6 Nisan 2017 Perşembe

Ankara Caddelerinin Ağacı: At Kestanesi



Kestane gerçekten. Ama yenilmeyeni. Dağlarda yetişen, kışın kestane kebap olan meyveden hiçbir farkı yok görüntüde. Ağacı da öyle; birkaç küçük ayrıntı dışında. Şöyle, dağlardaki yenilen kestanelerin ağaçları çok daha zarif. Ve pembemsi püskülleri var. Çok yakışıyor. İncelik veriyor ağaca.


Meyvesi, sanki deniz kestanesinin dışını andıran dikenli kılıfta saklı. Sonbahara doğru o kılıflar çoklukla çatlayarak dalından kopar. O sıra kimseler yollarda at kestanelerini altına aralarını park etmezler. Arabanın tavanında kendince bir göçük oluşturacaktır çünkü.


İki kestane olur çoklukla dikenli kılıfların içinde. Yollar dökülmüş at kestaneleriyle dolduğunda at kestanelerini toplarız. Bunun bir nedeni var. Giysi dolaplarına konulduklarında güveye engel olur. Hoş güve filan  yok bile şimdilerde; ama yine de dolapların içine birkaç kalıp sabun ve at kestanesi koymak içi rahatlatır.


Ayrıca odada bulundurulduğunda da bazı konularda faydalıymış. Tam hatırlayamadım yararlı geldiği şeyleri. At kestanesi ağacını çektiğim kareleri ararken hayli yorulduğumdan belki. Kocaman yapraklar arasından ters çanlar gibi yükselen kocaman beyaz çiçekli ağaçlarının çok evvelce  çektiğim  resimlerini bulmak, ondan önce de boşalması aslında hemencecik yeniden dolması anlamına gelen bilgisayar masa üstümü temizlemek kolay olmadı…

 
Sonbaharın eşiğindeyken ağaçlardan yollara dökülmüş at kestaneleri araba lastikleri altında ezilir. O ezilmiş görüntü, arabaların üstüne düştüğünde tavanlarını ezdiği görüntüden  başkadır.


Mutlaka etrafta bir kapta -ben tahtadan oyma olanları tercih ediyorum- at kestanesi bulundurmak  hem yararlı hem de görüntüsü güzel.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 06.04.2017, 22:06







Paylaş :

14 yorum:

  1. Kestanenın kendısıne sekerıne herbırseyını cok sevıyorum.. Hıc kestane agacı da gormedım hatırladıgım kadarıyla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dağlarda çok oluyor. Uludağ'da her seferinde görürdüm. Batı Karadeniz'de gördüm yine gerçek kestaneleri. Ankara'da da at kestanesi caddeler boyunca :)

      Sil
  2. :)
    Kışın yol kenarlarında ki Ankara'da hala yapılıyor, kestane kebapçıların ortalığa yaydığı koku da çok güzeldir.

    Dağlarda en çok kestane ağacı. Şehirde hiç rastlamadım :)

    YanıtlaSil
  3. Bunlar yeni fotoğraf değil değil mi daha açmadı bizim buradakiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En az on yıl önce çektiğin kareler :)

      Sil
  4. ah senin bu foto merakından çektiğin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      Gezilerde bile döndükten sonra karelerden görüyoruz gezdiğim yerleri :)))

      Depolaması, tasnifi derken bana vakit kalmıyor.... Oturganlığı körüklüyor.

      Bu arada, blogger com'a giremedim hep kullandığım bilgisayarımdan. Başka bir bilgisayardan yazıyorum. Neden olabilir? :(

      Sil
  5. artık ne olduğunu biliyorum :) bursada çok meşhur ama hiç görmedim, aman zaten sevmiyorum :D her defasında kestane şekerini acaba bu kez severmiyim diye yiyorum; ama yook

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uludağ civarında gördüm be de çokça.

      Sen yine rastlayınca kestane şekeri alırsın, es geçmeden. Nasıl olsa sevmeyeceğinden hiç paketini açmadan bana sakla lütfen :)))))

      Sil
    2. :D alırım senin içinn :)

      Sil
  6. Aksesuar olarak dediğiniz gibi tahta kabın içinde çok iyi olabilir.İyi fikir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Giysi dolaplarında da faydalı. Koruyucu olarak :)

      Sil
  7. Aksesuar olarak benim de hoşıma gider.
    Ancak bu kadar görselliğin dışında faydalarını ben de duymuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlaç yapımında filan kullanılıyor. Ama işlenmeden yenirse zehirliyormuş :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci