5 Haziran 2017 Pazartesi

Bir İpeksi Pembenin Al Renginde Salınışı

Öbek halinde bir ipeksi pembe kırmızı salınış.
Zarafetin çiçek hali.
Göbeği, iğne oyası desem değil, işleme desem hiç değil, nakış desem bin katı.
Öyle zarif, öyle endamlı. Kimisi ikişer üçer halde yan yana açmış, kimisi tek.
Ama sonuçta bir öbeğin gelinciği hepsi de.
Renk desen nadir bulunanından.
Pembenin kırmızıya kaçanı, kırmızının al pembelisi.
İpek dokulu, ibrişim parıltılı.

Göbeğindeki desen, siyah ibrişimden dokuma.
Rüzgârda bir o yana bir bu yana yatarken eliyle yüzünü kapatan narin kız çocukları gibisinden kapanış.

Sonra rüzgârla öte yana eğiliş.
Her eğiliş doğruluş, bir gelinciğe açılma bir mahcup yaprakların kendini saklaması demek.

Bugün Çeşme’de, gelincik inceliğinde, rengin enderinden bir güzellikte, ipek dokumadan bir çiçek şöleni vardı; taş duvarın ötesinde.
(Her hakkı saklıdır)



Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 05.06.2017, 19:00

 @AcemiDemirci
Paylaş :

16 yorum:

  1. Küçükken, gelinciklerden gelin yapmayı öğrenmiştim. Çok güzeller :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tesadüfen dün gelincikten gelin resmi gördüm. Üç etekli filan al duvaklı gelinler gibiydi. Çok güzeldi :)

      Sil
  2. Gelincik hep şaşırtır beni. O narin, naif çiçek bir bakarsınız tüm güzelliğiyle kayaların arasında açmış, bir bakarsınız toplarken yaprakları dökülüverir.Adından mı bilmem, çocukken bir yaprağını yukarıda bırakır,
    diğer yapraklarını aşağı indirir gelin yapardık. Nasıl da zarif bir gelin olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle zarafet olur mu? Ama olunca da yapraklar dökülecekse. O zaman azıcık da kaba sabalık mı gerek? :)

      Sil
  3. Yine şahane bir tasvir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel yorum. Görmesi mutluluk :)

      Sil
  4. Bir gelincik ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi.Gören gözünüze,fotoğraflayan elinize,dile gelen kaleminize sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yorum da ancak bu kadar güzel olabilirdi :)

      Sil
  5. Gelincik, kırların narin, naif kızıdır zaten :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayıldım gelinciği anlatımına. Çünkü o, öyle :)

      Sil
  6. Çocukluğumun lalesi, gelincik diye bilmezdik, lale derdik. Papatyalarla birlikte toplamaya bayılırdım, arasına katar hayranlıkla da bakardım. Çabuk solar, ömrü kısa olur. Yakın zamanda taşların arasında ben de gördüm önce uzunca baktım sonra da çektim. Tefekkürlük kareler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukken kopardığım, topladığım oldu. Şimdi sadece çekiyorum.

      Dediğiniz karelerden gerçekten :)

      Sil
  7. "İpek dokumadan bir çiçek şöleni vardı; taş duvarın ötesinde."
    ifadenize bayıldım. Yüreğinize sağlık..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O güzelliği görünce böyle şeyler geliyor aklıma. Yazıyorum.

      Çok teşekkürler :) <3

      Sil
  8. evet ne güzeeeel :) ankarada bir gelincik ressamı var ya hikmet çetinkaya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu karem, GEZGİN 37 fotoğraf grubunda günün müydü sanırım günündü, haftanın değil, karelerinden biri oldu. Güzel kare gerçekten. Çünkü modelleri çok güzel. Çeşme'de çektim.

      Yolum üzerinde birkaç cins gelincik, adonis, soğanlı Ankara endemiği ve bir de mor bir endemik var. Eski çavdar tarlaları oralar. Ara ara boş yerler var. Ancak üzerinde çakışma var birkaç gündür. AVM dikilecekmiş.

      Hikmet Çetinkaya'nın gelindikleri çük güzeldir :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci