18 Nisan 2017 Salı

Kumuldan kıra, ağaca, saksıya hep onlar

Yabanisi, süs içini, bahçe  için olanı…

Soğanlısı, aşılısı, çelikten çıkanı.

Kırda, dağda, kumda, yaylada…

Taşları  yararak kaya başında…

Saksıda, ağaçta…


Dere kenarında, yosun yosun su altında.
Nilüfer olup suyun üzerinde.


Arının konakladığı, kelebeğin uğrağı.


Sebzeler sonunda çiçek olur, tohum olmak için.
Meyvenin başlangıcı, dalları basmış çiçek.


Çiçek… Çayırda, bayırda, yamaçta ayrı güzel, parkta pek düzenli. Bahçede neşe renk renk.


Ağaçtakiler bambaşka. Kimi ağaç baştan başa çiçek. Örnek mi manolya, mimoza, paşa bıyığı, sakura, ipek ibrişim.


Yolum üzerinde pek genç bir elma ağacı var. Birkaç yıldır çiçeğe duruyor. Körpe bir fidan aslında hala.


Geçen yıl meyvelerini henüz hamken kopardı yanından geçenler ki öyle aman aman geçen de olmaz. Ama meyveyi dalından koparmak da her an nasip olmaz bir metropolde. O yüzden daha hamken devşirildi meyveleri. Ve boğaza duracak kekrelikte bir ısırık sonrası atılmış halde ağacın dibinde çürüdüler; olgunlaşacakları dönemde.


İşte o ağaç bu yıl yine çiçekte. Meyveye ilk adımını attı. Sabah akşam yanından geçerim. Es geçmeden. Fotoğrafını çekmeden geçip gitmem
.

Elma çiçeği. İlk kare, fotoğraf gruplarımdan sonra blogumda.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 18.04.2017, 21:58

Acemi.demirci@yahoo.com.tr;
 @AcemiDemirci


Paylaş :

30 yorum:

  1. Manolya,mimoza, sakura nasıl güzel açarlar bilirim. Ama ipek ibrişim, paşa bıyığı duymamıştım.
    Meyve olgunlaşmadan, hamken koparmak acımasızlık.Fotoğraflar çok güzel.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İpek ibrişim öyle zarif çiçekli kendisi de öyle zarif bir ağaç ki.
      Paşa bıyığının çiçekleri çok zarif; çok da kolay çıkıp yetişen bir ağaç. Mercimek gibi tohumu düşünce kolaylıkla çilleniyor.

      Hamken koparılmalarına ben ze çok üzülüyorum...
      Sevgiler :)

      Sil
  2. Sizin karelerinizde içim açılıyor.Yeşille buluşan beyazlar, pembeler...Daha neler neler. Bunları gören gözünüze,çeken elinize,yorumlayan gönlünüze,kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah servisi kaçırmaktan korkmasam her çiçeği tek tek çekeceğim; ama zaman kısıtlı.

      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Çiçeklerinin renklerine bayıldım *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzeller. Bakmaya doyulacak gibi değil :)

      Sil
  4. Çiçekler her yerde güzel❤️ Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. bahar gelince insan daha çok görmek istiyor çiçekleri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kış boyunca çok özlüyoruz bu görüntüleri :)

      Sil
  6. kimi zaman kendisiyle bağ kuruyor. Zamansız aileden,anneden ya da eşten ayrılmak gibi..

    YanıtlaSil
  7. Yalova'da evimizin yakınında elma bahçeleri vardı. Yalnız hiç baharda gidip fotoğraflarını çekmemişim, ne ayıp bana. Neyse ki sonbaharda gidip dalından topluyorduk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meyveyi ağaçtan toplamak da bulunmaz bir şey :)

      Sil
  8. ağaçlar şuan çiçekli o kadar seviyorum ki keşke hep öyle kalsalar diye düşünüyorum ardından yok yaa meyve yemeyecekmiyiz diyorum, şuan kiraz ağaçları çok güzel burada; ama yağmur yağıyor ve korkuyorum hepsi dökülecekte kiraz çalamıcaz diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Döngü :)))

      En uzun süreni kış. Baharı neredeyse göremedik bile burada. Bu sabah etraf kırağı ile kaplıydı. Eksiydi ısı. Çiçekleri don almamış olduğuna çok sevindim. Sabah gözüm onlardaydı :)

      Sil
    2. Ya çok soğuk zaten donuyorum, haftasonu akdenize gidiyorum ben

      Sil
    3. Bu sene çok üşüdün sen. Memleket Akdeniz olunca... Benim için de bak o güzel yerlere :)

      Sil
  9. Bizim buralarda sadece erik ağaçları var galiba. Onları da beyaz çiçeklerinden tanıyorum. Ağaç baştan aşağı bembeyaz olduğunda gözlerimi alamıyorum. Seyrine doyamıyorum. Son yağmurda hepsi çiçeklerini döktü. Şimdi Leylak zamanı. Bahçemizde ufak bir Leylak ağacı var. Çiçeklerini açtı. Kokuları yayılıyor. Bahar aylarında rahmetli annem iki satırlık bir mani okurdu. Geldi bahar ayları, gevşer gönül yayları. Güzel fotoğraflar için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erik, badem, ayva, elma çiçek açtı. Başka çiçek açan meyve ağaçları da var. Leylaklar da açtı. Ihlamurlar Mayıs ayında açar malum. İğdeler henüz tam koku salmadı. Ortalık çiçek ve çiçek kokusu.... Her yan manzara :)

      Sil
  10. Meyve agaçlarinin çiçekleri açinca doga senleniyor. Mis gibi de kokuyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel, renkli, manzaralı günler bahar günleri :)

      Sil
  11. Bizim burdada erik cicekleri kol geziyor birazda bu tatlı pembe ciceklerden görmek isterdm.Bahar gibisi yok iyikide gelmis.Tesekkr ederim görsel sölen icin :)

    YanıtlaSil
  12. Erik, badem, elma, armut, ayva, Japon eriği ve elması.... Çiçekler çok güzel. Cevizler de patladı. Gül yaprakları henüz kahverengi. İğdeler daha kokmadı öyle buram buram.

    Kısaca ne güzel mevsimdeyiz :)

    YanıtlaSil
  13. oleeey bahar geldiiii biz de çiçek açalım o zamaan elma gibin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfada açtırdım bile ben. Her yan bahar dalı :)

      Sil
  14. Yine samimi bir yazı.. Fotoğraflara hayran kaldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)

      Henüz fidan denecek kadar genç bir elma ağacı var yolumun üzerinde. Kendiliğinden bitme. O ağacın sabahları ve akşamları başında konuğum. Sabahları beş dakikam bile yok. Ama ne çekersem kar kalıyor bana. Eminim çok seyrek sapan da olsa sabahları oradan geçenler şaşıyordur ne bulup da o ağacın başında oyalandığıma. Hatta "çektin ya işte dün de bugün yine ayısını niye çekiyorsun?" diyorlardır.

      Oysa her gün yeni tomurcuklar var. Dünkü tomurcuk da bu sabah çiçek olmuş halde. Her kare de istediğim gibi çıkmıyor. O Ayrıca fotoğraf çekmek de benim vazgeçilmezim olunca....

      Sil
    2. Böyle sanatsal güzel hobilerinizin olması ne kadar güzel. Kim ne derse desin boşverin... :)

      Sil
    3. :) Teşekkür ederim :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci