13 Mayıs 2017 Cumartesi

Bozkır denilsin yine, biz severiz; ama bu bozkır yemyeşil

 
Bahar, toprağın görüldüğü yerlerde yaşanabiliyor. Parkları filan da kast etmiyorum. 

Malum parklar, park bitkileri ile donanmış olur ancak. Oysa kırlar, dağlar, tepeler....

Alim düğmesi çiçeği.



 
Bir site bahçesinin budama işleri sırasında boş alana atılmış ve orada çillenip birkaç yıldır açan çiçek.









Gelinciksiz bahar olmaz. Onlar renkleriyle baharı zerafete boyar.





 
Bu çiçek, çok zarif, çok işli. Yemlik otu çiçeği. Şimdi sabahları yolun iki yanında sayıları her defasında artan halde açıyorlar. Çünkü asfaltın kenarlarında hala toprak var. Eski çavdar tarlalarından kalan yeni arsalarda.






Tepenin yamacında salınan avuç içi iriliğindeki açık eflatun çiçekler. Bahçelerde de yetişebilir cinsten.







Bu kır çiçeği kocaman kümeler halinde açıyor. Dağınık kümeler kirli beyaz benekler gibi duruyor yeşermiş toprakta. Ve kokusu gerçekten melisayı filan kıskandıracak kıvamda.








İşte küme halinde açmış görüntüleri.









Sarı papatyalar.









Kuşburnu çiçeği.










 
Dikenlerin sarı çiçeği.









Akasya.










Bu görüntülerin keyfi kahve ile daha bir yerinde.







Kırlara emek verilmiyor. Doğanın çalışması o. Vaktinde bir sincap hiç yere inmeden daldan dala atlayarak İstanbul'dan Malatya'ya kadar gidebilirmiş. Orman o baştan diğer başa kadar varmış yani. Sonra Ankara bozkır olmuş. Ormanlar yok oldukça. Ki Ankara'nın da nasıl ormanla kaplı olduğu tarih derslerinde geçerdi mesela…

Uzun zamandır yeniden yeşillendirilen Ankara’da ağaçlandırma ve sulama hep sürer. İnsanlar güneşin altında yanarak ağaçları sular.

Güne başlamak ancak o görüntülere bakarak ki yedi aydır özlemi çekiliyor kara kış dolayısıyla , fotoğraflarını çekerek ve sonra da kahve içerek oluyor. Bahar bu, televizyon bile açtırmıyor değil ki bilgisayar. Malum, doğallık, sanallığı gölgeliyor baharda  :)
 (Her hakkı saklıdır)
Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 13.05.2017, 12:00
Paylaş :

11 yorum:

  1. ah ne güzel evet çiçekler bozkır evet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yayından sonra yine devam ettim uzun uzun resim çekmeye. Onları da yayınlayacağım. feysbukta :))))

      Bahçede zeytin ve fındık var. Ihlamurlar, cevizler, bademler, erikler. Bahçeye bakan çok saygı duyduğum bir apartman büyüğü, eriklerden toplayıp verdi :)

      Birazdan yayınlarım :)

      Sil
    2. Kertenkele, araba altında kalmış o sürüngenden , adını anmayacağım, hani insanlar korkar ya, araba altında kalınca sineklerle karıncalara yem oluyordu, gördüm. İki kez kekliklere çok yaklaştım. Havalandılar. Kesik kesik uçar onlar. Ve sedir kozalaklarını çektim. Gül gibiler :)

      Sil
  2. Mən də çəmən çiçəklərini daha çox sevirəm."Kaprizsiz, ilgi istəməyən, kənd qızları kimi bəzəksiz-düzəksiz, utancaq bir halda gizlənirlər yol kənarlarında, çəpər diblərində" deyə bəhs etmişdim bir yazımda.Eyni düşüncələri paylaşdığımıza sevindim. İnşallah Ankara təkrar bol ağaclı günlərə qovuşar. Sevgilər.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevindim aynı şeylere yöneldiğimize. Umarım o çok ormanlı, sincaplı günlere ulaşırız. Sevgiler :)

      Sil
  3. Baharda doğa bir harika ama sıcakların gelişinden hoşlanmıyorum.. Fotoğraflara bayıldım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hava b,r güneşli bir bulanık. Sıcak ama. Bana güzeldi. İstediğim resimleri çektim. Bir de beklediğim çiçeklerin kimisi açmıştı. Çok güzeldi o yüzde :)

      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. İyi ki doğallık sanallığın önüne geçiyor.Yine güzel kareler görünce içim ferahladı.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle çok bitki ve kuş türü var ki burada. Bir de nehirleri toprak altında kalmayıp açıkta aksaydı nasıl olurdu, ne kareler yakalardım diye hep merak ediyorum :)

      Sil
  5. Özellikle yakın çekimde çekilenler göz alıcı :) Dikenlerin sarı çiçeği fazla yalnız görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Teşekkür ederim.
      Bundan sonra sarı çiçeği ikili çekerim :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci