4 Şubat 2017 Cumartesi

Feribottaki Elleri Kınalı Kadın

Daha önce kınalı ellerini yayınlamıştım. Şimdi de o nasıl da akıllıca bakışların anlamlandırdığı güngörmüş yüzünü.

Her şeyiyle kendine özgüydü. Kınasını yakışı bile. Simetrik. Çizgi disiplininde. Ceketinin altında çiçekli pazen eteği.  Çantası metalik dövmeli. Her şeyi özenli. Her bakan aynı şeyi görebilir mi bilmiyorum; ama sıradan görünüşe bürünmüş sıra dışılığın  ellerinden bakışına, pazen eteğine dek yansıdığı bu kadın, 2012 yılında Çanakkale Bozcaada feribotunda, dışarıda oturup martıların uçuşmasını izlerken yanıma oturmuştu.

Benim gözüm nasıl oluyorsa oluyor hiç kaçırmıyor böylesi  güzellikleri. Yine yakaladı. 

Konuşması da çok bilinçliydi. Akıllıydı. Bakışları açık açık söylüyor zaten.

Ellerini kucağında kavuşturmuş haldeyken avuç içleri yine gözümden kaçmadı. Baktım baktım. "Olmayacak, fotoğraflamalıyım bu özgün, tümden kendine has ve şu an tam da yanımdaki kadını" diye düşündüm.

Kınaları öyle dikkatlice yakılmıştı ki izin istedim fotoğraflamak için. İzin verdi. Hatta bir de o akıllı bakışlarıyla poz verdi.
 
Yine bir gün aynı feribotta karşılaşmayı çok isterim. Çanakkale’yi de Bozcaada’yı da çok özlemişken.

İlk kare, fotoğraf gruplarımdan sonra blogumda.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 04.02.2017, 10:03


Paylaş :

30 yorum:

  1. Ne güzel bir yüz ve eller.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakışları ille çekilen cinstendi. En azından benin dikkatimi fazlasıyla çekmişti :)

      Sil
  2. Gözlerinde çilekeş bakışlar, yüzünde yılların çizgileri, kır çiçekleriyle bezenmiş eteği ve her şeye rağmen kınalı eteği ile Bir Anadolu kadını...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müthiş bir tabloydu. O kadar özenliydi ki. Her şeyiyle kendine özgüydü.

      Selamlarımla :)

      Sil
  3. böyle içten anadolu insanını, böyle görmüş geçirmiş teyzeleri görünce nasıl sahiplenesim geliyor. heleki empati kurup kendi annemi düşünüce. kınadan kişisel olarak pek hazetmem. ama ülkemizde değerini bilirim. güzel bir yazıydı. ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam anlamıyla güngörmüşlük yazıyordu yüzündeki çizgiler.Fotoğrafını çekemeden edemedim. Şimdi çok sevinçliyim iyi ki izin istemiş de çekmişim diye :)

      Sil
    2. İyiki iyiki. Böyle insanlarla hepimizin karşılaşması dileğiyle :)

      Sil
  4. Çok seviorum böyle doğal insanları.😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevimli değil mi? Bakışları çok anlamlı. Meraklı, ilgiden memnun, anlamak ister gibi. Anlatacakları da olan biri aslında......... diye gider :)

      Sil
    2. Benim ilk aklıma gelen şu oldu.İyi teyze sana vıyhhh guzum niye çekion benim ellerimi hele birde nete mi goycannnn.Töbe töbeee 😃😃😃

      Sil
    3. Duyabilirdim; eğer böyle bakmayan, kınasını böyle özenli yakmayan başka biri olsaydı. Ama o kadar özenliydi ki, bu özen sayesinde de kendine çok güveniyordu gibi. Bakışlarından da belli :)

      Sil
    4. Zamanında havalıymış teyzem masallah onunda makyajı elleri 😃

      Allah uzun ömür versin diyeyim.😃

      Sil
  5. neler görmüş neler geçirmiştir o eller...

    YanıtlaSil
  6. memleketimden insan manzaraları-nazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O manzaraları ufak bir katkım olmuş mudur?

      Sil
  7. O bakışlar, insanın içini görüyor ve hoşgörüyor gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok canlı, pırıl pırıl bakışlar. Gülüşü de Mona Lisa'yı kıskandırır :)

      Sil
  8. Ne kadar nizami bir şekilde yakmış kınayı :)) Süslü bunlar süslü :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle:))) Sanki belli bir düzenlemeye uyup da kuralı kuralına, santimi santimine yalmış gibi :)

      Sil
  9. Ege'de hep böyle kına yakılır, babaannemin küçükken bana yaktığı kınalar geldi aklıma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katıldığımız kına gecelerinde ellerimze kına yaktırmıştık. Yine olsa avucumun içine bir küçük benek halinde yakarım :))))

      Adetleri sevdiğimden.

      Sil
  10. Kınasının düzgünlüğünde eminim titizliği ve pazen eteği,gözlerinde ise yorgun kadın kimliği,neler gördü geçirdi bilinmez.
    İyi ki sana rastlamış,mutlu olmuş besbelli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mutluyum onu görüp böylesi bir aşırı düzgün kına ve şık bir hanımı üstelik de nasıl canlı bakışlı bir hanımı fotoğrafladığım için Merihcim :)

      Çok sevgiler.

      Sil
  11. Nasıl da güzel. O yüz ne çok şey anlatıyor insana... Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her haliyle çok anlamlıydı. Bir portreydi tam anlamıyla kendine özgü. Kayıtsız kalamadım.

      Sevgiler :)

      Sil
  12. O pazen eteği ben de kaçırmazdım kesinlikle,hatta yanına oturup bir güzel de hasbıhal ederdim teyzemle.O kınalı ellerin yaptığı ekmeklerin,peynirlerin tarifini isterdim,gurbetteki oğlundan,başka şehirdeki torunundan haber sorardım.E,hepsini bildim ben bu fotolardan,siz öyle görüp çekmişsiniz çünkü....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))

      Bir sonraki Çanakkale gezisinde feribotta olur musunuz?

      Sil
  13. O bakışların altında kim bilir ne yaşanmışlıklar gizli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. İçleri okumak ister gibi bakışlar onlar :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci