27 Haziran 2017 Salı

Keklik Kanatlanışı

Bu sabah, çit direğinde  görmeye alıştığım gözcü keklik düzinelerce direkten yine aynı direkte ötüyordu. 


Beni fark etti. 


Makinenin açılış sesinden ürktü ve deklanşöre bastığımda kadraj boştu. 


Uçmuş. Yeri taradım. 


Yere konmuş. 


Çekerken kanatlarını açtı. Uçacak gibi. 


İlk kez bir kekliği bu poz ile kareledim.

Sonra yayılmaya başladı. Birkaç saniyeliğine. 


Ve otların arasında kayboldu. Sesi duyuluyor tabi.


 Çünkü ötmesini otların arasında da sürdürüyor.



İlk kare, fotoğraf gruplarımda yayınladıktan sonra blogumda.
(Her hakkı saklıdır)


Ayşei Yasemin YÜKSEL (Acemi Demirci), 27.06.2017


@AcemiDemirci


Paylaş :

13 yorum:

  1. Bu güzel canlılar size poz vermeyi çok seviyor... İyi bayramlar... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da öyle geliyor :))
      Yakınlarda yayınlarım. İş yeri lavabolarının üzerinde bir güvercin yuva yaptı. Hiç olmayacak bir şey. Beni tanıyor ve kaçmıyor pencere önündeki ebeveyn. Kupamı yıkarken izliyor. Ara sıra hallerini hatırlarını sorduğum da oluyor :))9

      Yavru çıktı yumurtadan. Ortalık epeyce kirleniyor. Ama o uçana kadar beklenecek elbet :))

      İyi bayramlar. Sevgiler :)

      Sil
  2. Ne tatlı şey, Yasemin'ciğim "Ötme de keklik derdim bana yetiyor" türküsü geldi aklıma çok severim o türküyü. Rengi ile zeminin rengi o kadar aynı ki, tam askeri kamuflaj:)))))sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, o ne içli türküdür. Ne dertler ne türküler söyletmiş. Derler ya, "söyleyene değil söyletene bak!" diye...

      Alışkın olmayan göz kolay seçemez. Ben görüyorum mesela; ama sesini duyup da görmeyenler de var :)))

      Sevgiler Müjdecim :)

      Sil
  3. şu anda yine ünyeyi anlatıyor mavianne, instagramda, çakırtepe pelit parka gittiler, kahvaltı yaptılar, baba evi, kıvırtma mı ne ondan yiyolar şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim instagram hesabım yok ki...
      Bakacağım, başka hesapları görebiliyorsam, mesela senin hesabını, onu da görebilirim.

      Orada olmayı çok istedim :)
      Ankara kavruluyor. 35 derece. Daha da artacakmış. Oysa hafta sonu üşütüyordu :)

      Teşekkürler Derincim :)

      Sil
    2. fotoları görebilirsin. canlı videoyu bilemedim görebilir misin ama. videolar bir gün boyunca duruyor. yani bir arkadaşın telinden de bakabilirsin, videolara. ünyeyi gitsem şimdi rahat gezerim öğrendim yani :)

      Sil
    3. Bana da rehberlik yap o zaman. Ben şimdiki Ünye'de kaybolurum. Çakır Tepe'den bakınca artık o kadar büyük ki. Şehir olmuş. Kaç mahalle eklenmiş betondan apartmanlı.

      Ben ortaokulu orada okurken çok ev değiştirdik. İlk gördüğüm evimi, üçüncü evimizdi. Balat'taki evler gibiydi. İki katlı. Merdivenleri ahşap. Mimarisi nefis. Ama Ankara'dan geldi ilk kez, ev farelerce didik didik atılmış. Sonra bir yapılmaktaki apartmana çıktık. O zaman her sen fındık kaldırıldıktan sonra parasıyla bir kat çıkardı. Çoğunun dışı sıvasız ve boyasızdı evlerin. Bizimki bir öğretmenin eviydi. Boyalıydı. Ama alt kat be ikinci kat. Üstü çıkacaktı. Biz ikinci kattaydık. Hakim amcalar karşı komşumuzdu. Oğlu Maksut da sınıf arkadaşım. Maksut çok erken ölmüş. Ünye'den sonra görmemiştim, gazeteden ölüm ilanını gördüm.

      Ben çocukken herkesten uzundum. Şimdi herkes benden uzun :) Maksut da yanımda ufacıktı. O yüzden hiç yanımdan geçmezdi. Mahalle oyunlarında da uzak kalırdı. Biz dalyadan, okçuluktan, kara incire tırmanmaya nefis bir çocukluk geçirdik orada.
      Son evimiz, yalıdaki evdi. Biter bitmez beşinci katında oturduk. Balkondan deniz ayak altındaydı. İlk gördüğümüz de kıyıdaydı. İkincisi varyantı çıkıncaydı ve kuş bakışı görürdü. Arkası tümden portakal bahçesiydi. Nefis kokardı. Bir kedinin kertenkele ile oynayıp kuyruğunu kopartışını pencereden görünce inip kediyi kovalamış, kertenkeleyi kurtarmıştım.

      Yalıdaki ev, Cerrahoğlu Apartmanı, yol ve kordondu. İskele gözükürdü.

      Bir kez Hıdrellez'de kamyon arkasında kırlara gitmiştik. Hala hiç öyle kır, doğa görmedim. Slovenya ve Erzincan'da belki.

      Diyeceğim Ünye hala Ünye; ama biraz büyümüş yani obez. Biraz doğa yeşilinden çimento yeşiline dönmüş. Ama yine de benim vazgeçilmezlerinden :)

      Sil
    4. İnstagram başlığı varmış. Gördüm. Çokça başlık olunca hemen görememişim. Çok sevindim. Bakıyorum şimdi. Ünyyeee..... :)

      Sil
  4. Ne güzel yakalamışsın yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun için evet. Amaaa...
      Bugün, az önce bir görsel kaçtı kiii.. Tam yirmi metre bile değil ileriden, göz hizamdan önde kızıl şahin arkada kerkenezler uçtu. Makineyi kapıp, açıp, kadraja görüntüyü yerleştirip netleyinceye kadar arka tarafa uçtular. Harikaydı. Çıplak gözle müthiş bir görsel şölendi :)

      Sil
  5. vaay bravoooo kaçmıyor senden hiçbişiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana poz verirken çok özeniyorlar artık :)

      Sil

İzleyiciler

En çok Okunanlar

Arsiv

Follow by Email

Toplam da

Copyright © Acemidemirci