11 Haziran 2017 Pazar

Bir gün boyu yol uzaklıkta

Bir yerden gelirken orayı da bir anlamda, elden geldiğince yanınızda getiriyorsunuz. Çünkü yarınız orası. Yarısı bir günlük yolun ardı.


Bir kahvaltı tabağı gibi  hafif öğün diyelim ki akşamın gecinde. Keçi tulumundan kırma kavatasına, sele zeytinine… Mavi yumurtasından boyozuna. Her şey oradan; ama oradan bir günlük uzaktayken.


Oradayken bilirsiniz ki günler hemencecik geçecek, yorgunluk diz boyu sürecek, yenileri ekleneceğinden de geçmeyecek.


Buradayken de aklınız oradadır. Sizi her gördüğünde selamlayan fıstık çamı kumrusundadır. Bu sefer hiç görmediğim kızıl gerdan, ak kuyruk sallayan ve sakalardadır. Aslında hepsindedir.


Her sabah günaydın diyen kuşlar, bu sabah onlara bıraktığınız suyu içerken bakınacaklardır elbette. Çitlembik galiba, kendi diktiğim; ama türünden hala tam emin olamadığım ağaççığın bordodan kırmızıya  mı yoksa kırmızıdan bordaya mı döndüğünü tam anlayamadığım tanecikleriyle her öğün ziyafet çeken yavru karatavuk tam da alışmıştı yalnız olmamaya.


Rüzgar, kuş sesleri ve yaprak hışırtılı bir uçtan, trafik homurtulu; ama daha girişte metropol karakterli diğer uça. Akıl geridekinde kalsa da göçer hayatın katı gerçeği bu…
(Her hakkı saklıdır)


Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 
11.06.2017, 14:47


Acemi.demirci@yahoo.com.tr;
 @AcemiDemirci
Paylaş :

22 yorum:

  1. Boyoz :) Yazınızı okurken her İzmir'e gittiğimde yanımda beni sadece bir hafta idare edebilecek İzmir'i taşıdığım geldi aklıma...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar. Fazlası taşınamıyor :)

      Sil
    2. Evet taşınamıyor ama paket edilip kargo ile gönderiliyor :) haberiniz olsun..

      Sil
    3. Çok zahmet olur ama. Ben söyleyemem ki böyle bir şeyi komşulara :)

      Sil
    4. Komşular tanıdıklar (ben dahil) :) herkes gönderir ne olacak yeter ki isteyin. Ayrıca sanırım boyoz yapan dükkanlardan işittiğime göre yurdun heryerine gönderiyorlarmış, isteyenler oluyormuş, onlar da kırmıyorlarmış :)

      Sil
    5. Okuyunca çok sevindim. Biraz da mahcup oldum.

      Sırası gelmişken ben gizliden gizliye aslında utangaç bir insanım biraz :)

      Sil
    6. Komşusu açken tok yatan sözü vardır ya, ben onu şöyle değiştirmek istedim :) bir vatan evladı bir yiyeceğe hasretken, bir diğeri bundan haberli iştahla yiyorsa aynı yiyeceği bizden değildir :)

      Sil
    7. İzmir ve anlayışı gerçekten başka. Unutmam bunu :)

      Sil
  2. Özür dilerim, önceki mesajı "Bir" bloguna gönderecektim :D

    Kahvaltı tabağı çok leziz görünüyor. Hele -doğru gördüysem- o poğaça.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine de teşekkür ettim :) Kabul ettim. Seve seve bu davetsiz ve çok sevdiğim misafiri ağırlayacağım :))

      Güzel görünüyor gerçekten :)

      Sil
  3. "Sessizliğin sesi"ni dinlerken kulaklar birden bir patlamayla irkilir. Unuttuğumuza yeniden alışmak vardır artık...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birebir aynısı oldu oradan çıktıktan sonra :)

      Sil
  4. Kahvaltı tabağına bayıldım, biliyorsun en sevdiğim şey, ne öğle yemeği, ne akşam yemeği kahvaltı da kahvaltı:))))

    YanıtlaSil
  5. bunların hepsini düşünüp bayramda memlekete gitme isteği ile yolun uzunluğu arasında kalan bir ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine de gidince yorgunluk unutuluyor. Dönünce hatırlanıyor :)

      Sil
  6. of of ne kahvaltı ama :) son foto ne ki yaa :)

    YanıtlaSil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci