30 Mart 2017 Perşembe

Beyaz Örtüden Yeşil İpeğe; Mevsim Bahar Yani

Bahar, takvim olarak mevsimde. İklim kâh bahar kâh sonbahar. Kuş geçti evet, ama bahar hala tam olarak gelmedi.


İlkin yağmurlar. Bulutlar koyu ve kara; ama yağmur dökmüyorlar öyle ağaçların kana kana içeceği. Arada atıştırdığı oluyor o kadar.


Arka tepelerdeki şamdan çamların çoğu kurudu bu kış. Yazın sulananlar değil, çoktan tutmuş ve en ön silsilede yer alan üstelik de hayli boylanmışlar. Onlar da sulanıyordu hafta sonunda. Hala sağlam kökleri vardır  umarım.


Tepelere her sene  yeni fidanlar fazlasıyla dikilir. Bu sene de dikilecek ki yerleri açılıyor gibi geldi bana.


Boz tavşanlardan biri geçenlerde sabahın beş buçuğunda arka bahçede sekiyordu. Fotoğraf makinemi almak için içeri girip yeniden balkona çıktığında ortada yoktu.


Keklikler sabah akşam ötüyor, ormanın çevre çitinin bir o yanında bir bu yanında dolanıyor.


Bu sabah yokuşu inerken yapımı hala yarım  sitenin çevre çitine arkası bana yani yola dönük halde konmuş bir kara kızılkuyruk ötüyordu J  Kuşdilinden günaydın diyordu bence J  O kadar yakındım ki kaçmamasına şaştım.  Ben çite birkaç metre kalacak mesafede yaklaşmışken bile kaçmadı. Tanır beni ne de olsaJ Aramızda üç metre bile yokken


Birden döndü ve çitten havalanıp yere  doğru uçtu. Hemen yamacıma konacak sandım. Tam birkaç karış mesafe vardı aramızda önümden uçarken.  Bana bakarak yerden uçtu, önümden geçip. Gösteri yaptı sanki alçak uçuşuyla J


Ağaçların dalları patlayalı çok oldu. Erikler, kayısılar çoktan çiçeklendi. Kirli beyaz çiçeklerin o güzelim kırmızı kahverengi karışımı renkli kılıfları, beyaz çiçeklerin diplerinde sürme sürme gözüktü.

 
Saçları yeni çıkan bebeklerin başını andırıcasına  cılız mı cılız, koyulaşmamış yeşilleriyle ufaktan otlar belirmeye başladı. Şu an biçilmiş çim gibiler. Sonra her biri bir başka ota dönüşecekler. En çok ayrık olacaklar. Kokulusundan dikenlisine bezeyecekler her yanı.


Her yan? Yok, yok… Her yan değil. Toprağın olabildiği yerleri sadece. Malum artık toprak  değil beton her yan!!


Balkondaki Ayaş çilekleri çiçeklendi. Marketten alınma demetin uzun saksılara diktiğim köklerinden yeni yeni yapraklar vermeyi hiç ihmal etmez tere ve roka. Isırgan da bitivermiş bir yerlerden. Otlu omlete kattım en son birkaç dal. Mutfak makası ile kestim, eldivensiz. Süzgece aldım. Sıcak suyun altında tutunca dikenleri ısırmaz olur artık ısırganın. Ancak gövde dikenleri daha inatçıdır.


Sıcakta rahatsız etmesin diye bir numara büyük çizmelerim de hazır çamura, suya bulanmaya. Ama biraz bekleyecekler galiba. Kullanılacakları yere kadar. Şöyle böyle yedi yüz kilometre öteye yolculuk sonrası. Vakti var yani.


Bahar bu, ötesi yaz. Ama güzelliğinde öte yok, beri yok. Öyle bir güzellik ki bahar ve öyle de kısacık ki… Bu yüzden baharı en erken geldiği yerde karşılayıp ardından daha içlere, İç Anadolu baharına gelmeli. Bir bahar biterken yenisinin başladığı yere. Bir kez daha karşılamalı baharı içlerde.


Sonra doğuya kaymalı. Orada da karşılamalı baharı İç Anadolu baharı sonlanırken. Nisan ortası, sonları. Mayıs gibi. Hazirana kaymış hatta. En son Iğdır baharının o muhteşem güzelliğiyle baharı her irtifada, her iklimde her bölgede tekrar tekrar yaşamalı, doya doya. Günleri, ayları, hayatı, mevsimleri uzunca  bir süre bahar yapmalı.

Bu benim hayallerimden biri J
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 30.03.2017, 19:48




Paylaş :

24 yorum:

  1. Baharı doyasıya yaşamak nasıl da mutlu eder insanı. Şehirde, beldede, dağda, kırda her yerde... Farklı biçimde, farklı renkte.
    Yaza ulaşmadan baharı bitirmeden sindire sindire yaşamak.
    Çizmeler biraz daha giyilme zamanını beklesin.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl güzel bir mevsim. Renk, koku, çiçek, tomurcuk, kuş göçü...

      Çok sevgiler :)

      Sil
  2. Bahar ayları mevsim geçişlerinde bizi gelen mevsime hazırlıyor. Rahmetli annem, bahar aylarında beklenen yaz veya kış için "benzeye benzeye gelecek" derdi. Ömrü olan görecek. Sağlıklı ve mutlu bahar günleri dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyüklerin her dediğinin doğruluğunu çok sonraları anlıyoruz. Ama ille anlıyoruz.

      Sağlıklı, mutlu, uzun ömürlerde görülecek, yaşanacak güzel günler dileyerek :)

      Sil
  3. ne güzel görseller bunlar , emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar güzel. Kaşla göz arasında elimden geldiğince çektim. Teşekkürler :)

      Sil
  4. Bahar gibisi yok... Doğanın uyanışı beni benden alıyor. Çok güzel kareler. İçim ısındı... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karede, doğada,, tabloda, pencereden ... Bahar çok güzel :) Sevgiler :)

      Sil
  5. ayaş çileği ığdır baharı bilmiyodum ama bahar da bi tam gelmedi gelsin artık hop hop gelsin bahar gelsin şimdi gelsin hemen gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      Tıpkı öyle gelsin :))) Şarkı gibi 

      O Ayaş çileklerini bana yedi, sekiz yıl önce biraz da karısının isteği ile evde kalmamak için kendi servis araçlarından birinde sırf oyalanmak için bizi taşıyan yetmiş üç yaşındaki kaptanımız Satılmış amca Ayaş'taki çiftliğinden getirmişti. Hayli çoktular aslında. Ama beğenip alanlar olmuş kökten. Şimdi çiçekte. Bekliyorum hasadı. Üç beş çilek ama hasat ya :))))

      Sil
  6. Çamur ,su dinlemem çekerim diyeceksin:)) çizmeler rengiyle de göreviyle de hazır olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle olacak, çamura, dökülmüş yaprak yığınları arasına girilecek, gübre verirken koruyacak :)

      Sil
  7. ne güzel resimler.. büyük uğraşlar sizi beklıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi de zaman alıyor. Birazcık kendimi düşünmemişim hiç zaman almayan uğraşlara edinerek :)))

      Şikayet değil ama. Çoook memnunum :)

      Sil
  8. Ah var mı bahar gibisi, çiçekleri renkleri, havanın kokusu... Çok severim çok çizmelerin rengi de tam benlikmiş bayıldım.Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Çizmelerim :) Tüm renkler geride kaldı fıstiki yeşil öne geçti :)))
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Her bahar doğanın uyanışını izlemeye bayılıyorum. Hele o beton parçalarının içinden yeşillikler fışkırmıyor mu, inatla... Ahhh diyorum her seferinde :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatımının üstüne ne denilebilir. Çok güzel. :)

      Sil
  10. Yazınız da resimler de çok güzel. Gönüllerimizde, hayatımızda, umutlarımızda da baharın hep var olması dileğiyle. Kaleminize, yüreğinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar güzel olunca o güzellik karelerden satırlara yansıyor galiba. Çok teşekkür ederim. Sevgiler :)

      Sil
  11. Ne güzel bir hayal. Hani yeni yıla önce bir ülkede, sonra diğerinde girilir ve biz bunu hep haberlerde izleriz... Onun gibi bir şey diye düşündüm.
    Dedim ya, çok güzel bir hayal bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Bahara bazı yerlerde önce giriliyor. Birkaç kez doğuda bulundum. Nisanda yeni geliyor oralara bahar. Oysa Nisan'da bahar çoktan gelmiş de geçmek üzere oluyor kimi yerlerde de. Arıcılıkta da ona dikkat ederlermiş. Çiçeklerden polen toplama söz konusu olunca....

      Sil
  12. Çok güzel ve insana mutluluk veren fotoğraflar :) Takipteyim devamını bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hoş geldiniz :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci