9 Şubat 2017 Perşembe

Çömlek çamurundan kaleme tutan eller

Eller çok şeye biçim verir. Çamura mesela. Balçıktan esere dönüşür çamur uz bir elin değmesiyle. Çanak olur, çömlek olur. Seramik tabaklar olur. Müzelik.


Eller budar, diker, kazar. Yontar, biçer. Yazar, çizer.


Eli kalem tutmak demek, hep yazmak ile eş anlamlı olmuş şimdiye dek. Ancak artık yazmak kalemle değil, klavye ile. O halde eli kalem tutmak yazmak değilse şimdilerde o halde o kalemli eller çizecekler kalemle tek. Bu çağın kalem tutan elleri, çizerleri, çizenleri öyleyse.


Dün elim kalem tutmuştu hayli zaman sonra. Ve eski merakım depreşmişti. Resim. Kırpıntı kağıtlara öylesine bir şeyler karalamıştım. Acemilik çekmedim desem olmayacak. Sanki çizmeyi unutmuşum. Araya çok uzun zaman girdiği belli son çizdiğim resimden beri.

Yine de çizdim.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 09.02.2017, 22:11

 @AcemiDemirci

Paylaş :

33 yorum:

  1. Resim becerim yok, yani yapamıyorum. Ama iyi boyarım. El yeteneğim hangi konuda acaba???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesadüfen ortaya çıkarsa çıkıyor yetenekler. En kolayı müzik, resim galiba. Her ortamda gösterilebiliyorlar :)

      Sil
  2. Kırlangıçlarda hayat var :)

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle öyle.Paylaşım için teşekkürler.Çizimlerde süper.Bende bloguma beklerim.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. Bende resim güzel cizerim ama görmem lazım.Unutkan oldugm icin detaylar aklimda kalmaz.Kalmayncada cizemem 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, modelsiz olmuyor. Ben de aklımdan çizmedim.

      Sil
  5. Çizdikçe açılıyorsunuz ve çizginiz günden güne olgunlaşıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel şey duydum :)))
      Teşekkürler :)

      Sil
  6. Gayet başarılı uzun zaman geçmesine rağmen. I zaman bırakmak yok devam. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Kara kalemde iyi değilim ama 50 den fazla yağlı boya tablom var benim.Bu ara biraz ara verdim ama :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep resimde yoğunlaşacağımı düşünmüştüm. Etrafımdakiler de hep en azından amatör ressam olmamı bekliyordu. Hayat, akla gelmeyenleri gösteriyor. Ki her zaman yazıyordum da; ama resme odaklıydım.

      Epeyce tablonuz varmış. Ne güzellerdir kim bilir <3

      Sil
  8. iyisin yine de yaaa. ben çizsem kuşlar koyuna benzer hihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tane çizsene gerçekten Derincim, görürdük :)))))))
      Realist, sürrealist?

      Çok da teşekkürler. Duyduğuma sevindim. Çünkü resimden anladığını biliyoruz. En hoşlanarak okuduğum yazılarının başında resim analizleri gelir :)))))))

      Sil
  9. Bir çizer olarak tavsiyem devam etmelisin insan ancak onunla özgürleşiyor ne biliyim bana göre resim yenilik,sevgi paylaşmak demek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gün kısa. Yarısından daha çoğu bana ait değil. Hafta sonları da öyle, büyüklere çoğu.

      Bana ait zamanım olduğunda eminin iyi kötü çizimlerim olacak. Tavsiyeni tutacağım :)

      Sil
    2. Anladım benimde işim olduğu için günün çoğu onunla geçiyor ve severek yapıyorum huzur buluyorum.En kısa zamanda yeni çizimlerini bekliyorum :)

      Sil
  10. ahhhh keşke bende çizebilsem....

    YanıtlaSil
  11. Resim yetneğini gizli tutmuş arkadaşım.
    Küçük nesnelere resim yapmak,gözleride yoran bir durumdur bilirim...
    Hareketli resim çizmek zordur, sen bir de zordan başlamışsın ki Tebrik ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merihcim, teşekkürler canım. Bir şeyler çıkıyor kalemi ele alınca.
      :)))

      Sil
  12. ah evet evet bir resme baktığım zaman evet anlıyorum onun bir resim olduğunu başka bişey olmadığını. oleeey işte resimden anladığım bu beniim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))))))
      Evet, o bir resim. Benim çizdiğim :))))

      Sil
  13. Eller ne çok işlevi var hep iyilik ile kullanılsa çok güzel işler ortaya çıkardı bu arada resim yeteneğinizin olduğu aşikar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vardı. Biraz kalmış galiba hala :)))).

      Sil
  14. Resim de sanatın her dalı gibi harika.Kelimelerle ve fotoğraflarla anlattıklarınıza bir yenisi daha eklenmiş ne güzel ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etrafta yakalanacak fotoğraflık konular diyelim ki kuşlar, kaplumbağalar, dağlar filan varsa fotoğraf çekmemek ziyan :))))

      Sil
  15. Önemli olan güzel çizmek değil, çizdiklerinizin hikayesi olmasıdır.

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci