11 Haziran 2017 Pazar

Ardıçlar, sakız çalıları arasında; kekik çiçekleri gibi

Çalışmalarını kitaplaştırmış blog sahipleri var aramızda. Tek kitapla kalmayıp bir düzineye doğru yol almakta olanlar da. Onların kitaplarını bulup okumanın yeri ayrı tabii bir blog sahibi olarak.

Birkaç günlüğüne bile olsa bir yere giderken en küçük sırt çantası mutlaka kitap dolu olur. Epeyce kitap da alır. Bu kez vakit içindekileri okuyabilmem için hiç elverişli değildi. Gidenlerin çoğu orada kaldı zaten. Bir dahaki sefere diye taşınmışlardı zira. Dört tanesi yeniden yola çıktı. Gittiler ve geri geldiler benimle.


Uzun yol açıktılar evvelki Cumartesi günü; ama asıl uzun yol, evdeki kütüphaneye gelmelerindeki yolculuklarıydı. Çok aradım. Sordum. Önce birini, sonra ikisini ardından da dördüncüsünü buldum. O biraz güzellik oldu. Buldum mu desem doğru olur bilemiyorum.  Teşekkürlü bir buluşla.


Aramızda bir kızçemiz var. Hangi filmi izlemeye karar mı veremedik, onun sayfasında mutlak bize göre bir film önerisi vardır. Bakıveririz. Müzik mi, liste liste. Kitap, dergi mi… Etraflıca fikir vererek var. 


Hiç duymadığımız dergilerden onun yazılarıyla haberdar oluruz. Yaşadığı yer olan İstanbul’un her köşesinden karelerle şenleniriz onun blogunda. Yemek tarifine kadar verir bizim hamarat kızçemiz… Öykünün kılıktan kılığa girmişini o kılıktakilerin ağzıyla yazar hem. Kısa, özlü ve sürükleyici anlatımıyla. Her şey var yani.


Henüz gencecik, incecik, upuzun kızıl saçlı bir kızçemizden bahsediyorum. Derin’den. Yani Deep Tone’dan. Yazar kızçemizin kitapları buralardan oralara yolculuk yaptı; kuş sesleri arasında, nar çiçekleri gölgesinde okundu; ardıçlara kondu; sayfaları ora rüzgarıyla çevrildi kah; sakız çalılarının kokusunda gülümsedi. Kekiklerin mor çiçekleriyle çiçeklendi.


Kitapları fotoğraflarken Derin’in kendi çekimlerini esas aldım. Parktaki boş bir bankta, bomboş bir buzdolabı rafında ve pek çok akla gelmedik hoş manzarada çektiğinden belki nazire bile olmuştur.


Beş kitabından dördünü buldum, biraz da yardım alarak J Beşinci kalmamış L Hepsinden de okudum. Bir birini aldım elime sonra aklım diğerinde kalınca bir ötekini. Bir kez daha okuyacağım hepsini de. Kitaplar sırasıyla baştan sona tek tek okunmadığından atlanmışlar mutlak var her kitapta. Bu kez burada; ama şartlar ve zaman gereği daha ağır ve usuldan  okunacaklar.

Sonrası mı? Okuyanlar hep ne yaptıysa şimdiye dek, onu yapacağım. Deep Tone kitapları hakkında yazmaya çalışacağım. Hakkını verebilmeyi dileyerek.
(Her hakkı saklıdır)

Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 11.06.2017, 18:46

 @AcemiDemirci

Paylaş :

8 yorum:

  1. Hep çevreyi gözlemleyen Yasemin Arkadaşımız bu kez "Dost Kitaplar" dünyasına dalmış. İyi de olmuş tabii; Görmek-bakmak-okumak-incelemek-aktarmak... Çok uzun bir yolculuk bu. Beş ayrı durakta farklı kişilikler tanıyarak heyecanlı bir yolculuk olsa gerek...
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  2. Edebiyat, çok özel bri alan. Yazmak; ama neyi? Birikimi, bilgiyi, kültürü. Bunlar köklü bir geçmiş demek. Önce çok okumuş olmak demek. Klasiklerden felsefeye, sosyolojiden şiire. Kavramların yerine oturmuş olması demek.

    Oyüzden kitap yazan, bir şeyler yazmaya, aktarmaya çalışan herkes çok değerli gözümde. Kimi çok çalışkan. Yazıyor ve yazdıklarını cilt haline getiriyor. Kimi değil. Ben yazmada çalışkanlığı filan defalarca aştım. Ama ciltleme konusunda yani kitap haline getirme konusunda üzerimdeki tembelliği atamadım. Anlamadım neden :))

    Çok değerli blog sahibi olup kitap da çıkarmış yazarlarımızdan birisi de sizsiniz. Çok takdir ediyorum.

    Çok sevgiler size :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir yazı olmuş böyle.Hep güzel karelerde gördüm sizi.Şimdi de komşu bloğun sakini gelmiş karelerinize. Ne iyi etmiş.Ben de bir türlü okuyamadım Deeptone arkadaşımızın kitaplarını.Ne zaman almaya niyetlensem alacağım yerde tükendi ibaresiyle karşılaşıyordum.Bir daha deneyeceğim bakalım alabilecek miyim? Kitap yorumlarınızı da bekliyorum.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Umarım siz de ulaşabilirsiniz yayınlara. O lafı ben de çok duydum. Zaman aldı kitapları alabilmek, nama sonunda yolculuk bile ettiler :)

      Deep Tone arkadaşımızın kitapları hakkında beklediğiniz yazıyı da çok bekletmemeyi dilerim :)

      Sil
  4. Sabah sabah kuş sesleriyle, çiçek çiçek kokan doğa resimleriyle en güzeli de kitap kokan yazıların çekti beni bloğuna Acemidemirci. Sevgili kızçemiz blog dostu dost canlısı deep'in ilk iki kitabını edindim. Sıcak samimi doğal kalemiyle gönlümüzde hep. Emeğine sağlık arkadaşım.. Yorumunu bekliyor olacağız. Sevgiyle mutlu kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapları hep bitmiş oluyor. Çok zor bulunuyor Deep'in. Akla karayı seçtim edinene kadar. Bir eksikle de olsa çoğunu buldum.

      Aynı fikirdeyiz o güzel denemeler, öyküler ve şiirler konusunda. Kaptırıp gidiyor insan okurken. Sonra öbür kitapta ne demiş diye gözü diğer kitaba kayıyor :)

      O yüzden beşibiryerde halde olarak okuyorum :)

      Sil
  5. ayyyyy fotolar evet şirin olmuş. evet hayatın içinde her yerde seviyom kitap fotolarını, yazdığım gibi. tişkürler. bu fotolar lazım olur tabikide :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha çok var. Yayınladığımdan fazla. Lazım olursa buradalar :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci