11 Mart 2017 Cumartesi

Anlamı büyümek, öğrencilik ve mahalle olan cadde ve park


Bugün bulunduğum yerlerden biri de Kuğulu Park oldu.


Biz lisedeyken Kuğulu’nun en güzel zamanlarıydı. Çok genişti. 


Sonra yol geçti içinden. Göbek yapıldı. 



Şimdi de yanından alt geçit geçiyor.



Bu arada Kuğulu Park birinci dereceden tabiat sit alanıdır.


Ankara’nın sınırlı da olsa suyu vardır. 


Çağlayan olur, gölcükler oluşturur, üstünde köprüleri bile vardır.



 Hatta kuğuları, ördekleri. 


Bir sığırcık kuşlarını göremedim. Hep olurlardı oysa.


Kuğular her zamanki salınışlarıyla suda yüzüyordu.


Bir ara siyah kuğu ile beyaz kuğunun yarışı güzel bir seyirdi.

 
Kuğulu Park'ın taştan kuğuları.


Bu cici kızdan resmini çekmek için izin istedim. Poz verdi. 



Poz değil doğal olsun istedim. Onu da kırmadı. Bu arada lafladık.


Üstelik o da yazıyormuş. Öykü mesela.



Onca kişi arasından elbette öykü yazan cici kızı bulacaktım Kuğulu’daki bir bankta oturan kişi karesi için. Edebiyat geninin yardımı :)))



Kuğulu çıkışı Tunalı. Caddemiz. Orada büyüdük. O zaman mahalleydi hala.



Şimdi apartman tabela dolu.



 Yol boyu da müzikli. Her türlüsünden.



Gitar çalan gencinden.


Sazı elinde gencinden.


Kaval çalan gün görmüşüne.



Tunalı Hilmi Caddesi'nde dolanmak, şimdiki zamanda olsa da yanınızda mutlaka orada geçmiş çocukluğunuz, öğrenciliğiniz oluyor. 



Ve hep o gözle görüyorsunuz caddenizi. Mutlaka tanıdık çıkıyor karşınıza. 



Hala orada olan arkadaşlarınızla karşılaşıyorsunuz. 



Liselilerinizle, mahalle arkadaşlarınızla. 


Bugün iki kez geldi başıma.

(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 11.03.2017, 22:00

 @AcemiDemirci











Paylaş :

18 yorum:

  1. Ahhh kuğulu ..
    ne aşklara tanıksın sen

    YanıtlaSil
  2. Kuğulu Park'tan bir efsane gibi söz edilir hep.
    Kuğuların güzelliği parka da yansımıştır herhalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanı başından akan caddeler, trafiğiyle, her türlü özelliğiyle en zorlu caddeler. Caddelerin hizasında değildir. Biraz çukurda kalır. Aslında hayli çukurda. Bir gizli vadi gibi. Daha dışından başka bir dünyaya geçiş yaparsınız. O trafik keşmekeşinin en hatırlısının olduğu noktadan birden Bolu Yedi Göller'e geçmiş gibi olursunuz. Yedi Göller'deki göller de malum bizim Kuğulu'nun havuzu kadar çoğu :)))

      Bugün yine çok güzeldi. Kuğular, ördekler, içindeki ağaçlar, su :)))

      Sil
  3. Ankara'da bir güzelliği taşımışsınız yazınıza.Bir an orada hayal ettim kendimi. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Metropolün tam ortasında, metropole benzemeyen küçük bir havza gibi güzellik.

      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Kuğulu Park ile ilk tanışmam o ilerisindeki İsveç konsolosluğunda işlerim olduğu zamanlarda benim bekleme yerimdi. Yazın Tokat'tan gelmişim ve 3-5 saat beklemem gerekiyordu. Kuğulu parkın adını daha önceden duymuştum, yalnız aklımda daha büyük bir yer olduğu algısı vardı. Çok sonra bir kez daha yolum düştü ve 2016 yılına Kuğulu parkta girmiştim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuğulu Park nefes alınablen bir yer. Bir çanak gibi çukursa.

      Daha büyüktü belki iki katı. Sonta küçüldü.

      Koskoca bir derinlik olan Botanik Parkı çok büyüktür; ama Kuğulu kadar hareketli değil. Seğmenler Parkı da öyle.

      Kuğulu nedense bir başka Kuğuların da katkısı var sanırım.

      Sil
  5. Bir də uşaqlığın, gəncliyin keçdiyi yerlər olunca daha dəyərli olur insan üçün sanki. Zamanında altında oynadığımız ağac belə illər sonra baxdığımızda uşaqlığımızın canlı xatirəsi kimi gəlir bizə.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      Biz uşakken yani çocukken orada öğrenci olduk, orada büyüdük. O yüzden orada dolaşmak bana çok anlamlı.

      Teşekkürler Umman :)

      Sil
  6. İlk gençliğin geçtiği yerlerin zde uyandırdıkları bambaşka oluyor :)

    Kuğulu Park ve Tunalı Hilmi beni de seneler öncesine götürdü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin o cadde ve parkta hatırlanacak bir anının olması ne güzel. Hepimizin parkı demek ki :)

      Sil
  7. ordaki kuğuları yemişler bir defasında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evveeetttt... Çok üzülmüştük...

      Sil
  8. ay bak kuğulu ile ilgili bir anım var ya. amerikanyada bir caz grubu konserine gitmiştim. bikaç sene önce kuğulu parka gittiğimde o gün o grup konser veriyordu. aa dedim ben sizi amerikada izledim. fotoları gösterdim pek hoşlarına gitti, onlara o fotoları verdim sonra :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünya küçükmüş gerçekten. O caz grubu ile hem de Ankara'da karşılaşmak. Hayatın güzellikleri :)

      Sil
  9. Üniversite yıllarında Karum' da çalışıyordum. Öğle tatillerinin vazgeçilmez mekanıydı benim için Kuğulu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam Ankaralı olmuşunuz o zaman :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci