5 Mart 2017 Pazar

Bahar gelmiş. Dallar öyle söylüyor…


Hem son cemre düşer hem de günlerden Pazar olursa o zaman dallara bahar gelip gelmediğini görmek, gelmişse onları kare haline getirmek ağır kıştan sonra en beklenen şeydir.



Güneşli gün, cesaretlendiricidir.



Bahar gelmiş. Dallar öyle söylüyor.



Patlamış iğde dalları. Çiçekleri burcu burcu kokacak. Bugünleri tam bir yıl boyunca, ağır, sert, uzun bir kış boyunca bekliyoruz Ankara'da.



Gül dallarının uçları, taflanlar… Hepsi tomurcuğa durmuş patlayarak.




Baharın geldiğini biz cemrelerle sayarken salyangozlar çoktan ortalığı kaplamış.




Doğanın takvimini onlar haliyle en iyi bilenler. 



Kızıl şahinler direkte güneşlenmeye başlamış çoktan.



Biri bir yanı öteki diğer yani kolaçan ederek. 




Üçüncü cemre günün sürprizi. Saat 15:00'de biraz geçe ay gökte.




Ay güpegündüz böyle gözüküyor. 
Geceye daha çok yakışsa da gündüzün de güzel gözüküyor. 



Gündüzün, geceye çelmesi mi bu? Güneşle ayın gün ışığında arkadaşlıkları mı?



Güzel olmayabilecek tek şey sabah sekizdeki hafif kahvaltıdan sonra saat beşe kadar aç kalınca zaten hep düşük olan tansiyonun biraz daha düşmesi olabilir :)



Akşam üstü kerkenezler de başka bir direğe konuk olunca bugün görsellikte daha da zenginleşti.



Solgun gün ışığında ben fotoğraflarını çekip bitirmiştim ki uçtular. Fotoğraf sanatından anlarlar. Sekiz yıldır da modellik yapmaktan hiç şikayet etmediler J

(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 05.03.2017, 18:38

 @AcemiDemirci

Paylaş :

14 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Çoook güzeller. Kerkenezler tam göz hizamdan uçarlar görünce. Ben çekimi tamamladım uçtular. Çok da anlayışlıdırlar :)

      Sil
  2. Dün de biz annemle biraz yürüyüşe çıktık.Gerçi kısa bir yürüyüştü ama bu havalar insanı çarpabilir,dikkat etmek gerek...

    YanıtlaSil
  3. Ev sertti bugün. Cuma da limonata. Hatta Cuma mı, Perşembe

    mi akşam saat onda yan, 22:00'de bilgisayarımı kapadım. Çilek, roka filan olan birkaç saksıda ayrık otları öyle çıkmış ki yakında sazlığa dönüşecek haldeydiler. Onları temizledim birkaç saat. Rahat nefes almıştır bitkiler. Saksılar da ferahladı. Ben de internetsiz anların, balkon bahçecililiğin tadını çıkardım :)

    YanıtlaSil
  4. aa dolaşmaktan mı bahardan mı aç kaldın kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unuttum her halde bahar dallarını görünce. Tansiyonum zaten düşüktür. Bir puan düşse anlaşılır yani. Düşmüş. Anladım ki sekiz saattir bir şey yememişim :)

      Sil
  5. Sonunda bahar geldi.Üç gündür minik oğluşumla parklardayız.Kuşların sesi,güneşin sıcaklığı ne kadar güzel.Ağaçlar da çiçek açmış doğanın gelinleri olmuş.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün nefis bir gündü. Baharın ön hazırlıkları çoktan gerçekleşmiş. Kuşlar da poz verdi. Güzeldi :)

      Sil
  6. Umarım tekrar soğuk gelip soğuj tomurcukları dondurmaz. Çünkü daha burada dün biraz kar atıştırdı. Fotoğraflarınızın kalitesini bilemeyeceğim ama çok iyi bir bakış açınız var. Fotoğraflarda çok ince noktalara odaklanıp onları bize sunduğun için çok müteşekkirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım. Kaç kez kar altında kaldı tomurcuklar.

      Karelerde netlik tam değil. Çünkü az ötemde değildi kuşlar. Zaten az öteye konmazlar. Altı yüz metre belki daha uzaktaki, tepelerdeki direkteler. Çoğu kişi çıplak gözle onları fark bile edemiyor. Ben alışkınım ve rahatlıkla fark ediyorum.

      Zum en sonda. Yani yüze kadar çıkabiliyor yaklaştırmada. En sonda olunca netlik çok yakındakiler gibi olmuyor. Bir de akşamın pusu vardı. Yine de ben beğendim. Kerkenezlerin desenleri belli. Kızıl şahinler daha da uzaktaydı. O kadar çıkabildiler :)

      Sil
  7. annem fotoğraf atmış bana evin önündeki erik ağacı komple çiçek açmış, ay ben bi üzüldüm, salak şey her see erkenden açıyor sonrasında bir yağmur oluyor çiçeler hep yerde diye, yanıldım mı hayır 2 gün sonra bir yağmur bir yağmur, ağaçta çiçek kalmamış!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meltemcim, geç gördüm yorumunu canım. Özür :)

      Erik ağaçları her sene bu yanılgıya düşüyor, değil mi? Burada da patladı dallar. Hava soğuyacak. Mart dokuzu derlermiş ya eskiler, o vakit geldi geliyor, o zaman erikler ve erkenci bademler üşüyecek.
      Arkada kuruyan çamlar var. Üzüntüsü beni sardı. Yağmur gelsin, belki kurumaktan cayanlar olur. Yağmur, sana da yağsın olur mu? :)

      Sil
  8. Bugünlerde Ankara'da hava gerçekten çok güzel. Sizin fotoğraflarınız ve yazılarınız da en az hava kadar güzel :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele bu yorum öyle güzel ki. Çok teşekkürler. Çok sevgiler :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci