10 Şubat 2017 Cuma

Kara Sürmeli Beyaz Kanatlar

Bahara doğru leylekler özlenir. Leylekleri bacalar, elektrik direkleri özler en çok. Leylek yuvaları oralara çok yakışır çünkü.

Güneyden, Afrika'dan  buralara yola çıktılar mı bilemiyorum. Ama çıkmak üzereler en azından hala çıkmadılarsa bile. Şubat sonu burada olurlar.

Bir keresinde kuş gözlemciliğinde, elbette dürbün yardımıyla tesadüfen bir sürü görmüştüm. Çok yukarılarda. V şeklinde uçuyorlar. Gelen bir göçtü.  Çıplak gözle göğe bakıldığında görülemeyecek kadar yüksekte uçmaktaydı kalabalık sürü.

Sabahları çevre yolunun kenarında sazlık alanda gördüm sürüyü sonra da. Yağmurlardan sonra oluşan sazlıklı sulak yer nedeniyle olmalı. Orada konaklamışlardı belli ki. İki yıl önce Mart başı deli gibi yağan karda ıslanıp, tüylerinin kabarıklığı gitmiş halde görünce geleli en fazla iki gün olmuş leylekleri,  hasta olmamalarını dilemiştim. İçlerinde çok ender rastlanan bir de  kırmızı kanatlı leylek vardı. Ve sıcak iklimlerde yaşayabilen leyleklerin kar altında kalıp  ıslanarak üşümeleri endişelendiriciydi.

Tüm bu endişeler ertesi sabah boşa çıkmadı. Dün kar altında kalıp tüyleri yapış yapış olduğundan bakınca hiç de leyleğe benzemeyen; ama oldukça komik bir hale gelmiş leylek sürüsü gitmişti. Ankara’dan daha sıcak ve karsız bir bölgeye uçmuşlardı. Iğdır’a ya da Urfa’ya belki.

Sevindim çünkü onlar üstlerine kar yağarken, soğukta  sağlıklı kalamazlardı. Üzüldüm,görmeyi bunca istediğim  leylekler gelmişlerdi; ama Ankara iklimi de onlara soğuk gelmişti. Hatta karlı.
 
Makasla kestiğim renkli kağıtlardan geriye kalan küçücük parçacıklara  bir baktım leylek de çizmişim. Bu da şu demek. Leyleklerin yolunu hepimiz bekliyoruz tabii.

Üzerine iki leylek çizdiğim ufacık kâğıdın ebadı belli olsun diye hani hava alanlarında rastlanan dergiler vardır ya işte o dergilerden birindeki bir sayfaya  çizdiğim resmi iliştirerek fotoğrafladım bir kez de.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 10.02.2017, 20:26
Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci


Paylaş :

26 yorum:

  1. leylekler demek benim için mevsimler demek nedense. göç ediyorlarsa soğuk hava geliyor demektir. geliyorlarsa yaşasın bahar geliyor. baharı simgelediği için bir leylekleri severim birde cemrenin düşüşünü zaten. çizimler çok hoş olmuş. ellernizie sağlık. sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil
  2. Evet, leylekler iki baharı da birini gelişleri birini de gidişleriyle haber veriyorlar. Çok şekerler o yüzden.

    Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. O kadar yakından izleme, görme şansı olmadı bende, ama severim leylekleri. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iğdır'da ve Nahcivan'da her dal, cami kubbesi ve elektrik direklerinin her yanı leylekler ve yuvalarıyla dolu. Tabiat harikası oralar. Kafkas doğası, leylek doluydu.

      Ben de teşekkür ederim :)

      Sil
  4. İlkokula giderken aman diyordum leyleği havada uçarken göreyim de sınıfımı geçeyim. bu söylentiye bütün kalbimle inanırdım. Bir de papatya falına. Seviyor sevmiyor değil de; sınıfımı geçiyorum, kalıyorum diye papatyanın yapraklarını teker teker kopartıyordum. Korkarak ve endişe i ederek.
    .....
    Dünya tersine dönüyor. Leylekler bebek getirirken sıcak ülkelerden, şimdi tabut getiriyor Suriye'den cümlesi aklıma geliverdi bir çizer olarak. Çizsem mi çizmesem mi diye tereddüt içindeyim doğrusu. Çünkü çizgilerimle umut aşılamak benim karekterim. Ama bir de gerçekler var, içimizi acıtan...
    .....
    Mizahçı ve karikatüristler daha çok eleştiride bir olgunun olumsuz tarafını öne çkartırlar ki düzeltilsin diye. Başlıbaşıan muhalefet ederler. Aslında doğrusu da budur. Yoksa desen çizmede ise bir mahsur yok. Bir öyküyü resimlendirirsin olur biter.
    .....
    Çizgilerinle paylaşımların daha heyecan verici oluyor. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Bu sefer gelirken güzellikler getirsinler umarım leylekler.

    Çizer yanınızı okumak sanırım bu yorumla mümkün oldu. Boyut atlamak faydalıymış. Yazının yanında çizgiye de demek ki zaman zaman yer vermeli :)

    YanıtlaSil
  6. Benim içinde baharın gelişini simgeliyorlar ne vardı Ankarada kalsalardı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalsalardı. Ne vardı :))) Kafkaslar'daki gezimizde orada bir bölgede hep kaldıklarını öğrenince çok sevinmiştim :)

      Sil
  7. Leylek leylek havadaaa
    Bir çizgi film serisi vardı, göç eden leylekler de vardı içinde. Onu hatırladım yazıyı okurken. Çok eğlenceliydi ama en sonunda baba leylek ölmüştü >_<

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rastlarsam o çizgi filme sonunu izlemem...

      Sil
  8. Her sene ana-oğul leylek havada görmek için bakınıp dururuz. Bizim buralara da mart gibi geliyor. Umut etmek güzel şey...

    Gelincik en sevdiklerimden, nazeninliğiyle ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabahları bir tık daha aydınlık oldu. Zifiri karanlık değil günler uzadığından şu sıra. Aydınlık da değil. Sokak lambaları hala yanıtor.

      Kuşlar, erken başlarlar ya güne cümle kapısından çıkıp hele de rampayı inerken yan sitenin Japon elma ağaçlarından gelen kuş sesleri çeşitlendi. Sanırım kimi erkenci göçmenler gelmiş bile.

      Beni de tanırlar. İlk günaydın onlardan :)))

      Gelincik olduğu anlaşılacak mı tedirginliği yaşadığımdan bu yorumu görünce çizimimin gelincik olduğunun bariz oluşunu görmekten çok memnun kaldım. Çok teşekkürler :)

      Sil
  9. Baharın habercisi leylekleri dört gözle bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az kaldı. Gözümüz yolda. Onlarınki hava yolu ama :)

      Sil
  10. Yazılarını okumayı çok sevdim. Ben Grange ın polisiye kitaplarının hepsini okudum ve çok severim. Sanki o karakterlerin araba sürerken aklından geçenleri, pencereden bakıp hissettiklerini okumak gibi geldi bana. Şu an çok etkileyici buldum yani :)
    Bu ara etkiye biraz fazla da açığım o yüzden çok alakasız gelmiş olabilir de önceki sis yazısı ve bu, böyle hissettirdi bana :)

    YanıtlaSil
  11. Eğer yakınlarda cevapladığım siz en çok etkileyen yorumlar sorusunu bu yorumu okuduktan sonra cevaplasaydım mutlaka anardım. Çok teşekkür ederim.

    İnsan neden yazar ki? Önce hissettiği için sonra da hissettiklerini duyurabilmek için. Çok sevindim o yüzden okuduklarıma. Çok sevgiler :)

    YanıtlaSil
  12. Çizimler de leylekler kadar harika. Ellerinize emeğinize sağlık. :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşşekkür ederim. Çok memnun kaldım çizdiklerimi beğenmenize :)

      Sil
  13. Leylekler mevsimlerin habercisi... Çok güzeller... Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leyleklerle cemreler. Bekliyoruz kış yorgunu olarak :)
      Sevgiler :)

      Sil
  14. Gelincik çizmek de,leylek çizmek ve küçük konumda yine zor olandan çizmişsin,
    Göçmen kuş adı üstünde lak -lak diye hafife almadın yine..!
    Gelincik narinki ne narin,footoğrafının,çekildiğini anlasa yaprak düşürür..
    Emeğine sağlık.Harikasın arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merih, ne güzel bir yorum bu böyle. Çok teşekkürler :)

      Sil
  15. ben leylek gördüğümü hiç hatırlamıyorum yaa nerde görcem kiiii. bir deee amaaa "leylekler uçarken" adlı nefis bir rus filmi var amaaa orda gördüüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama olur mu leylek görmeden? Baharı görmemek gibi :)))

      Iğdır'da çok var. Heykeli de var ki trafiği alt üst edip yolun ortasındaki o leylek heykeli ile fotoğraf çektirdik. Bir de Nahçıvan'ın her yeri, tüm elektrik direkleri, ağaçları leylek yuvası ile kaplı :)

      Sil
  16. Bekliyoruz beyaz kanatları.. Gözümüz yollarda... Şarkıyla türküyle karşılarım ben onları..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gelselerdi. Bahar kanatlarında :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci