13 Şubat 2017 Pazartesi

MİM, Koleksiyon, Öneri Makinesi’nden

Vaktiyle Erzincan’da koskoca bir plaka halindeki taş kütleden masa üzerindeki tesadüfen fark ettiğim eğrelti otu, salyangoz ve yılan fosillerini gösterince daha önce bunları fark etmedikleri için oradakiler şaşmıştı. Hemen fotoğraflamıştım. Küçük taştaki midye fosilleri her yerde bulunacak cinsten.


Sevgili Öneri Makinesi, kendi hazırladığı, kültür ögeli ve gelmişten geçmişe her anı kapsayacak  zaman dilimli  bir MİM hazırlamış. Beni de hatırladığı ve daveti için teşekkür ederim J

1.Koleksiyon düşüncesi sizin için sadece bir nostalji mi yoksa tutku mu?

Koleksiyon, çocukluktaki kartpostal, pul, kibrit kutuları biriktirmek kadar naif yanımız belki, ama  zamanla anlaşılıyor ki bir heves yapılacak bir şey değil.

Kültür, birikim göstergesi bir şeyin koleksiyonunu yapmak... Hangi şeye yöneleceksiniz o bile  apayrı bir incelik. Sanırım herhangi bir şeyin beğenilip toplanması yanında muhtemelen eldeki, büyüklerden kalma şeylerin çoğaltılmasıyla zenginleşen bir eğilim bu. Bazen okuyorum, seyrediyorum öyle şeylerin koleksiyonu var ki. Hiç akla gelmeyecek şeyler.  Ama onları derli toplu bir arada görünce  ne iyi etmiş de toplamış bunları diyor insan.

Çocuklukta bir komodinim vardı. Sabah kakınca ilk işim onu tıkır tıkır karıştırıp kapağının içine yapıştırdığım kartpostallara bakmaktı. Sabah dediğim gün ağardıktan hemen sonra. Hiç geç kalkmazdım.

O halde koleksiyon nostalji mi oluyor benim için J

2.Koleksiyon yapıyor musunuz? Yapıyorsanız neler?  Yapmıyorsanız ne koleksiyonu yapmak isterdiniz?

Şu an bir koleksiyoner değilim. Çocukken kartpostallarım da oldu pullarım da. Çünkü çocuklar koleksiyon yapar.

Eğer koleksiyon yapacak olsaydım DOĞAL TAŞ koleksiyonu yapardım. Bir de ÇİÇEK FOSİLİ koleksiyonu.

Eğer içimizden kuvarsından, lalinden  organik taş olan kehribarına ve çiçek, yaprak fosili koleksiyonu yapan varsa lütfen paylaşır mı?
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 13.02.2017, 21:48


Paylaş :

19 yorum:

  1. Ben çiçek koleksiyonu yapmıyorum ama gittiğim ormanlık ve kırlık yerlerden mutlaka eve götürecek bir şeyler bulurum. Kozalaklar vs. Kozalak diyorum ama hepsine kozalak denemez. Ağaçların yenmeyen meyveleri, tohumları diyebiliriz. Yere düşen ölü doğa merakım oldu. Buna koleksiyonda denmez belki. Çünkü bir çoğunun ismini bile bilmiyor ve araştırmıyorum da. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ormanlarda aynı şey hep başa geliyor. Yerde göze çarpan bir ağaç kabuğu öyle güzel gözüküyor ki. Eğilip alıyorsunuz. Sanki o kabuk parçası ile o koca ormanı yanınızda götürmüş hissi yaşamak için. Ormana özlemden dolayı galiba.

      Sil
  2. Çok güzel olmuş cevaplar ☺ ben normalde yapmam ama çok sevdiğim bir doğal park vardı engel olamadım ve beni seçen yere düşen birkaç yaprakla ayrıldım orada hala saklıyorum, çok özeldi benim için. Bu anım geldi aklıma sen yazınca ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yerdeki yaprakların güzelliği... Hele de incecik bir der suyunda sürükleniyorlarsa :)

      Sil
    2. Gerçekten öylesi de vardı, ve görüntü paha biçilemezdi ☺

      Sil
  3. Halen sakladığım para ve pul koleksiyonum var torunuma saklıyorum umarım ileride benim gibi özenle saklar peçete, kalem, kupa ,çakmak ,tesbih ne biriktirirsen oluyor önemli olan severek biriktirmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bırakılacak en anlamlı şeyler onlar. Çok güzel bir düşünce :)

      Sil
  4. Benim için en değerlisi sanırım bilet koleksyonum. Defter ve kitaplarımın arasındaki biletlerden yaptım geçen senelerde :) Hâlâ da yenilerini ekliyorum. Pul koleksyonum var minik. İlkokuldan kalma kibrit koleksyonum var, bak o da değerli :) Çakıl taşları, bozuk paralar, minik kar küreleri.. Hahahah telefon kartlarının da çoğunu atmıştım ama yine de duruyor bir kısmı. Sanırım bu kadar :

    YanıtlaSil
  5. Çocukken yapmışlığım vardır,
    Kart postal,pul,peçete vb...

    Ama bana en ilginç gelen annemin tuzluk kolleksiyonu,en çok sevdiği torununa verdi onları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukken kartpostal, pul koleksiyonu hep yaptık galiba :)

      Sil
  6. Çocukluğunda kartpostal koleksiyonu yapmayan yoktur herhalde :)
    Peçete, düğün davetiyesi, mini poşet, ilk defa gittiğim şehre ait ilk biletler ( tramvay, otobüs, müze ), para koleksiyonu ve daha niceleri. Benim için özel bir anlama sahip olan her şeyi biriktiririm. Uzun zaman üstüne arkadaş buluşması mı yaptık. Hemen peçetelere notlar alınır. Kitaplar arasında itina ile saklanır. Yıllar sonra bulununca yeni bir peçete ile ilaveler yapılır :)
    Koleksiyonda önemli olan bizim içim bir anlam ifade etmesidir. Para koleksiyonuna ilk okulda iken babamın teşfiki ile başlamıştım. Sınırlı imkanlarla bir aşamaya kadar getirdim. Çalışmaya başlayınca yeni paralar satın alacağım diye söyler dururdum da olmuyormuş. Paraların benim için önemi herhangi bir sahaftan alınmış olmak olmamalı. Gittiğim gördüğüm yerlerin anılarını barındırmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anıları biriktirmek... Bunu başarmak ne güzel :)

      Sil
  7. eskiden herşey az olduğundan kolleksiyonlardaki objeler de bir o kadar değerliymiş. Şimdilerde koleksiyon yapacak ne kaldı ki, diyordum ta ki sizin fosilleri görene kadar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antikaları, eskileri, paha biçilmez tabloları, falanca döneme ait bilmem ne hanedanlığından kalma ne varsa meraklısının olsun. Ben doğal taş ve çiçek, yaprak fosili ile yetinmek isterdim eğer böyle bir koleksiyonum olabilseydi... 

      Sil
  8. ay güldüm evet tam sen işte :)

    YanıtlaSil
  9. Güzel cevaplar :)) Benimde çok küçükte olsa anahtarlık koleksiyonum var. Gittiğim şehirlerden aldığım :))) Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik bir koleksiyonmuş. Neler birikmiştir :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci