19 Şubat 2017 Pazar

Ayın Anları

Ayın günü gününe uymaz. Her gece aynı yüzle; ama kah yarın kah tan kah hilal gülümser gümüş pırıltılı  çehresiyle.

Dün, Ankara’dan göğe bakanlar ayı bu haliyle gördü.

Bahara yakın bugünlerde kızıl şahinlere daha sık rastlar oldum. Tepelere sıkça uğruyorlar. Geçtiğimiz hafta sabah hava bulanık, karanlıktan birkaç adım önde.  Ayaz, yelin önünde kovalanırken yüzlere değişi gözleri bile üşütüyor. Günün günaydını böylesi soğuk şu sıralar.

Henüz dışarı çıkmıştım ki ayazın günaydının soğukluğunu unutturmak isteyen başka bir günaydın gülümsetti. Kızıl şahin, her zaman yaptığınca beni görünce konduğu direkten kakıp uçtu çığlık çığlık. Hemen baktım.
 
Şahinler hatırnazdır. Onlara  dost olduğunuz bir kez bellemesinler her gördüklerinde ille selam verirler.

Birkaç gün önce de  o bulanık sabahtan, balkondaydım. Uzaklardan uçtu geldi, , göz hizamdan, on, on beş metre yankınımdan uçtu. Geldiğini haber verir ille. Sessiz gelmez. O ezbere bildiğim ötüşüyle haber verdi gelişini. Gelin de el sallamayın kanat sallayan  o güzel canlıya J)

Kızıl şahin resmini bugün çektim. Direkte huzursuz. Hava bulanık. Ayara filan beklemeden havalanınca ve hayli uzakta oduğundan ancak bu kadar çıkabildi kare.

Ayın anlarından birisi olan ilk kare de fotoğraf gruplarından sonra blogumda.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 19.02.2017, 20:34


Paylaş :

18 yorum:

  1. Ne güzel tanıyorsun kuş türlerini görünce ☺

    YanıtlaSil
  2. Evet, kuş türlerinin burada ve Çeşme'de rastladıklarımı tanıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Aaa! İyi ama bu ormanlarda, dağlarda olmaz mı????

    YanıtlaSil
  4. Çok nadir de olsa şehirde bir iki kez benimde Şahin görmüşlüğüm var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerkenez var Ankara'nın tam göbeğinde. Kocatepe'de :)

      Sil
  5. Ay ne kadar yakın ve de güzelmiş:) Makinenizin kalitesi de ortada, ustalığınız da:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay, çok gizemli, sırlarla dolu, tek yüzünü gösteren, arka yüzünü hiç göstermeyen, hakkında neler neler söylenen , doğal değil suni olduğu da hep ileri sürülen bir uydu. Çok ilgi çekici bir uzay cismi :)

      Çok teşekkür ederim. Bazen böyle iyi çekimler çıkıyor elimden :)))

      Sil
  6. Vay kızıl şahin! Şahin görsem şahin olduğunu anlamam ben yaaa:( Kızılın nereden bileyim. Sayenizde öğreniyorum. Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim böyle bir yoruma. Gençken bayağı kızıllar. Yaşlandıkça koyulaşıyor tüyleri. Çok güzeller. Desenli. Ve insanları seviyorlar eğer siz onlara yakınlık gösterirseniz

      Kendimden biliyorum. Sevgielr :)

      Sil
  7. Çok iyi yakalamışsın uçarken çekim anını yanılmıyorsam şahinler hızlı uçar .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, hızlılar. Kanatları açıkken, havada süzülürken öyle desenli ki. Seyrine doyun olmuyor.

      Kuş gözlemciliği sadece çıplak gözle olmadığından kuş gözleyenler dürbünle bu nakışlı kanatları izlemeye doyamıyor :)

      Sil
  8. Fotoğraf makinamı yapamadı servis, güya yaptım diye gönderdi, insan hiç mi fotoğraf çekip bakmaz. Sabah baştankara gördüm ağaçta ama zum objektifsiz küçük makinayla yakalayamadım.

    Net olmasa da kare çok güzel bence, özgür doğasını yansıtmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraf çekmek meşakkatli. Ya rüzgar makineyi sallar ya hava bulanıktır ya kuş bu yerinde durmaz, deklanşöre basıldığında yerindedir; ama çıkan karede kuş yoktur :)))

      Umarım sorun en kısa zamanda hallolur Handan :)

      Sil
  9. Emek var o fotoğrafta :)) Ne güzel bağlar kuruyorsunuz öyle, sevgiler...:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok emek var gerçekten. Nefes tutmaya kadar.
      Teşekkürler. Sevgiler :)

      Sil
  10. kızıl şahin hiç duymadım ama dur red hawk olsa gerek sanırım :) cumartesi akşamı çayyolunda bi yerlerde akşam yemeği yedik de yabancı uzmanlarla, sen aklıma geldin, bu yollarda, serviste foto çekiyor olmalı diye sırıttım yaneee :)

    YanıtlaSil
  11. Evet, red hawk.

    Oku ve Sil etiketli iletilerden. Yayınlık değil.
    Hıımm, olabilir. Nerede yemek yemiştiniz, öğrenirsem söyleyebilirim.

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci