24 Nisan 2017 Pazartesi

Öğlealtı ya da öğlaltı

Sabah kahvesinden önce eskiler bir şeyler atıştırırlarmış. Buna da "kahve altı" derlermiş. 

Kahve  altı nasıl kahvaltıya dönüşmüşse kahvaltı ile öğle yemeği bileşimi öğün de "öğle altı" olmaz mı? Kahvaltı mantığıyla dönerse dil, o zaman  öğle altı da "öğlaltı" olur. Brunch demekten daha güzel hem.

Dürüm her ne kadar tulum peynirli olsa da kahvaltı ya da öğlaltı tabağı zeytinsiz olmaz. Peynir ve zeytin bu masaların ikizleridir.  Kardeştir.

İşte öğlaltında  dürüm tabağı. Sadece tabak var karede. Masadakiler değil. Çünkü bu yayın yufka ekmekli  dürüm için J
(Her hakkı saklıdır)


Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 24.04.2017 
acemi.demirci@yaghoo.com.tr;
@Acemi Demirci
Paylaş :

25 yorum:

  1. Kuş kadar yiyormuşsun:))kuşları bu kadar çok sevdiğin için mi?:))Tebrik ediyorum çok sağlıklı besleniyorsun baktım ceviz, zeytin ...ikisini de çok severim, zeytin en sevdiğim şey kahvaltıda. Afiyet olsunnn:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjdecim, kahvaltı en sevdiğim öğün. Uzunca da o tabaktakilerle idare etmeli. Bazen akşama kadar bile olabiliyor koşturmacaların uzaklıklarına göre :) Peynir zeytin ikilisi muhteşemdir. Zeytin ne güzel şey, değil mi?

      Sil
    2. Hiii hem de nasıl, zeytinsiz yapamam inanır mısın? Özellikle siyah zeytin. Beyaz peynir, siyah zeytin, sıcacık çay, taze ekmek. Kahvaltı benim de en, en, en sevdiğim öğün. O kadar ki, misafir ya da yeğen oğluşum yoksa yemek yapmıyorum. Günde iki, üç öğün kahvaltı yapıyorum. Haşlanmış yumurta, kızarmış yeşil biber de olursa of ziyafet:)))sever misin kızarmış biber? (ama çok acı olmayacak, biraz acı olabilir)

      Sil
    3. Kahvaltı, kapsamlı. Akşam yemeği filan gibi değil :)
      Masasına yumurtasından biber kızartmasına, cızlama ya da akıtma ya da diğer adıyla krep gelebilir :))) Yeşillikler, ceviz, başka çok şey daha.

      Biber kızartması çok lezzetlidir. Severim. Acı olmayacak, evet :)

      Sil
    4. Bugün facebookta paylaşmışsın ya, bazlama, çörek otlu peynir, çay valla nasıl canım çekti:) dizilerde konaklarda özenti tipler kahvaltıda portakal suyu içiyor:)))ay ne gülüyorum ya Dallas'tan gördüler:)

      Sil
    5. :)))
      Ben de çok güldüm şimdi :))))

      Sil
  2. Zeytine bayılırım.. Harika bir tabaktı fotoğraftaki.. Şifa olsun yedikleriniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek tabağı karesi eğer geleneksel bir öge barındırıyorsa konu oluyor bana. Yoksa yayınlamıyorum.

      Dürüm söz konusu olunca, geleneksel öge tabağın içindeydi:)

      Teşekkür ederim :)

      Sil
  3. ikindi yemeği ve gece atıştırmalık öğünlerde var :D

    YanıtlaSil
  4. Öğlealtı demek brunch demekten daha uygun bence de.
    Tabaktaki sunum ne kadar güzel.Kahvaltıyı ben de çok seviyorum.
    Peynir, zeytin, ceviz, haşlanmış yumurta kahvaltıda en sevdiklerim. Yazın semizotu da bu kahvaltıya eşlik ediyor.Ve çay tabii ki.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabak küçüktü, bu şekilde en iyi yerleşti. Yoksa tabak süsleme sanatını başkaları yaptığında beğenirim de kendimde zaman kaybı gibi geliyor.

      Sizin oralarda yeşilliğin en güzelleri olunca. Ben de Çeşme'de bahçede bulduğum gerçek semiz otlarını mutlaka salataya eklerim, kahvaltıya dahil ederim :)

      Sil
  5. O güzel ama azıcık şeyle ne ki? Bu aralar oburluğum üzerimde. Öğlealtı, öğlaltı, brunch fark etmiyor, gece gündüz devamlı bir şeyler yiyorum. Umarım geçici bir hevestir, yoksa eski kiloma döneceğim Allah muhafaza:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayla havasında kilo alınmaz diye bilirim.Ayrıca temponuz da çok yüksek. Kilo alınmıyorsa istendiği kadar yenmesinde sanırım sakınca yoktur :)

      Sil
  6. Afiyet olsun, çok sağlıklı görünüyor :))

    YanıtlaSil
  7. kuşlar yanında böyle şeyleri de çok yaaaz :)

    YanıtlaSil
  8. dünkü datça öykümü sevmedin mi yoskaaaam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Datça olur da, Mana Lisa olur da sevmez miyim. Hala ona yakışacak yorum düşünüyorum. Akşama bulurum :))))

      Bu arada Datça'yı en az Çeşme kadar severim. Son yıllarda yollrı yapılınca çok akın oldu. Üzülüyorum buna. Benim için doğası bambaşka. Havası da Çeşme ile aynı.

      Eski Datça ve kasaba eski merkezi Reşadiye, Palamut Bükü denince... Şimdi orada olmalıydım :)

      Sil
  9. https://yuruyenbalikmi.blogspot.com.tr/2017/04/cocuk-yasta-vahsi-doga-fotografcs.html

    yürüyen balık arkadaşımızın bu yazısına bak mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bir çocuk fotoğrafçının harika kareleri. Çok teşekkürler Derin :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci