23 Şubat 2017 Perşembe

Tezgahlar, tarladan toplananlara gurbet...

Ankara’nın ilk AVMsi idi. Kırk bin kalem ürün ile açıldığı söyleniyordu  her yerde. Her yerde bu yazıyordu. Herkes bunu konuşuyordu.

Yıllar içinde Ankara kuzeyden güneye, doğudan batıya genişledikçe genişledi. Eskinin artık trafikten, kalabalıktan yorgun mahalleleri şimdinin hala  merkezde olsalar da boğazına kadar dolduğundan  nefessiz kalmış mahalleleri odu.

Yeni yerlere kaçıldı bu kez kalabalıktan, kirlilikten, otoparkları andıran kaldırımlardan, caddelerden. AVMler çoğaldı. Yan yana bile açılmaya başlandı.

Kırk bin kalem ürünle açılmasıyla övünen o ilk AVM,  yakınlarda üst katından olmuş. Ekonomik haller besbelli. Alt katında da bazı değişiklikler vardı. Sebze meyve bölümü aynı tek.

Lahanalar ilişti gözüme. Onlar da değişmiş. Top gibi, yuvarlaklar. Basık, yassı lahanalar kadar doğal değiller galiba. Bir yüzeye işlenmiş yeşim taşları gibi yan yana dizilmişler toplanılıp getirildikleri yerlerden yeni yerlerine. Tezgahlara.

Tezgahlar, tarladan toplananlara gurbet...

O kare, fotoğraf gruplarımdan sonra blogumda.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci),23.02.2017,  22:05

Acemi.demirci@yahoo.com.tr; @AcemiDemirci
Paylaş :

24 yorum:

  1. Kimler neler değişmedi ki bu hayatta onlar kalsın.Zaman herseyi dahada farklılaştırıyor gercekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Değişmeyen tek şey değişim kanunu" diyen felsefe, determinizm idi sanırım. Haklı :)

      Sil
  2. Hatırlıyorum bir markete gidiyordum ben de Ankara'da, Dedeman Oteli'nde kalırken. Beğendik miydi, uydurdum mu şimdi :) Vay be, 21 sene geçmiş Ankara'ya lk gittiğim zamandan beri. Haftasonları yapacak bir şey bulamaz ha bire yemek yerdik Can'la :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, doğru hatırlıyorsun Handan. Ben de ondan bahsettim. En taze balık Ankara'da yenilir :))))

      Sil
  3. ilk avm karum mu ankarada yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendik ilk. Karum sonra açıldı.

      Sil
  4. Çok haklısınız bu yazdığınızda gerçekten katılıyorum size..

    YanıtlaSil
  5. Ben küçükken babamlar anlatırdı ''bizim gençliğimizde, çocukluğumuzda böyleydi / şöyleydi'' diye. Küçükken uzak bir geçmişten bahsediliyor sanırdım ama değilmiş. Biz büyürken de pek çok şey değişecekti. Bizim altında gölgelendiğimiz ağacı kendi çocuğumuz göremeyecek hızda değişicek, yok olacak :(

    YanıtlaSil
  6. değişim zorunlu artık her şeyde neredeyse

    YanıtlaSil
  7. Hiç sevmiyorum AVM gezmek.Bir ben alışamadım sanırım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de. Açık hava bana daha yeğ. AVMlerdeki sinemalara bile gidesim yok :) Yine de zaman zaman kimi alışveriş için yolum düşmüyor değil.

      Sil
  8. Kızılay'daki Gima'dan bahsediyorsunuz sanırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. O en eski. Ama onun zamanında AVM kavramı yoktu. Beğendik'i anlatmıştım. Üst katı sosyete pazarı olmuş. Nerede olduğunuzu bilmeseniz orası neresi asla bulamazsınız. Dört beş ay önce bu hale dönüşmüş. Ben henüz gördüm :)

      Sil
  9. AVM'ler bakkalları yok ettiler. Oysa mahalle bakkalları nasıl da sevimliydi. Maddi durumu uygun olmayanlar için veresiye defterleri vardı.
    Lahanalar Brüksel lahanası mı acaba?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan unsurunun önde olduğu, daha merkezde olduğu zamanlardan uzaktayız gibi galiba. Bakkal Amca insandı; AVMler beton...

      Bildik lahana. Onlar da değişti. Yusyuvarlaklar :)))

      Sil
  10. Ya bu nasıl güzel bir başlıktır böyle. Ne güzel ifade ettiniz durumu. Öyle ki gurbet yani. Oldum olası sevmedim AVM leri. Hep bana itici gelir. Bizim burada da açılmasını hiç istememiştim. Ama bazı şeylere engel olamıyoruz. Sevgilerimle, Çok güzel yazmışsınız. Teşekkür ederim bu güzel ifadeniz için...:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Okumak da çok güzeldi böylesi bir yorumu :)

      Sil
  11. Herkes bi şeyin hasretiyle yaşıyor en az ya ne tuhaf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tuhaf gerçekten... Oysa iki, üç, beş şey de olabilirdi :)))

      Sil
    2. Bende sonsuz😂😂😂

      Sil
  12. Beğendik' in açıldığı zamanlarda Ankara' daydım. Pek havalıydı o zamanlar. Aynı Karum gibi. Her ikisi de zamana yenik düşmüş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün öğrendim. Beğendik yarın tümden kapanıyormuş. Büyüdüğüm o çevreye ait bir kültürdü. Tüm oradaki, Annem dahil hala oturanların lokali gibiydi. Alışveriş yapılır , oturulup bir şeyler atıştırılır ya da kahve , çay, su içilirdi. Bitiyor. Çok üzgün oradakiler. Bugün tanık oldum.

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci