11 Nisan 2017 Salı

Şirin’in elinden masal bahçeleri


(Bu yazımı onlar için yazdığım   çiçek düzenlemesi kareleri, düzenlemeyi yapan arkadaşım Şirin tarafından çekilmiştir. Ben yalnızca yazdım ve aralara da o nefis kareleri serpiştirdim) 


Adını fazlasıyla hak eden arkadaşım Şirin. Şirin, tanıdığınıza çoook sevineceğiniz kalbine kadar güzel bir insan.




Sadece eğitimi ya da işi ile hemhal insanlardan değil. Elinden gelen şeyleri yapan insanları AVM gezerek  vakit harcayan insanlara yeğliyorsanız Şirin gibi arkadaşlarınız olmalı.



Ortaya bir şeyler çıkaran, hobisi olan, yapacak bir şeyler bulup ona yönelen  insanlarla arkadaş olmak, bir kazançtır. Buna yürekten inanırım.



Şirin, elinin değdiği, ayağının bastığı yerleri çiçek çiçek  bezeyen biri. Türkiye’nin her yanında iş gereği çalışma alanına giren  yerlerin çiminden çiçeğine emeği olan bir iş arkadaşım. Bir peyzaj mimarı. Bunu okuyunca çoğu gülecek ve “hiç şaşırmadık” diyecektir, eminim.



Odasına pek gitmem. Hep meşguldürler. Ama artık bekleyemedim onca çalışmasını gördükten sonra orada burada, masaların üzerinde. Hele bir yalın; ama gösterişini yalınlığından alan çalışmasını su altına tutulurken gördüm ki… Soluğu Şirin’in  bahçe havalı masasının başında aldım. Odayı cennete çevirmiş. Oda fazlasıyla meşguldü. 



Şirinden elindeki resimleri benimle paylaşmasını rica ettim. Kırmaz o. Yine kırmadı. Çok teşekkürler Şirincim J



Yani bugün bu yazımda yer alacak tüm kareler, Şirin’in kareleri. Çeken Şirin. Benim ileti adresime gönderdi. Eve gelince de ben açtım posta kutusunu, resimleri indirdim ve yazısını hazırlamaya koyuldum.



En kısa zamanda masasının ve gepgeniş odanın pencere kenarındaki sergiyi andıran çalışmalarının karelerini çekip yayınlayacağım ayrıca.


Hangisine baksam şaştım. Her bir çalışmada bir konu anlatılıyor. Kimisi  Japon çiçek sanatından. Bitkinin kökü saksıda değil yosun yumağı içinde. 



Kimisi ağaç gövdesinden kesitin içi oyularak yapılmış  saksıda. Birinde siyah beyaz renkli sevimli hayvan panda, yine siyah beyazdan oluşan Ying Yang saksının üzerinde renk uyumunun  farkında olup olmadığımızı anlamak istercesine bakıyor. 


Hepsinin bir konusu, anlattığı bir an var. Öyküsü var. Size o odada her çiçek düzenlemesi bir masal anlatmakta.


Çakıl taşları arasında kaktüsler, bahçede uzanan parmak bile değil parmakçık bebekler, tahta merdivenler. Kimi fanusun içinde iş makinesi. Kimine kış gelmiş. Doyulmaz bir sergi salonu olmuş oda. Bana da konu.


Şirin’in uğraşlarını, nefis çalışmalarını ve elbette böylesi yazılıp tanıtmaya değecek tüm emekleri es geçemem. Yazmak ve anlatmak istedim.


Emeklerine sağlık Şirin. Sunduğun o  masalsı görsel şölende, sümbül kokuları arasında, sanki gizli bir bahçede  geçen birkaç dakika soluklanmak  öyle güzeldi ki…
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 11.04.2017, 18:52

 @ AcemiDemirci


Paylaş :

30 yorum:

  1. Kaktüsler o ortamda ne kadar mutlu oluyorlardır. Zevk sahibi, ince düşünceli bir arkadaşa sahip olmak da büyük mutluluk.
    Kaktüs aranjmanları masal gibi olmuş.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Odayı görmeliydiniz... Sanki bir arberatoryum... Çıkmak istemedim hiç... Uçuk pembe renkli sümbülün kokusuyla da buhurlanmıştı :)

    YanıtlaSil
  3. Ama bu çalışmalar harika.. Şirin hanımın bloğu yok mu acaba? ne harika çalışmalar, bayılıyorum. Ellerine sağlık, bizden sevgi ve selam söyleyin lütfen :) Size de teşekkürler paylaştığınız için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla yok. Hiçbir arkadaşımın yok zaten. Benim blogum da hediyedir. Aniden blog sahibi oldum. Hazırlıksız. Plansız, programsız. Onun acemiliğini hep çekerim zaten. Hedef koyarak kendi düşünüp niyetlenip bir olgu değil.

      Selamlarınızı iletirim :) Seve seve :)

      Sil
  4. Ne kadar zevkli bir arkadaşınız varmış.Şirin hanımı gönülden tebrik ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Odayı cennete çevirmiş. Girince çıkmak istemiyorsunuz :)

      Sil
  5. Ne hoş tasarımlar... Böyle üretken insanları görünce çok mutlu oluyorum ben.Siz de çok şanslıymışınız.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müthiş bir sera oluşturmuş. Syri doyumsuz. Yarın öğlen tatilinde hepsini her açıdan çekmeyi düşünüyorum fırsatım olursa :)

      Sil
  6. Şirin Hanımın masal dünyasında gezindik, ne güzell ;)
    Hobisiyle hayata hayat katmış.Sevgiler size ve arkadaşınıza...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapalı ortamı, soluk alınacak, nereye bakacağınızı şaşıracağınız bahçemsi bir hale getirmek... Şirin bunu çok güzel yapmış.

      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Bayıldım, bayıldım :)

    YanıtlaSil
  8. Çok güzeller... Emeklerine sağlık... Sizin de bize ulaştıran kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emek verilen her şey görülmeye değer. Görünce "görülmeli bunlar" dedim :)

      Çok teşekkürler :)

      Sil
  9. Hepsine ayrı ayrı hayran kaldım. Pek yetenekli bir arkadaşınız varmış :))

    Bu hoş tasarımları bizlerle buluşturduğunuz için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin, eğitimin dışında yatkınlıklara yönelik bir şeyler ile uğraşmak çok yerinde. Öyle şeyler ile uğraşanları da hep takdir ederim :)

      Ben de teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Çok güzelmiş gerçekten, bende de armut bahçesi var, şaka değil armut şeklinde :D

    YanıtlaSil
  11. Bir şey söyleyeceğim, resimlerin yanına koyduğunuz yazı gözü çok yoruyor. Sanırım siz seviyorsunuz, benim gözlerim ağrıyor.
    Şirin Hanım'ın yaratıcı sondaki masal şatosu tasarımı keyifli.
    Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözler söz konusu olunca her zamankinden de duyarlıyım. Ne önerirsiniz? Kenara değil, ortaya almamı mı? O görüntüyü de ben benimseyemedim :)

      Sil
  12. ay her şey tatlıı kendisi de şirinmiiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de senden tam da bu yorumu bekliyordum :)

      Sil
  13. Şirin hanım sizi tanıdığıma çoook sevindim.
    Ne güzel şirineler yapmışsınız öyle,hepsi birbirinden güzel ve öykülü,ellerinize sağlık,çok beğendim,kızkardeşiminde böyle çalışmaları var.
    Yasemin'cim güzel insanları tanımak,tanıtmak,insanlarla paylaşmak,insanı ne kadar mutlu ediyor değil mi ?
    Seninde emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merihcim, o güzel insanlardan biri de sendin. Elinden gelenleri, yaptıklarını unutmuyorum. Şirin her şeyiyle adını hak eden çok sevdiğim bir arkadaşım.

      Çok sevgiler :)

      Sil
  14. İyi ki paylaştınız bu güzellikleri. Ben de hangisine bakacağımı şaşırdım. Hepsi çok güzel. Şirin Hanım'ın ellerine, emeğine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. i de ayrı kavramlar üzerine kurulu daha pek çok saksı var. Önümüzdeki hafta onları da çekeceğim.

      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  15. Kendi adını fazlasıyla yansıtmış emeklerine her bir ayrı güzellik ellerine sağlık Şirin hanımın.
    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci