7 Mart 2017 Salı

Turfanda Sığırcık


Fotoğraf mevsimi geldi malum.


Bahar tam fotoğraf karesi oluşturacak konuların mevsimi. 


Göçmen kuşların gelişi, yuva yapan kuşların hareketlenmesi.



 Dalların patlaması, ağacından kırına çiçek açması. hep bu mevsimde.


Her ne kadar turfanda olsalar da. Islık çala çala pencere kenarında konakladı bir tanesi. 



Ben de çektim. Sesi duydukça bakındı; ama storlardan fark edemedi.


Yağmur izleri taşıyan pencereye rağmen yine de belirgin.


(Her hakkı saklıdır)


Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 07.03.2017, 20:19

acemi.demirci@yahoo.com.tr; 

 @AcemiDemirci



Paylaş :

33 yorum:

  1. Ne güzel bir konukmuş o öyle... Adı ne ki acep bu güzelliğin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzeldi konuğum Calimero. Çığlığı ıslık gibidir. Nasıl güzel bir gün geçirtti işte bir bilsen.

      Sığırcık kuşu bu. İlle ad gerekiyorsa beneklerinden ötürü PAYETLİ diyelim ona :)))))

      Sil
  2. Ne güzel demişsiniz;bahar fotoğraf mevsimi.O sığırcıklar çocukluğumuzun tombul kuşları.Çok güzel Ayşei hanım,Bilşyor musunuz,ben sizin isminizi çok beğeniyorum.Çok derin bir his veriyor bana.O yüzden size isminizle hitap etmeyi seviyorum,sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de adımı ilk keresinde doğru yazmanızı çok sevdim. İlk adımı kullanacaksanız tabii. O da benim, benim adım.

      Bıraktığı izlenim haksız değil. Tüm bilgelerimizin kimi edebiyatçılarımızn adının ardına da -i gelmez mi? Farabi, Fuzuli gibi :)

      Sil
  3. Çok güzel bir kare olmuş.Yağmurdan size sığınmış gibi sığırcık.Emeğinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru adresi biliyor, değil mi?
      Selamlar, Hüdaydalısından :)

      Sil
  4. Sığırcıklar göçmen kuş değil diye biliyordum. Zira kışın da çok fotoğraflarını çektim :) Yazını okuduktan sonra kısa bir araştırdım, bizim buralardakiler yerleşik sığırcıkmış. Amerika gibi bazı yerdekiler göç ediyormuş. Sayende bu konuyu çözmüş oldum, sağolasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))

      Çok sevindim Handan. Bu şeker şeyler göçüp gitmesin hiç.
      Ankara'da Kızılay'ın ulu ağaçlarında çok var. Kuğulu Park'ta varlar. Bizim iş yerinin çatısında da var bir koloni. Böyle seyirlik anlar yaşatıyorlar. Aslında modellik etmekten memnunlar sanırım. Ünlü olmayı seviyorlar :))))

      Sil
  5. Konduğu yere güveniyor hatta sırtını bile dönüyor diye düşündüm ilk anda. Kuş tedirginliği yok. Onlar da seçici oluyorlar.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Aramızda sadece stor vardı. Elimi gördü bile. Kaçmaması gerekenleri biliyor olmalı :)

      Sil
  6. Fotoğraflar çok güzel de daha yeni The Birds (1963) filmini izleyince bir acayip oldum :):).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Camın gerisinden ve pencere camları yağmur sonrası haliyle kirli. İş yerinde çektim.

      Alfred Hitchcock'un Kuşlar filmini mi izlediniz. Ne saldırgan kuşlardı onlar öyle. Kargaydılar yanlış hatırlamıyorsam :)))

      Sil
    2. Yok sadece karga değil martı falan da vardı :), ayrıca öyle bile olsa ayrı bir hava katmış fotoğraflara :).

      Sil
  7. Nasıl güzel fotograf öyle bizim pencereye bazen karga geliyor 🙃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok süslüler sığırcıklar. Islık ıslık da ötüyorlar. Şekerler :)

      Sil
  8. Ahh Sığırcık, sen ne güzel şeysin öyle.
    Pencere sefası yapmış :) Duruşundan belli, keyfi yerinde. O da baharı karşılayanlardan :)

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müthiş bir telaştalar bir haftadır. Yuva yapıyorlar sanırım. Islıklarını dinliyorum bütün gün. Güzel müzik :)))

      Sevgi ve selam ile :)

      Sil
  9. Kuşlar gelir pencereye. Pır pır eder yürekleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel söylemişiniz. Pencereye gelirler. Bir yandan da yürekleri çarpar; pır pır... :)

      Sil
  10. Birkaç gün önce kısa yürüyüş bir yürüyüş yaptım. Pek çok farklı kuş sesi vardı. Kimisini görebildim, kimisinin sadece dinledim. Harikalardı...Sizin sığırcık gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nerede cıvıldadıklarını merak ettim. Epeyce tür olması için epeyce ağaç gerek. Hele ulu ağaçlar. Çok kolay saklanırlar bol yaprak arasında.

      Nefis bir yürüyüş olmuş desenize :)

      Sil
    2. Türkkonutta...Bahçesi olan evlerin yoğun olduğu bir bölge burası.

      Sil
    3. Bir ve İki diye ayrılıyor değil mi? Güzel oralar. Doğa, bahçe.Turta kokan evler :))))

      Sil
    4. Bir ve iki diye ayrıldığını duymadım, yaklaşık 4 yıldır buradayız. Girişte çok katlılar var arkalarda müstakil evlerden oluşan siteler. Sessiz sakin yeşil...seviyorum burayı:)

      Sil
  11. Hiç dikkat etmemiştim daha önce.Kanatları kırçıllıymış.Tombul bir kuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şekerler Yurdagül. Süslüler. Hareketliler. Gözleri hep havada :)

      Sil
  12. Masun kuş bir yandan da başını çevirmiş etrafı inceliyor sanırım çok iyi yakalamışsın resmi .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O hale nasıl geldiğini anlatmadım. Bir de o öykü var :)))

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. Çok şeker. Böyle kalakalıp poz vermesini ben bir şekilde sağlıyorum. Ama söylemem nasıl sağlıyorum :)))))

      Sil
  14. Ben önce turfanda kelimesine takıldım, artık turfanda az kullanılır oldu çünkü her şey her zaman olmalı düşüncesi turfandayı yok etti. Aslında turfanda heyecan ve şükür sebebidir ban göre. Kuşların sizin için ayrı bir yeri olduğunu düşünüyorum ama öyle değişik bir enerji veriyorlar ki bu muhabbeti hak ediyorlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarken aynı şeyi düşünmüştüm ben de. O yüzden iyi ki kullanıyorum bu sözcüğü dedim.

      Mevsiminin ilk ürünlerine, sebzesine, meyvesine denilir turfanda. Ama seralar icat oldu turfandalar yok oldu. Yine de sera ürünü değil de bahçeden ilk ürün hiç kimse fark etmese de marketler her mevsim her şey ile dolu olduğundan yine de turfanda.

      Diyorlar ki 1 Nisan ile 10 Kasım arasında her şey kendi mevsiminde yenilmeliymiş :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci