29 Nisan 2017 Cumartesi

Lale zamanı, Ankara

Bugün çektim.
Yanında  kırmızı başka bir lale daha vardı.
O olgunlaşmış ve geçti geçecek. Yani geçmekte.
Sarı olanın tam zamanı. Aslında şimdi lale zamanı.

Gördüğümde, bakarken, çekerken ve  şimdi elbette kalemsiz haliyle tuşla yazarken aklımda Ankaralı sanatçımız Mazhar Alanson’un bir parçası var; konu sarı lale olunca.

O, parçasında sarı laleleri Çiçek Pasajı’ndan aldığını anlatıyordu. İstanbul'dan yani. Ben pasajdan, çiçekçiden filan  almadım. Bloğun yan bahçesindeki laleyi kareye çevirdim.

Her yıl açar. Şimdiye kadar her bahar, soğanının olduğu yerde hep açtı, sarı sarı. Bu sene kare oldu kadrajımda.

Sarı lale, fotoğraf gruplarımdan sonra blogumda.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 29.04.2017, 22:12

Paylaş :

21 yorum:

  1. Ben laleleri çok severim.Sarı lale de güzel olmuş.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmeden yakaladığım için kendimi şanslı gördüm bugün.
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Sana sarı laleler 🌷 aldım, çiçek pazarından..
    uykulu gözlerle döndüm rüyamdan,
    sana sarı laleler aldım çiçek pazarından..
    sen olmasan.. buralara gelemezdim ben 🙏🙂🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çok teşekkür ederim. Ne güzel sözler ve şarkıdır :)

      Sil
  3. Her taraf lale doldu burası ama öyle bir mor lale grubu var ki rengine doyum olmuyor..çektim resmini inşallah yayınlayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo, bekliyoruz o zaman. Geçen sene de ben yurt dışında çekmiştim göl kenarında her renkten lale :)

      Sil
  4. Ben geçen yıl saksıya diktim lale, fakat birkez çiçek verdikten sonra aynı soğandan maalesef tekrar çıkmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki biliyorsundur Yusuf, hatırlatma için o zaman. Soğanlar, çiçek açıp çiçekler geçtikten sonra topraktan çıkarılıp serin, kuytu ve karanlık bir yerde saklanıyor.

      Yazık olmuş. Belki de hastalık vardı köklerinde.

      Sil
  5. Bilmem nedendir, bu güzel sarı lale çok sevdiğim "Sarı Gelin" türküsünü çağrıştırdı. Öyle mahzun bir boyun büküşü var ki...
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumu okuduktan sonra dikkat ettim. Çok haklısınız :)

      Sil
  6. Lale görmeyeli uzun zaman oldu buralarda pek çıkmaz:) gözüm günlüm açıldı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim o zaman. Lalelerin güzeliği başka :)

      Sil
  7. Lalenin, tasavvuftaki anlamını çok seviyorum. "Sonsuzluk" acıların güzelliğe dönüşü. Ben ameliyat olduğum için bu sene fotoğraf çekimlerini eylüle kadar erteledim. Yine dayanamayıp makineyi elime alır mıyım? Bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lale, eski dildeki yazılışıyla harf ederi 66 olan bir sözcük. Allah da 66. Hilal de. Aynı harflerden oluşuyor. O yüzden bezemelerde lale çok kullanılır.

      Kurum dergisindeki bir yazında İstanbul lalesini anlatmıştım. Lalenin bu özelliğinden de bahsetmiştim. Blogumda fotoğrafı var o yazımın. Ancak burada ya da o dergiden başka bir yerde o yazım yok. Dergi de yakınlardaki bir sayı değil :)

      Ameliyat olduğunuzu yeni öğrendim. Çok geçmiş olsun. Tez iyileşmeniz dileğimle, sağlıklı günler hepimize :)

      Sil
  8. Benim de aklıma hemen Sarı Laleler şarkısı geldi :) Şarkıyı da laleleri de çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk çağrıştırdığı şey :)

      Sil
  9. piki gelincik var mıııı çeksenee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelinciklerden önce çok ufak boy bir çiçek çıkar. Adı gelmedi şu an aklıma. Kırmızı. Çok şeker bir şey. Dün de bugün de çektim. Bugün zaten etraf çok güzeldi. Sakuralar çektim mesela. Hatta altında durup ben de poz verdim.

      O çiçeği de yayınlayayım o zaman :)

      Sil
  10. Endüstri hayatına düşen, büyük parekendecilerde satılan lalelerden alıyorum,, beyazıyla sarısıyla. Birkaç gün içinde soluyor ve döküyorlar bu aralar.. En güzelini görmek yine de sokaklara nasip oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erken açan, erken geçen zarif çiçek. Ben çiçekler arasında ayrım yapamam. Ama lale söz konusu olunca zarifliği ve taşıdığı başka özellikleri de göz ardı edemiyorum. Sokaklarda görmek ne şans :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci