14 Nisan 2017 Cuma

Arsız pembeli tomurcuklar

Dallar patladı. Çiçek çiçek. Meyvenin ilk halindeler henüz. Meyve, çiçeklerden doğar.
Gül de öyledir. Tomurcuk, gonca, açılmış gül derken… Sonunda kuşburnumsu bir yemiş verir. Meyve güzel şey yani. Öncesi çiçek. O zaman çiçek kokulu. Meyveye dönünce belki mayhoş, belki tropik, belki taze, belki baharatlı. Ama ille aroması var. Kendince.


Bahar çiçekleri her ağacın kendine has yeşili, büyüklüğü ve biçimli yaprakları arasında yine kendine has  görüntüde. Kâh pembemsi beyaz, kâh beyaz, kâh dışı lal taşı renkte. Ki lal taşının rengi bambaşkadır.


Yani dallar lal taşından yakutuna, ay taşından sedefine renkte çiçekli. Zümrüdünden  yeşimine, yeşil otlusundan yosun yeşiline yapraklı. Onlar dallarında meyveye dönüş yolculuğundayken bir an  için kadrajımda beliriverip kare oldular.


O pek asil lal taşının seçkin rengiyle dalındaki bir bahar çiçeği.


İlk kare, fotoğraf gruplarımdan sonra blogumda.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 14.04.2017, 21:25


Paylaş :

29 yorum:

  1. Yaylada yabani kuşburnunu aşılıyorlar. Gül oluyor. İlk gördüğümde şaşırmıştım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülün kökü hassas olduğundan kökü çok kuvvetli kuşburnuna aşılıyorlar. Böylece kışın soğuk almıyor, dayanıklı oluyor. Kolay hastalanmıyor.

      Sevgiler :)

      Sil
    2. Harika bir bilgi oldu bu.. çok teşekkürler.. :)) Bahar hiç bitmesin yaaa

      Sil
    3. Ben de öyle istiyorum. Hava karasız, bahar bir geliyor bir gidiyor bu sene :)

      Yine de bahar dalları mevsimi renk renk haber veriyor :)

      Sil
  2. Bugünlerde yolda yürürken her önüme çıkan patlamış ya da patlamaya durmuş tomurcuğa selam çakıp, seviyorum. Dışarıdan görenler deli desin, bana uyar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bunu yapmadıkları için onlar delilik ediyorlar :)

      Sil
  3. Nasıl güzel kareler işte nisanın pembesi ve yüreğim kıpır kıpır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orhan Veli'den "Bu güzel havalar" şirini mi duydum :?

      Sil
    2. Hehehe Ahhh orhan veli Veli'nin oğlu tarifsiz kederler içinde

      Sil
  4. Ne hoş ne de güzel olmuşlar... kaleminize, gören gözlerinize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzeller. Sabah akşam her gün onların yanında bir molam var. Görenler daha büyümekteki, uzaktan belli bile olmayan bir ağacın etrafında ne yaptığımı, neyi çektiğimi eminim çok merak ediyorlardır :)

      Bir gün fotoğraf çekmeye merak sardıklarında merak edenlerden olmayacaklar artık ama. Merak edilenlerden olacaklar :)

      Sil
  5. Sanki bu tür kokmuyordu. Fotoğrafa başlangıcında çiçekler favori olur. ;)

    YanıtlaSil
  6. Seyrine doyum olmayan kareler yine karşımda.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dalında da boncuk boncuk lal kırmızısı renkte çok hoşlar:)
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Fotoğraflar insanı mest edıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharın her hali gibi, değil mi?

      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  8. ne güzel fotoların da sözlerin dee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel baharın karelere yansıması :)

      Sil
  9. Baharın gelmesi ve çiçeklerin açması beni de mutlu ediyor.Renk renk ağaçlar görmek ne güzel :)

    YanıtlaSil
  10. Etraf çok güzel. Bugün bir kare çektim ki Karpat Dağları görse kıskanır. Ankara'da :)

    YanıtlaSil
  11. Ben de durup her açan çiçeğe bakıyorum:))) Bana çok mutluluk veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharın yaptırdıkları... Bakılmayacak gibi değiller ki. Ben de fotoğraflarını çekiyorum. Her akşam iş dönüşü yol üzerindeki daha birkaç yıllık fidelerin açtığı. Eminim gören varsa hayret etmekten geri kalmıyordur neden her gün onları çekiyorum diye. Oysa her gün yeni bir gelişmenin içindeler :)

      Sil
  12. Ben de geçen sene kırdan topladığım ve saksıya ektiğim çiçeklerin açmalarını izliyorum şu sıralar, hayranlıkla ve mutlulukla. Ne kadar az şeyle yetiniyor şu kır çiçekleri, ibret almak gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açtılar mı? Tohumdan mı, çelik mi? Soğanlı mı yoksa?

      Çiçeklerin her şeyi izlemeye değer :)

      Sil
    2. Soğanlı. İsimlerini bile bilmiyorum malesef.

      Sil
    3. Anladım. Az çok tahmin de edebiliyorum hangileri olabileceğini :)

      Mesela Bolu Dağları'ndan tavşan kulağı yani siklamen toplanır bolca. Yumruludur. Ege'de beyaz ufak çiçekler açan orkideler. Soğanlıdır. Böyle şeyler :)

      Sil
    4. Biri beyaz yıldız gibi. Diğeri de mor. Sümbül gibi sanki. Çocukluğumdan beri çok severim.

      Sil
    5. Çok da güzel kokarlar :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci