19 Mayıs 2017 Cuma

Boz tavşanlı kareler

İlk gördüğüm boz tavşan, otların içinde ve yokuşlu patikanın daha yukarılarındaydı. Önce yeşil otların arasında farklı bir koyuluk hissettim. Haliyle ilk o kenarı koyu  boyalı uzun yaprakları andıran kulaklarını gördüm. Sürmeli sürmeli.

İlkin iri yapraklar sanıyorsunuz kulakları. Ancak o tür bir bitki yok buralarda ve sonra yavaştan boz tavşana dönüşüyor görüntü. Yeşil otların arasına gömülmüş karnını doyuruyordu.

Aralıksız olarak köpek havlamaları duyulduğu için  zaten hep tedirgin hali daha belirgindi. Çok sürmedi kayboldu otların arasında. Sonra  benim bir hareketimle  ki epeyce yüksekteyken ve bunca mesafe varken ürktü. Kayboldu anında. Ki buna seviniyorum. Hiçbir insana güvenmelerini istemem tavşanların. Hadi biri avcı filan çıkarsa…

Sonra alt yolda ki bu yol cadde, sokak değil, patika desem daha yerinde, boz bir hareket gördüm. Yine bir boz tavşan. Bu daha ufak deminkinden. Sanırım daha genç de. Yavruluktan henüz çıkmış sanki.

O da birkaç dakika boyunca otlara dadandı, yedi.  Köpek sesleri artarak duyulunca anladım ki tavşanın kokusunu aldılar. Bir ses çok farklıydı ama köpeklerin havlayışından. Sanki cırlakça bir “aaa” der gibiydi.

Boz tavşanın sesi olmalıydı.

İlk kare, fotoğraf gruplarımdan sonra blogumda.
(Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci),  19.05.2017, 14:04


Paylaş :

4 yorum:

  1. Neden bilmiyorum aklıma direk tavşan yiyen avlayan insanlar geldi :s

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce o geliyor akla kesinlikle. O yüzden bazen boz tavşan çok görünür olduğunda kasıtlı ses çıkarıp kaçırtsam mı diyorum.

      Nasıl olsa her yan ot. Nereye gitse bulup yer :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci