20 Ocak 2017 Cuma

Yıldız tozundan kar taneleri sabahın karanlığında düşerken

Sabahın saat yedi buçuğunun kapkaranlığında yıldızlar yerlerinden sıkılmış da yörüngelerinden ayrılıp  dünya atmosferine çarpınca parçalanıp ufalanmış ve kar tanesine dönüşmüş halde kar yağmaktaydı. Sundurmanın altında durup o yağışı çekmeden ayrılmadım tabii.

Sabah  mı gece yarısı mı diye şaşkına çeviren kapkaranlık sabahın sessizliğini bozmadan yağıyordu kar. Kar, sükunet demek. O sükunet  erirse çamur. Çamur, sükunet filan değil. Bildiğin çamur elbet.

Akşam dönüşte yoldayken yine yağış vardı. Bu kez sileceklerin öte yana itelediği kar taneleriyle beraber  yağmur suyuydu. Sulu sepken düşüyordu. Sulu sepken, karla yağmurun düeti.  
Yokuşun altında indiğimde daha da hızlanmıştı. Öyle ki üç yüz metre bile olmayan yokuşu çıkana dek çantam dahi sırılsıklam olmuştu şemsiyeye rağmen.

Yokuşun bitmesine az kalmışken yol kenarındaki genç kayısı ağacının dallarına bir anlığına tutunmuş, düştü düşecek damlalar gözüme ilişti. Tam karelik. Ancak elim kolum dolu. Şemsiyem açık. Yine de çekilmeli.

Epeyce kare çektim. Kimisi ışık nedeniyle bozuk. Kimisi açık seçik belli.


Bugün  akşam dönüşte rastladığım, az önce fotoğraf gruplarımda paylaştığım, çekirdekten kendiliğinden yol kenarında çıkma kayısı ağacı dallarındaki sulu sepken damlaları.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 20.01.2017, 22:24

Paylaş :

16 yorum:

  1. Kar yağışı gündüz başka, gece başka güzel, çok seviyorum ben de...ama şöyle lapa lapa olmalı...:)

    YanıtlaSil
  2. Müjdecim, cemreler için gün saymaya başladım çoktan. Onca kar yağdı, biz kara doyduk; ama Ankara barajları hala ancak % 25 doluymuş. Ne yaman çelişki.Şimdi mevsim gerçekleri böyleymiş.

    Lapa lapa yağan kar, gerçekten kar değil mi? Bir de o kadar baktım koluma düşen tanelere; ama şu bildik kar şekillerinden göremedim. Eskiden görürdük ya...

    YanıtlaSil
  3. Son fotoğraf favorim çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de çok beğendiğimden onu seçip sayfaya koydum :)

      Sil
  4. Evet, son fotoğraf benim de hoşuma gitti. Birde, "Sulu sepken, karla yağmurun düeti" sözü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi adıma düşünüp yazdığım için sevinsem de en çok bu satırları okuttukları için sevindim. Çok teşekkürler :)

      Sil
  5. sabah karanlık akşam karanlık hep karanlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir şarkı mı vardı? :)))

      Sil
  6. Gece ışıklarıyla karın buluşmasını çok severim. Yüreğine sağlık zevkle okudum" sulu sepken karla yağmurun düyeti" ne güzel bir yakıştırma.çok hoşuma gitti.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklıma geldiğinde ben de beğenmiştim. Ama benim dışımdaki beğenileri okuyunca anlamlı oluyor.

      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Uzunca kalmasını istediğim bir misafirdir kar..bir günlüğüne gelir genelde ve herşey bambaşka olur..Anne ziyareti gibidir bildiklerini unutturur bilmediklerini hep seninmiş gibi hissettirir.

    YanıtlaSil
  8. Bu yeni saat uygulamasına daha yeni alışabilmiş durumdayım. Sabah evden çıkarken hava kapkaranlık. Eve dönerken yine karanlık. Bana İsveç'teki anılarımı hatırlatıyor. Orada bundan 3-4 saat daha fazla karanlık günler görmüştüm. Evimin yanında ilkokul var ve sabah ezanı okunduktan hemen sonra giriş zili çalmakta. Biz alışırız da küçük çocuklara gerçekten yazık.

    YanıtlaSil
  9. Sabaha daha çok varken sabah diye yollara düşüyoruz.

    Şu sıra öğretmenlerin en büyük sıkıntısı, uykularını alamadıkları için çocukların sınıfta uyumaları ve bu yüzden yüzden ders yapamamalarıymış.

    Bir ilkokul çocuğu o saatte uyumadan yapabilir, ders dinleyebilir mi?

    YanıtlaSil
  10. aman iyi ki doğa var yaaa :)

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci