5 Şubat 2017 Pazar

Bir hafta sonu sabahı başlangıcı; Kahvaltı

Yeme içme değil konu. Geleneksel öğünümüzle çeşnilenmiş bir kahvaltı tabağı sadece.

Kahvaltı hayatın gerçeğiyse zengininden yoksuluna, kuş sütü eksik masalardan çökelek bile olmayan sofralarda  bir ekmeği üleşenlere kadar, başka gerçekler de saklı o zaman günün bu başlangıç öğününde.

Herkes hangi öğünü en çok sever bilemeyiz; ama benim için ilk gelen öğün her zaman kahvaltıdır. Öyle bir öğündür ki çeşidinde sınır yok. Oysa bir öğle ya da akşam yemeğinde çorba, pilav, etli, sebzelidir çeşitleme en fazla, açık büfe, masa filan değilse. Normalde. Zaten öğle ve akşam yemekleri kahvaltıdaki gibi tadımlık değil tabakla tüketildiğinden çeşit çeşit değildir. O çeşitlilik,  kahvaltıya özgü tek. 

Kahvaltı, peynir türlerinden reçel türlerine ki uzak durmak gerek, balından pekmezine tahinine, kuruyemişine, közleme kavata biberden körpecik kahvaltılık yeşil bibere, böreğinden kurabiyesine, dürümünden zeytinine, omletinden kaysı yumurtasına, en önemlisi bazlaması, gözlemesine rengarenk, zengin, tazelik dolu  bir öğün. Günün çeşnili, çeşitlilik içindeki başlangıcı. Söğüş doğranmış salatalıktan domatese olmadan da olmayanı.

Bu hafta sonu kahvaltıları, zorunluluktan dışarılardaydı. Elbet kalabalık masalarda arkadaşlarla olanları en güzeli. O kahvaltıda sadece istediğiniz tabağı görmekle kalmaz göresiniz gelmiş  arkadaşlarınızla sohbet ederek de  ruhen doymuş olursunuz.

Salam, sosis gibi şeylerden hep uzaksanız ve hatta yıllardır bunları gördüğünüz tek yer market raflarıysa o zaman sıradan bir kahvaltı tabağında istemeseniz de olan bu şeylerden uzak olabilmek için en iyi  seçim geleneksel tatlarımız. En başta da gözleme elbette.

Gözlemeyi oldukça farklı  kesip kahvaltı tabağına taç ederek  ve yanında şimdilerde başka çok sevilen tatlarla sunan yerler var. Onlardan biri bu hafta bizi ağırladı.

Gözlemede otlu olan benim tercihimdir. Ancak tek başına ot değil de içinde peynir de olacak. Burada içine beyaz peynir de koyulmuş ıspanaklı gözleme,  gerçekten harcı yerinde, hakkıyla bir gözlemeydi.
Dışarıdaki gözlemelerde en beklenilen şey, evdeki gibi tavada, sanki kızartma yaparmışçasına yağda pişmiş değil  de elektrikli filan da olsa gözlemenin huyuna suyuna, alışıla gelmişliğine uygun olarak sacda pişmiş olanı. Hafta sonu kahvaltısındaki  gözleme öyleydi.

Hayli çok patates kızartması üzerine değişik dilimlenmesiyle sanki taç gibi oturtulmuştu. Patates kızartması için de  iki çeşit sos vardı. Çok alışılmış olmayanlardan. Ketçap ve mayonez gibi. Biri süzme yoğurtlu. Biri kavata biber ezmeli.

Salatası, yeşilliği de vardı. Çok doyurucuydu. Öyle ki patates kızartmaları yenilmeyip kalıyor bile.

Bu arada müzik, Ankaralı sanatçılardandı. Bülent Ortaçgil, Mazhar Alanson. Kayahan. Bu daha bir tat katıyor. Ankara’da böylesi bir sunumla gözlemeli kahvaltıda anlam, daha bir Ankara anlamına kavuşuyor.

Eğer bir yerlerde oturup zaman harcayacaksanız kahvaltıya, sosisli, salamlı tabaklara da itibar etmiyorsanız  böylesi geleneksel ve gerçekten kolay kolay hiçbir şeyin lezzeti ile baş edemeyeceği gözlemeli tabaklar  istememek büyük kayıp ve ihmal.


Üzerine kahve içmekle pekişir bu hafta sonu kahvaltısı. Mesela kum ateşinde pişmiş; kakuleli, damla sakızlı ve menengiçli kahve.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL ), (Acemi Demirci), 05.02.2017, 14:22
Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @Acemi Demirci

Paylaş :

30 yorum:

  1. Kahvaltı sevilmez mi :)
    Ben her kahvaltıdan sonra muhakkak kahve içiyorum. Kahvaltı tamamlanıyor böylece :)
    Afiyet olsun, leziz görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeme içme konularını paylaşmaktan kaçınırım; ama gözleme içindi :)))
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. En çokta gözleme canım çekti ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nefisti ve hepsi yenemeyecek kadar da doyurucuydu :)

      Sil
  3. Offfff nefissss nefissss
    Hele final o kumda kahve beni benden aldı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kahvenin bambaşka bir kokusu ve lezzeti var. Arada bir denenmeli :)

      Sil
  4. Hamur işlerini bende çok severim.Afiyet olsn 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamur işleri lezzetli; ama biraz kaçınırım :)

      Sil
  5. Sunum çok ilginç, iyi fikir. Uzaktan ana öğün gibi düşündüm, okuyunca ve yakından bakınca gözlemeyi taçlandırmışlar, iyi de yapmışlar dedim. Kahvaltı en sevdiğim öğündür ama sosis, salam sevmem. Klasik ama zengin kahvaltı aşırıya kaçmadan bana yetiyor. Hele bir yaz gelsin sofralar renklendi mi peynirin en iyi arkadaşlarından salatalık ve domatesle birlikte off off diyorum. Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de öyle düşünüyorum. Bahar gelsin, yaz gelsin..... :)

      Sil
  6. of o ne biçim kahvaltı amanin süpermiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      Önce bir bakılıyor, inceleniyor. Kaç katlı diye. Altta patates kızartmaları. O kadar da çok ki... Sonra taç gibi, ince dilimli kesilmiş ıspanaklı, peynirli gözleme.

      Kısaca, çok güzeldi. Ama hepsi yenemiyor. Çoktu :)

      Sil
  7. Günün en güzel öğünü- sabah kahvaltısı. Açık büfe tarzı değil, sade, ekmek kokusunu duyarak peynirli bazlama veya gözlemeyle, sıcacık çayla harika bir kahvaltı.
    Tesadüf, bu sabah öyle bir kahvaltı yaptık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mersin ve yaylaları olunca peynirin de zeytinin de bazlamayla gözlemenin de hası bulunur.

      Bu konuları bilenlerin olması ve yazdıklarınızın onlarca anlaşılması büyük keyif.

      Çok güzel denk gelmiş kahvaltıların karşılaşması :)

      Sil
  8. Kahvaltıyı bende tek geçerim hele üstüne birde kahve geldi mi değmeyin keyife☕☕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peynirleriyle, yeşillikleri, domatesi, salatalığı, zeytinleri, reçelleri, balı, böreği çöreğiyle kahvaltı aslında her öğün olsa gider :)

      Kahve keyfi çok güzeldi. Közde :)

      Sil
  9. Akşam akşam iyi ki tok karnına ancak bakabildim iyi mi.
    Yoksa fellik fellik düşecektim yollara,elimde çeri dometesleri;
    Yaseminnnnn,neredesin az bekle bende gelim...diye neyse ki akşam oldu da başka pazarlara kaldı.
    Yarasın arkadaşıma,çok nefis görünüyor,afiyet olsun.

    Bu arada otlu-çökelekli yanmaz tavada yaparım bende fena olmaz,hani üzerinede sürdüm mü Artvin'den gelen tereyağı,evdekiler yerler parmakları ile gözlemeleri.

    O kahveye yetişeydim bari,yanında siğara içmem vallahi,yerdim damla sakızlı,kurabiyeleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin yaptığın otlu çökelekli gözlemenin bundan kalırı kesinlikle yoktur. Kiraz domatesler balkondan. Gözlemenin tereyağı Artvin'den. Fazlası bile var.

      Ben mi acaba diyorum Pazar günleri Merih'i bir arayıp sorsam :)))))

      Sil
    2. Gerçekten bekliyorum,domatesler bitmeden gel arkadaşım.
      Hep görüşelim diyoruz da,erteliyoruz.
      Zaman yaratalım bir ara görüşelim ne dersin..?

      Ayrıca da Ankara'lı yazıştığımız Bloğlar bir kahvaltıda buluşup,görüşsek;Ne güzel olur...
      Hadi organize edelim varmısın ?

      Daha sonra bütün illeri Ankara'ya 19 Mayıs da çıkartma yapsak,Ata'mızı ziyaret etsek...Ayyy hayali bile güzel..

      Sil
    3. Merihcim, olmaz mıyım hiç :)

      Bir ara ben de yazmıştım bunu. Ancak düzenleme işine girişemedim. Takip edemem diye. Eğer ki sen kotarırsın, böyle bir kahvaltı düzenlersen şimdiden kapıdayım :))))))

      Ankaralılarla başlayıp.....
      Çok güzel düşünceler. Hadi o zaman :)

      Sil
  10. Ah o gözlemeler yok mu..:) Afiyetler olsun..
    Tabaktaki gülen surat ifadesi de dikkatimden kaçmadı.. Yüzünüz hep gülsün..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülüyormuş gerçekten. Siz söyledikten sonra fark ettim ben de. Uzmanlık alanı ne de olsa. Kaçmamış gözünüzden.

      Sevgiler :)

      Sil
  11. Şüphesiz kahvaltı midemizi doyurduğu gibi gonlumuzude doyuruyor. Hele ki ailecek yapılan bir kahvaltı veya dostlarla berabersen. Değme keyfine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, kalabalık öğünler çok güzel özellikle kahvaltılar. Üstüne de kahve :)

      Sil
  12. Kahvaltının üzerine ohhhh birde kahve afiyet olsun ☕️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve, pekiştirici. Keyfin adı :)))

      Sil
  13. Kahvaltı asla atlamayacağım tek öğündür..Her öğün kahvaltı olsa bana uyar..Çok güzel bir yazıydı teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her rengin, tadın,yeşilliğinden, akla gelebilecek çeşidin olduğu bir güzellik kahvaltı. Sevenler olduğuna sevindim. Tek değilmişim :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci