kaybedip sonra da bulanı olmak var :)))

      Sil
  9. Emek verilerek yapılmış en güzel hediyelerden yine bir güzellik sunulmuş,tebrik ederim ,yapanların ,düşünenlerin ellrine-yüreklerine sağlık hiç bitmesin böyle zarif ve naiflikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimizdeki çocuğun ne yapıp ne edip bir kutu resim içinde ne de güzel görünmesi, değil mi Merihcim?

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. Beğenilmeyecek gibi değil gerçekten :)

      Sil
  11. para ile sırf almış olmak için alınan hediyeleri hiç sevmemi tabiki de para gerekiyor; ama mbir şey ifade etmediği zaman ne bileyim bi değişik oluyor.hediyeler çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimizdeki çocuğun bir kutudaki masalıydı o masal kutuları.

      İnce, düşünülmüş, emek verilmiş, zaman harcanmış olması çok güzeldi. Para alıyor, belki onun yeri de ayrıdır; ama böyle bir davranış da çok ince ve çok şeyin göstergesi. Haklısın :)

      Sil
  12. Çok çok çok beğendim. Fikirde çok güzelmiş. Arkadaşın ne kadar da yaratıcı ve yetenekli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer yanında bir çocuk olsa insanın, büyükler daha çok bakmak için küçükler de ağlayıp, zıplayarak kendi ellerine almak için çırpınırdı diye geçiyor aklımdan masal kutularına baktıkça :)

      Sil
  13. ayyyyy nefis ya nefis bunlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimizdeki çocuğu, bir küçücük kutucuk içine sığdırmak. Anlamı çok güzel. Ben Heidili istedim. Şaşmamışındır :)))

      Sil
  14. Ne kadar güzeller. El emegi hepsi de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook güzeller. Hala çocuk yanlarımız var. Ve hepsi de o kutucuklarda :)

      Sil
  15. Uzun zamandır gördüğüm en güzel şey olabilir. Bayıldım gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimizdeki çocuğun kutuya girmiş hali, değil mi? :)

      Sil
  16. kalbinizdeki gökkuşağı solmasın.sevgiler.

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci