12 Mart 2017 Pazar

Geldiği topraklara balkondan selamda bulunan mor sümbül

Küçücük, morumsu mavi  plastik saksı bile denemez kaplarda soğanları. Öyle bir   korunakta almıştım onu onlardan çokça satan marketten. Ben onu unutmuştum; ama o saatini unutmuyor baş vermede.

Geçen sene, bu sene içi boşalmış beyaz sümbül ile açmışlardı.

Sümbüller, soğanlı bitkiler malum. Soğanlar, çiçeklerin açıp sonra da geçmelerini takiben saksıcıktan çıkarıp serin ve karanlık yerde saklanmalı. Ben barbekünün alt katında saklıyorum balkonda. Bulduğum serin ve karanlık tek nokta orası çünkü.

Baharın  habercisi cemreler ile balkondaki birkaç. Saksı ki çilek, bereket çiçeği sardunya ve köklerden çıkan tere roka filan saksılara toprak ilave ederken gözüme çarpar o küçücük  saksıcık. Geçen sene rast geldiğimde baş vermişti bile.
 
Bu sene baş vermeden fark ettim neyse ki.Aklımda yoktu. Ama gözüme ilişti. Çıkardın, masanı  üzerine koydum. Güneş yeter ki olsun. Tam gün alabilir. Işıkta yani bolca kalabilir. Ve suya da doyacak tabii.

Hızla büyüdü. Her akşam dönüşte boylanışını gözümle fark ettim. Sonunda tomur tomur çiçeklenmeye başladı. Galiba fırsat bulup da toprağını tazeleyemediğimden  fazla çiçek vermedi. Ama az çiçekle bile kokusu kaç metre öteden duyulur cinsten.


Bugün resimlerini çektim. Moru, kokusu ve görüntüsü ile yoğun bir güzellik mor sümbüller.

 
Geldiği topraklara balkondan selamda bulunan mor sümbül, bugün fotoğraf gruplarımdan sonra blogumda ilk karedeki haliyle.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 12.03.2017, 20:32

 @AcemiDemirci
Paylaş :

24 yorum:

  1. Ben de bugün balkondan alıp sofraya koydum bir tanesini nasıl güzel kokuyor nasıl.. Ah çiçekler insanlara mutluluk vermek için yaratılmış olmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nereye geçsem oraya beraberimde taşıyorum sümbülü. Kokusundan mahrum kalmammak için. Kendisi de çok güzel. Bakıyorum da :)))

      Sil
  2. Sümbül kokuları beni benden alan koku sizin sümbül gerçek küçük çiçekli sümbüle benziyor ki onun kokusu daha da güzel oluyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çanta gibi taşıyorum yanımda. Şu an masada , bilgisayarımın yanında. Mis koku üretim merkezi olarak gönüllü halde havayı buhurluyor :)))

      Sil
  3. Ne güzel şeyler bu çiçekler.Mor sümbül bana çok sevdiğim bir arkadaşımı hatırlatıyor.Çekin kokusunu içinize çekebildiğiniz kadar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yana yetiyor kokusu. Bir de soğanı yavrulamış. Üç tane oldular. Biri yapraklı. Umarım o da açar. Geç açmasını, şimdiki çiçekler geçince yani solunca açmasını böylece daha çok kokulu zamanlar sağlamasını diliyorum :)

      Arkadaş hatırlatan çiçek, çook güzel :)

      Sil
  4. Çok güzel ya <3 Mor benim bir de favori rengim bu da öyle güzel tonu ki :). Ayrıca bitki yetiştirmek çok özenli ve güzel bir iş :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sabah daha da açmış. Çok güzel gözüküyor masada, yanı başımda :)

      Sil
  5. Bayılıyorum sümbülün kokusuna, görüntüsüne... rengi ne güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün daha da açmış. Az önce yine çektim resimlerini.
      Kokusu her yanı sardı :)

      Sil
  6. Bayılıyorum çiçeklere çiçek olan herseye..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçekler çok güzel. Güzellik getiriyorlar oldukları yere :)

      Sil
  7. Çok güzel❤ Ben hiç çiçek bakmayı beceremiyorum:( Çok özeniyorum ama.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))

      O zaman çiçek resimleri paylaştığıma çok sevindim :) Sevgiler :)

      Sil
  8. ay ben de aldım sümbül hemen öldü yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa? Senin dahlin yoktur. Susuz kalmıştır o uzunca :))

      Sil
  9. Bitkilerle ilgilenmeyi hiç beceremem. Kendi evime çıktığımda balkonumu çeşitli çiçeklerle süslemek ve onlara bakmak istiyorum. Bu yazıyı okuyunca isteğim arttı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde pek bakılamıyor. Kışın, yazın yerleri değişiyor. Kimi yerlerde güneş alamıyorlar. Saksılar zamanla yetmiyor.

      Bereket çiçeği olarak bilindiğinden sardunya, betne yani eşeverya ve çilek ile roka, tere filan olan birkaç saksım var. Onun dışında ben de çiçekleri doğada seviyorum artık. Biraz da bakınca onları kolayca görmemden sanırım.

      Sümbül, kısa bir dönemin çiçeği. Soğanlı malum. Her sene Şubat ayında baş vermeye başlar. Çiçeği açıp solduktan sonra soğanını yerine kaldırıp saklıyorum. Küçücük bir kapta yetişiyor:)

      Sil
  10. yazılarınızı çok beğendim . bende yeniyim burada inşallah sizin gibiyazabilirim . tebrikler bende kendi bloguma beklrım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz :)
      Uğrayacağım :)

      Sil
  11. Evde çiçeklerle ilgilenecek çok vaktim olmuyor ama iş yerinde çok güzel çiçeklerim var hele orkidem maşallah dillere destan çok güzel açtı. Şimdi sizin yazınızı okuyunca aklıma geldi. Benim de soğanlarını sakladığım zambaklarım vardı. Çıkarsam da onları tekrar toprakla buluştursam bana güzel çiçeklerini verse yine;)
    Teşekkürler iyi ki okumuşum yazınızı bu arada sizinkinin rengi de bir harikaymış ba-yıl-dım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam vakti soğanlıları dikmenin. Onlar tohum da verir bazen. Kılıf içinde. Çok da fazla tohumu olur içinde.

      Umarım büyürler ve resimlerini görürüz :)

      Bugün daha çok açılmış. Kokusu yerinde :)

      Sil
  12. Kokusunu ve verilen emeği hissettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Capcanlı gözüküyor karede, değil mi?

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci