25 Şubat 2017 Cumartesi

İkinci Cemre Sırasında İlk Yuva

İlk yuvayı gördüm, bu hafta düşecek ikinci cemre sırasında. Yumuşak toprakta sonuna kadar açık bir kapı. Havalar ısınmış ve kış uykusundakiler  kapıları sonuna kadar açmış demek ki.


Toprağa açılmış. Köstebek yuvası olabilir, kertenkeleler olabilir.


Geniş bir girişi var yuvanın. Kertenkele değil o zaman. Bayırda. Yüksekçe yerde. Koşarak kaçamaz köstebek filan da. Galiba kuş yuvası bu


Kimi kuşlar toprağı oyup yuva yaparlar. Çatı ya da ağaç dallarının çatalları arasına ya da kayalara yapmazlar.


Böyle bir yuvayı uzaktan fark edebilmek, gözlerin alışkın olmasına bağlı. Malum, görülmek  istenenler görülür ilkten.



O yuvada çokça yavru büyümesini diliyorum :)
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 25.02.2017, 12:06

 @AcemiDemirci
Paylaş :

21 yorum:

  1. Kuşlar toprağa da mı yuva yapar. Bir yeni bilgi daha... Hiç bilmiyordum... Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toprağa da yuva yapıyorlar, kırlangıçlar toprağı ağızlarında iyice yoğurup duvarlara kapı girişi olan yuva yapıyorlar. Ben de çekmiştim resimlerini Datça'da.

      Çok teşekkür ederim. Sevgiler :)

      Sil
  2. Kuşların toprakta yuva yaptıklarını bilmiyordum. Havada-karada-suda... her yerde kuşlar var diyebiliriz o zaman.

    YanıtlaSil
  3. ne güzel hem doğa hem bahar hem canlı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet:)

      Bugün Ankara tam bahar.Güneşliydi. Buralar hep eser. Üst baş kalınlığı ona göre. Ama Kızılay'da fazla geldi.

      Annem, mahalle arkadaşım, annesi ve babasıyla kahve içerken ağırdan aldık ki hava biraz serinlesin ve fazla gelmesin üsttekiler diye :)

      Sil
    2. son yazıma yorumunu yanıtladım, baksana, kim ki duk'un mevsimler adlı filmini bir ara izlesene lütfen yaa, film tümüyle doğada geçiyor ve en sevdiğim filmdir, üzerimde çok etkisi vardır :)

      Sil
    3. O filmi önerdiğin için çok teşekkürler Derin. Bazen Japon NHK World kanalında bir dağın, ovanın dört mevsimini anlatır. Gözümü ayırmadan bakarım. Yani filmi nasıl izleyeceğim şimdiden belli :)

      Sil
  4. Bazı baykuş türlerinin toprağa yuva yaptıklarını biliyordum ama kırlangıçların toprağa yuva yaptıkları hakkında bir fikrim yoktu açıkçası. Bugün bizim burada da kuşlar cıvıl cıvıldı(Çayyolunda) :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))

      Göçmen kuşların kimisi de yapıyor. Ancak kırlangıçlar toprağa yuva yapmıyor. Onlar çatılara, duvar köşelerine hatta düz duvarlara yapıyor. Çektiğim kırlangıç yuvası resimleri var Datça'da. Sırası gelmişken yayınlayayım.

      Ankara'da mısın? Hem de Çayyolu'nda. Komşuymuşuz o zaman. Anlatırsan dinlerim yerini yurdunu :)))

      Sil
    2. Aaa evet yukarıdaki yorumu dikkatsiz okumuşum. Kırlangıçlarla ilgili...Ben de şaşırmıştım biraz:):)

      Sil
  5. cemre düştükçe benim mutlulugumu görsen ahh ahh bahar ne güzel şey.. çokca yavrular olsun o toprakta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cemrelerle nasıl mutlu oluyoruz. Bugün, ikinci cemre günü. Suya düştü düşecek.

      Dışarısı ıslaktı. Sanırım düşmüş. Suya düşünce oluşan taşkın her yanı ıslatmış. Ne güzel bir görüntü o yağmurla ıslanıp doymuş toprak görüntüsü :)

      Sil
  6. Kuşları sevmeme bir sebep daha :) Kalemine, yüreğine sağlık canım. Yaradan fark eden o yüreği ve gözleri korusun. Yuvanın minik misafirlerini de tabi :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şeker kuşlar. Yuvaları bambaşka mimaride. Örgüden. Çamurdan. Çalı çırpıdan. Toprakta. İçinde de hep konser var :)

      Sil
  7. Yerde kuş hiç görmemiştim, gördüğüm tüm oyukları yılan yuvası zanneder kaçarım ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine de yaklaşmamakta fayda var. Çok emin olmak için yuvaların karakteristiklerini eni konu bilmedikçe yaklaşmamakta sağlık açısından iyi :)

      Sil
    2. Karakteristik bikemeyeceğimden en iyisi aynen yzak durmak :D

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci