1 Ocak 2017 Pazar

Karın kınası; keklik


Tek tek, lapa lapa dökülen kar taneleri, arka tepelerin her yanını pasta kremasınca dümdüz, pürüzsüz  kaplamışken örtü olduğu toprağın üzerindeki yemleri, tohumları altında saklar.  O yemlerin peşinde seke seke koşanlar vardı bugün.


Türkülerde bile ille kaya başlarının misafirleri diye anılan keklikler,  karın üstünde kaya başlarındaki gibi ötmüyor. Kolayca sekemiyor. Karın içine gömülü haldeler neredeyse. Tek dertleri birkaç kurumuş tohum bulmak. Yem için başlarını kara gömüp eşeleniyorlar bu yüzden. Topluca geziyorlar her zamanki gibi. Karların üzerindeki sürü, koyu lekeler halinde gözüküyor.


Hava haliyle apaçık değil. Puslu, pusarık. O havada, dev bir pasta görünümündeki arka tepelere sürülmüş krema gibi gözüken karları kınalı kanatlarıyla, boyunlarıyla kınalayan keklikler, fotoğraf gruplarımdan sonra blogumda.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 01.01.2016, 16:39

 @AcemiDemirci

Paylaş :

30 yorum:

  1. Ne güzel sakin huzurlu biz gibi mutsuz değiller keşke onlarıda kirletmesek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel şeyler düşündürtüyorlar, değil mi? :)

      Sil
  2. Kar, kamuflajlarını iptal edip objektifine daha rahat yakalanmalarını sağlamış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, apaçık ortadalar beyaz zeminde, otlar olmayınca :)

      Sil
  3. Yazı yine harikaydı.

    Aslında yazma nedenim sadece bu değil.
    Gecikmiş bir teşekkür. Blog konusundaki bilgilendirme için <3

    Mail adresi aradım ama bulamadım. Sonunda buraya yazdım.

    Not: Bu arada aktarma yapmak yerine başka bir seçeneğe yöneldim.

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.

      İleti adresimi mi aradınız? Anladığım kadarıyla ileti adresime bakındınız.

      Verdiğim bir adres var aşağıda; ama orada bir sıkıntı da var. Eğer anladığım gibiyse size başka bir ileti adresi bildirebilirim. Aktarmayı anlayamadım :)

      Sil
  4. Keklik üzerine ne çok türkü var.Acaba neden bu kadar türkü yazıldı bunlara diye düşünmeden edemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şekerler, ondan olmalı. Süslüler, bir bakarsınız bir telaşla koşarlar. Seyri harika. Ve çok nefis bir sürpriz Ankara'da yani metropolde. Gerçi artık şehir kaçkını denilir de buradakilere.

      Sil
  5. Şu kar Muğla'ya da bir uğrasaydı güzel olurdu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antalya'ya uğradığına göre umut var :)

      Sil
  6. "Karın kınası keklikler" içeriği gibi başlığında çok güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O güzel kuşlarla başlık da içerik de ne güzel oluyor :)

      Sil
  7. Kar yağınca avcıların iştahı kabarıyor. Kimi ördek kimi keklik avlıyor. Nasıl spor, nasıl merak bunlarınki. Sizin yaptığınız gibi güzel fotoğraflarını çekseler bu güzelliklerin daha iyi değil mi?

    Bir küçücük et parçası için değer mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spor olamaz dediğiniz gibi. Bir canı hatta yuvadaki yavrularını yok etmek spor mantığına sığıyor mu acaba?

      Sil
  8. O kremadan bir parmak çaldım sadece....
    hımmmm nefis olmuş ellerine yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Merihcim, tüm ışığınla gelmişim. Çok sevgiler :)

    YanıtlaSil
  10. blogger semtine kaydolmamışsııın. yazıların çıkmıyoor.

    YanıtlaSil
  11. Yeni duyduğum bir anlamı daha var kekliğin;alımlı,güzel kadın demekmiş..Çok şaşırmıştım duyunca,şimdi her şey yerine oturdu:)

    YanıtlaSil
  12. teo ya sorsanaaaa neden çıkmıyo yazıların.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kez daha denedim. Bakmadım sonuca.Bakıyorum :)

      Sil
  13. videoyu izlesene semtte. bloguna o banner ı koymamışsın kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar incesin deep. Bir ara yaparım sanırım...

      Sil
    2. Çocukken memlekette keklik grubunun peşinden daglarin tepelerine kadar çıkışım geldi aklıma. Tam yaklaştım derken pırr diye uçup metrelerce uzağa konuyorlardi. Yazınızı okuyunca o günlere gittim... Kekliklerin yaz hallerini biliyordum. Kisları da böyle zahmetli geciyormus demek ki.

      Sil
    3. Ne güzel bir çocukluk. Biraz şehir kaçkını olunca, merkezden azıcık dışarı çıkınca ki her taraf tine de böyle olamıyor, yakalanabiliyor böyle ortamlar :)

      Kışlar, keklikler için uçamayacakları kadar aç kaldıkları mevsimler....

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. Çook. İkisi bana bir türküyü hatırlattı :)

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. Hem de nasıl. Koşuşları yani sekişleri filan. Ama karda yapamıyorlar. Ötemiyorlar da kışın :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci